mexico in augustus-september

Discussie in 'Mexico' gestart door Leentje, 13 mrt 2007.

1. Leentje

Leentje New Member

Lid geworden:
    13 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo, ik en mijn vriend zouden graag naar mexico op reis gaan deze zomer. Wat is de beste periode om te gaan? eind juli, begin augustus of september?

2. sweet.crazy.angel

sweet.crazy.angel New Member

Lid geworden:
    27 apr 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij zijn enkele jaren geleden eind oktober gegaan en toen was het er echt wel heel goed weer.Je moet er natuurlijk ook rekening mee houden met de regenperiodes en ik denk dat deze in september waren dus ik zou zeker niet in die maand gaan.Zeker wat informatie hierover opzoeken .

Groetjes Britt

3. wstut@glc.com.mx

wstut@glc.com.mx New Member

Lid geworden:
    10 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor een overzicht van de gemiddelden qua temperatuur en regen val kun je kijken op de volgende website.
    http://www.weather.com/outlook/travel/businesstraveler/tenday/MXJO0043?par=OAP&site=GOLFH&code=1005112430&cm_ven=WOWs_voap&cm_cat=Golf&cm_ite=link&cm_pla=10-day

Hangt een beetje af waar je bent in Mexico maar hier in Guadalajara is de laatste regenmaand september.

Wouter

4. mmmoctezuma

mmmoctezuma New Member

Lid geworden:
    29 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    niet veel verschil tussen die 3 periodes, misschien is eind juli iets droger en september iets natter..wie zal het zeggen

5. almar

almar New Member

Lid geworden:
    12 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan mij herinneren dat wij in september zijn geweest en op de terug weg over een restant "Mitch" ofzo moesten vliegen. Let dus een beetje op het orkaan seizoen.
    Je vliegt namelijk via Florida naar Mexico over het algemeen.

6. evakoerhuis

evakoerhuis New Member

Lid geworden:
    12 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er nog mensen die ervaring hebben met een vakantie in Mexico in september? We weten dat het orkaanperiode is, maar wat zijn jullie ervaringen? Mijn vriend en ik willen in september een rondreis door Yucatan maken namelijk.. Ik hoor graag van jullie!!

7. nancyp_eters

nancyp_eters New Member

Lid geworden:
    29 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij zijn eind juli begin augustus geweest en hebben in 3 weken tijd maar 1 keer een bui gehad van 10 minuten. Verder alle dagen zon, niet eens een dag met bewolking. En dat ondanks dat het regenseizoen was. Dus er valt niet zoveel van te zeggen.

8. Meisje van 13 :)

Meisje van 13 :) New Member

Lid geworden:
    2 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    wij gaan eind juli 27ste voor 2 weken heb er zin in. alleen 10 uur vliegen-.- maar weet iemand ongeveer hoeveel grade het zal worden?
    20/30/40 ? ik heb geen idee

9. cserraarens

cserraarens New Member

Lid geworden:
    10 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit zelf nu met dezelfde vraag dus ik hoop eigenlijk dat iemand in september in Playa del Carmen is geweest en zijn of haar ervaringen kan delen... ben benieuwd

10. annemiek9876@hotmail.com

Lid geworden:
    9 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gaan ook in september (17e) een rondreis maken door yucatan, en maak me een beetje zorgen over die orkanen. Iemand ervaring? Of is iemand pas terug en kan me vertellen hoe het is?

11. eijkenboom88

eijkenboom88 New Member

Lid geworden:
    10 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo wij gaan ook voor de eerste keer alleen met zen tweetjes naar zo`n verre reis in september dit jaar! we hadden geboekt en toen kwamen we er achter dat dan het orkanen zeisoen is!!! en ik vind het nu best wel eng om te gaan!!! heeft iemand ervaring met de maand september na mexico?

12. sas

sas New Member

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    haha nee idee wij gaan in september ook naar mexico ... zou vast mee vallen

13. s.muiters

s.muiters New Member

Lid geworden:
    3 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, ik ben in augustus gegaan 2 terug en ondanks dat het toen nog geen orkaanseizoen was, zat ik hier toen Orkaan Dean langs kwam. Ik heb hier dus echt geen last van gehad. De Mexicanen zijn zeer relaxet en de toeristen worden direct indien nodig geƫvacueerd. Wij zaten die nacht in een wat steviger hotel, je weet nooit, maar er was geen zuchtje wind. In NL klinken orkanen nogal dramatisch en tuurlijk je moet uitkijken maar ter plaatsen is het totaal anders. Geen zorgen dus!

14. linda van kooten

linda van kooten New Member

Lid geworden:
    22 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    orkanen heb je in die tijd maar ook begin juli heb het meegemaakt, maar dat mag de pret niet drukken een beetje meer wind haha

15. Mau_il_Vec

Mau_il_Vec New Member

Lid geworden:
    4 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb in september tijdens een orkaan in de lucht gezeten, althans vlak erna, das nie leuk. daarna hebben we prachtige dagen gehad op onze carribische cruise!!

16. jcoort

jcoort New Member

Lid geworden:
    5 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Wij gaan dit jaar voor de 5 de keer naar Mexico.
    Dit wordt ook de 5de keer dat we in september gaan.
    We hebben nog altijd super goed weer gehad, wel eens een middag een beetje regen maar meer niet.
    Gelukkig nog nooit een orkaan mee gemaakt.
    Hoop dit jaar ook niet.

17. Annemarijne

Annemarijne New Member

Lid geworden:
    11 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt heel erg aan het gebied waar je naartoe gaat. Ik woon in Yucatan en rond augustus/ september is het overwegend mooi weer. En als er een orkaan of storm ergens in de buurt is zal je ook niet meer dan 3 a 4 dagen echt slecht weer hebben.

18. Miss_right

Miss_right New Member

Lid geworden:
    8 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze week zijn de voorspellingen bij cancun wel erg slecht, elke dag regen... Klopt dit dan ook?

19. info@mexicovandaag.nl

Lid geworden:
    30 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Chica,

Deze week verwacht in Cancun: 34 graden en licht bewolkt. Niet slecht voor de regentijd.

Kijk op http://www.mexicovandaag.nl onder het kopje "het weer" voor de verwachting van de komende dagen.

Nog meer informatie staat in het artikel REIZEN - Het weer in Mexico: http://www.mexicovandaag.nl/2009/04/reizen-het-weer-in-mexico.html

20. laura_8610

laura_8610 New Member

Lid geworden:
    14 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gaan eind augustus tot ongeveer 13 september op huwelijksreis, we willen naar yucatan gaan... heeft iemand hier al ervaringen mee?

Deel Deze Pagina