midden in de nacht op de straat met de kinderen

Discussie in 'Antwerpen' gestart door meral genc, 12 aug 2008.

1. meral genc

meral genc New Member

Lid geworden:
    12 aug 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    In Antwerpen, kan ik niet vergeten wij hadden de trein gemist nou ja wij zijn mensen dat kan gebeuren toch!!! wij moesten overnachten dus we beginnen een hotel te zoeken, ja inderdaad midden in de nacht hadden we de alle hotels in Antwerpen geweest mensen waren rasistisch onbeleefd nou ja ik kan ze helaas geen mensen noemen, hadden ze geen begrip en geen gevoel voor de kleine kinderen die op de straat gebleven, we wilden geen gratis kamer of zo hoor, hadden ze stomme smoesjes om geen kamer te geven, vreselijk was het ik zweer om nooit meer naar Antwerpen te gaan en ik wilde iedereen vertellen die vreselijke ervaring jammer ik mededelen met die mensen omdat ze vergeten zijn dat ze mensen zijn. Later hebben we eindelijk een hotel gevonden die kamers aan ons huurden, de man was zo lief dat ik wilde hem omhelzen en kussen hij zei ze wilden waarschijnlijk niet omdat de kinderen veel troep maken in de kamers, kun je je voorstellen? ze zijn liever kinderen en vrouwen op de stoep laten slapen dan hun kamers troep gemaakt wordt of zo ik begrijp het niet wat is er mis met de mensen? nou ja dit was mijn ervaring in de Antwerpen eerste en de alle laaste keer echt...

2. francois.eriksen

francois.eriksen New Member

Lid geworden:
    10 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    beste Meral,

je verhaal klinkt toch wel een beetje ongeloofwaardig.Iemand met 2 kinderen op stap in Antwerpen mist zijn trein en kan daarna geen hotel vinden waar hij kan overnachten
    (met andere woorden wordt overal geweigerd).
    Ik geloof toch dat treinen tot 23h00 s'avonds rijden wat doe jij dan nog met 2 kinderen op stap.Een hotel in het centrum kost ook al direct 75€(had je soms geen geld bij).
    Volgens mij ben je wat gefrustreed en wil je
    Antwerpen een beetje slecht in beeld plaatsen.
    Kijk eerst in egen boezem u ging in de fout
    om niet tijdig je trein te halen,een vader met weinig verantwoordelijkheid noem ik dit.
    Toch denk ik dat er een andere kant aan het verhaal zit.

groetjes,
    een Antwerpenaar

3. meral genc

meral genc New Member

Lid geworden:
    12 aug 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    wat ongeloofwaardig was, het gedrag van mensen we hadden geld en we wilden best betalen hoor en u praat ne zoals al die andere antwerpenaar (had je de trein maar niet gemist, had je maar gereserveerd bla bla bla)daar ging het niet om het ging om de situatie. Het was voor het eerste keer dat ik naar de Belgie ging, nou zal het laaste keer zijn rasistisch en onmenselijke mensachtige wezens zijn ze. Ik ben best eerlijk hoor ik heb alles uitgelegd hoe het ging jammer voor de buitenlanders die daar moeten leven:( en ook misschien voor sommige Belgische mensen:( onschuldige mensen zoals wij...

4. meral genc

meral genc New Member

Lid geworden:
    12 aug 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Voorbeeld 1: Ik ging in een hotel binnen (schuin station), ik vroeg hoe duur is een kamer? duur!!! zei hij zo brutaal hebben jullie kamers dan ik weet niet ik moet kijken zei hij wilt dat aub doen zei ik nee nu niet nu rook ik zeg die zo brutaal en rasistisch.

Voorbeeld 2: Een vrouw had een kamer maar wilde niet geven omdat het te klein was voor 2 mensen en 2 kinderen ja maar dat is ons probleem heeft u geen kinderen dan het is maar voor een nacht toe nou!!! nee nee nee ik word er vreselijk boos van ja inderdaad als ik aan denk.

Voorbeeld 3: (Plaza Hotel) nee waarom dan? stomme smoesjes over de brandweer en veiligheid bla bla bla.

5. elfjemerel

elfjemerel New Member

Lid geworden:
    13 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou als een psychologie student wat heb ik geleerd van deze ervaring?

Als je valt in Belgie: Mensen lachen je uit en zeggen had je maar niet gevallen, had je maar beter uitgekeken, hahahahhaa en daarbij maken ze geen uitzondering voor de kinderen!!!

Tip: Als je wil overleven in Belgie, verf je je haar blond, gebruik lenzen groen of blauw maak altijd reservatie, mis nooit je trein, niemand vertellen over je afkomst, nooit vragen voor hulp aan een Belg. Laaste en belangrijkste geduld en hoop hebben voor de eventuele verbetering in humanisme in Belgie.

6. francois.erikse,@pandora.be

Lid geworden:
    3 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    beste Meral,

ben je soms een turk of wat?Wat wil je nu hier komen vertellen dat je met 2 volwassenen en 2 kinderen een tweepersoons kamer wilde.
    Je moet goed begrijpen dat hoteluitbaters gehandhaaft zijn aan wetten en die ook moeten nageleefd worden.Misschien zijn deze wetten er bij jullie niet.Al de rest dat je nog ligt bij te zeveren is flauwekul.En het is misschien beter dat je uit Antwerpen weg blijft want zulke toeristen kunnen we best missen.(je bent gewoon een gefrustreed persoon,als het maar goed uitkomt voor zichzelf).

7. beunie

beunie New Member

Lid geworden:
    17 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik wil hier even mijn mening over kwijt als buitenstaander (Hollander). Ten eerste vind en blijf ik het een raar verhaal vinden. Zeer ongeloofwaardig. Daarbij komt nog, waarom je dan geen taxi genomen hebt ofzo? Uiteindelijk heb je toch een kamer moeten betalen en de dag erna nog je trein. Maar goed dat zou maar een idee geweest kunnen zijn hoor.
    Wat mij stoort in dit verhaal is dat er gezegt wordt dat mensen in Antwerpen racistisch en onbeleefd waren. Hoe weet je dat? Heb je dat gevraagd aan die mensen? En niet alle mensen zijn hetzelfde. IK VIND dat jij zelf racistisch bezig bent door mensen veel te snel te beoordelen.

8. elfjemerel

elfjemerel New Member

Lid geworden:
    13 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wetten ja inderdaad, ik geloof dat de regels zijn gemaakt voor ons en niet andersom.

Francisco, als Antwerpen en mensen zo doorgaan, zullen ze vanzelf heel veel toeristen missen en ons zullen ze zeker missen. Ik wilde alleen mijn verhaal kwijt mijn ervaring delen dat is het. Beunie taxi is een goed idee geweest, maar ja ik bleef hopen een zoeken een kamer die nacht uiteindelijk zijn we inderdaad veel geld uitgegeven klopt.

Wij zijn dankbaar die lieve Belgische man aan de receptie van Hotel Emperor, hij was als een glas water na een lange uren in de woestijn. Ik zal niet meer antwoord geven voor eventuele reacties geloof of niet of zelf proberen???

9. elfjemerel

elfjemerel New Member

Lid geworden:
    13 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Beunie,

Nog iets, ik moet zeggen tegen jou Beunie, ik ben niet racistisch, ik was eerste keer in Belgie en dit was een van de vele andere slechte ervaringen van mij in Belgie nou ja wat moet ik denken over Belgie nu tuurlijk niet positief dit is geen racisme dit is mijn ervaring mijn werkelijkheid en over de vooroordelen, vooroordelen zijn oordelen die je hebt voordat je iets meegemaakt heeft
    (mijn definitie) jij zegt bv. vreselijk Canada terwijl je er nooit geweest bent. De mijne is een oordeel na mijn ervaring dat is wat anders.

Groetjes,

10. beunie

beunie New Member

Lid geworden:
    17 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Meral,

Dan geef je geen reactie meer, maar misschien kun je dit nog even lezen. Je hebt idd gelijk dat je vooroordelen mag hebben.. maar laat dat dan ook merken en ga niet mensen bij voorbaat beoordelen. Genoeg daarover!

Belgie is mij zeer goed bevallen. Met name Antwerpen. Zeer leuke stad om is te gaan inkopen voor het hele jaar. Wij zijn ook naar het concert van Marco Borsato geweest in het sportpaleis. En 's avonds blijven slapen in Antwerpen. Overigens zeer laat nog een hotel kunnen vinden zonder moeite. Hotel Scandic Antwerpen aanrader!!

Groetjes Beunie

11. elfjemerel

elfjemerel New Member

Lid geworden:
    13 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, dit is jouw ervaring, ik ga niet roepen een rare verhaal, iets klopt niet jij bent positief aan het discrimineren, jij hebt naoordelen, nee ik respecteer je ervaring en je mening en ik hoop dat je altijd zulke positieve ervaringen zal doen in Antwerpen en nooit een ervaring zoals wij maar als jij of iemand anders ook een negatieve ervaring meemaakt dan hoor ik het wel. Tenminste heb ik dt hier geschreven om mijn verhaal kwijt te raken en te delen en niet nog meer aangevallen te worden.

groetjes,

12. francois.erikse,@pandora.be

Lid geworden:
    3 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    beste Merel,

je hebt reaktie gekregen maar niemand zal in jou voordeel spreken.Je komt hier met een paar
    smoesen af voor Antwerpen in een negatieve daglicht te stellen.Nogmaals kijk in je eigen boezem,het is onverantwoord om s'avonds laat nog met 2 kinderen te liggen dolen in een stad.Treinen rijden nog vrij laat,hotels waar je wordt geweigerd zal wel een reden voor geweest zijn.Antwerpen is een fantastische stad en iedereen is daar welkom als hij zich natuurlijk gedraagt.Zodus man hou op met zelf medelijden te hebben jij ging in de fout en bracht jezelf met je gezin in de problemen.

Een Antwerpenaar.

13. beunie

beunie New Member

Lid geworden:
    17 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens!

Groetjes Beunie

14. elfjemerel

elfjemerel New Member

Lid geworden:
    13 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    gaan jullie zo door er lopen genoeg zielen zoals jullie dus het verbaas me niet, Het leven zal het leren einde discussie. Helaas zal ik het niet horen maar weten is ook goed.

Deel Deze Pagina