kosten excursies

Discussie in 'Gambia' gestart door job, 22 sep 2012.

1. job

job New Member

Lid geworden:
    22 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo wij gaan binnenkort naar het seneganbia resort en verblijven daar een week. we willen excursies gaan doen met een plaatselijke gids.De planning is om naar Abuko nat. park te gaan in combi met the goatmarket en de tourist market.Verder birds en breakfast in lemonlodge en Tanji met een boot naar Bijiloi. evt nog een excursie naar serakunda met bezoek aan een schooltje.Welke kosten zijn normaal als je dit regelt met een plaatselijke gids.groet Job.

2. Lily1949

Lily1949 New Member

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag Job,
    Prijzen kan ik je niet noemen maar neem ff contact op met onze gids Omar en hij zal je een aantal prijzen doorgeven.
    Zijn e-mail adres vind je op www.sheikomar.info Tevens kun je daar al wat ideeen opdoen voor je excursies.

3. karoninka

karoninka New Member

Lid geworden:
    6 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor het hotel heb je de officiele gidsen spreek daar een prijs af via het afding systeem vraag de prijs bied een heel stuk lager en kom naar elkaar toe.

4. karoninka

karoninka New Member

Lid geworden:
    6 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor het hotel heb je de officiele gidsen waar je de prijs vraagt en dan moet afdingen of als je een perfekt nederlands sprekende gids wilt hebben kan ik je Jalika Joof aanraden bereikbaar op telefoon nummer +220 7251763

5. job

job New Member

Lid geworden:
    22 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank al vast voor de info, hier kunnen we zeker iets mee!

6. vakantieganger020

vakantieganger020 New Member

Lid geworden:
    26 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Job,
    Wij zijn net terug en hebben gebruik gemaakt van deze gids http://gambiasafari.com/index.php
    Het was super en we konden alles van te voren regelen vanuit Nederland. We hebben een aantal safari's gedaan met ze en ze zijn stukken goedkoper dan de tour operators die zich in het hotel aanbieden. Ze passen de safari's aan op jouw budget, dus je kan kiezen of je een prive jeep wilt, of met het openbaar vervoer busjes (soort dolmus bus). Je betaald standaard 5 euro per dag voor de gids zelf.
    Veel plezier!

7. Jack1

Jack1 New Member

Lid geworden:
    1 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    "Je betaalt standaard 5 euro per dag voor de gids."
    Voor ons een fooi, voor hen als je naar het gemiddelde inkomen kijkt, ongeveer een weeksalaris!!

8. job

job New Member

Lid geworden:
    22 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    ok dank jullie wel, wij hebben nu via vrienden contact met een plaatselijke gids.We hebben het volgende geboekt:abuka nat. reservaat,met bezoek aan veemarkt en toeristen markt.verder Birds en breakfast in Lemon lodge. en tot slot Tanji birds incl boot naar de eilanden(bililoi).Voor deze excursie(s) hebben wij €170,00 geboden voor 2 personen inc gids en vervoer......Is dit te veel???

9. karoninka

karoninka New Member

Lid geworden:
    6 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je iemand heel blij wilt maken moet je zoveel betalen zeker in een land waar 75 euro per maand een extreem hoog loon is.
    En als je gaat vraag dan even waar de Bijilo eilanden ik woon in Kerr Serign wat naast Bijilo ligt en ik weet er geen eilanden.

10. job

job New Member

Lid geworden:
    22 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Karoninka,ik besef heel goed dat dit erg veel geld is in gambia.(ik ben eerder georganiseerd naar tanzania,malawi en botswana geweest.) Maar daarom stel ik juist deze vraag...Als je daar woont kun je ons misschien helpen in plaats van op deze manier kritiek te geven.Bijiloi is een plaatsje, dat weet ik ,daar is ook een natuurreservaat. Ik heb misschien een spelfout gemaakt en bedoel de BIJOL eilanden nabij tanji, deze staan beschreven in de wereld wijzer gambia geschreven door dhr P de Waard. Als ik mij verkeerd heb laten informeren hoor ik dit graag en kennelijk zijn wij in uw ogen in de boot genomen qua prijs, erg jammer om dat op deze manier van u te horen. Het zou mooi zijn om davies te krijgen in plaats van kritiek. wel moet ik nog maals melden dat het voor 2 personen is dus dan kom ik op 28 euro per excursie uit....nog veel geld voor gambia maar deze gids gaat wel de hele dag met ons op pad inclusief vervoer en entree gelden...

11. Lily1949

Lily1949 New Member

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Karoninka, volgens mij moet jij je huiswerk eens goed gaan doen. Die eilanden bestaan echt en er leven naast heel veel pelikanen ook nog andere diersoorten. Voorts Job.... Voor wat de excursies betreft moet je er heel erg goed op letten dat ze ook echt all inclusive zijn. Dat betekent incl entree eventuele overtocht of boottocht. Vaak krijg je een leuke prijs en als je er dan bent komt er altijd nog iets bij voor boottocht overtocht etc. Maar als de prijzen die je noemt all inclusive zijn denk ik dat je niet teveel betaald.

12. job

job New Member

Lid geworden:
    22 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank voor je reactie Lily,
    Fijn te horen dat we het toch redelijk goed ingeschat hebben. Deze gids hebben we via vrienden, het is een plaatselijke gids en zijn excursies zijn echt all in...daar vertrouwen wij maar op, hij is een goede vogel gids en daar gaan we voor.Alleen moesten wij zelf onderhandelen over de prijzen omdat onze vrienden andere excursies gepland hadden, dit vonden we gewoon moeilijk als je niet echt een richtlijn hebt. Fijn te horen dat de eilanden er zijn en bedankt voor de mail...Karoninka: het spijt mij als mijn mail iets te fel overkomt maar wij proberen ook alleen maar goede info te verzamelen en je tweede reactie schoot bij mij een beetje verkeerd vandaar de reactie.

13. Weam

Weam New Member

Lid geworden:
    24 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gaan al jaren op pad met:
    http://www.simon-tours.com
    Bevalt uitstekend! Lieve zorgzame man.
    Vraag zijn prijzen op, ze zijn erg laag nu hij een eigen auto heeft.

Vergis je niet in z.g. 5 euro.....voor een gidsenloontje, als je daarnaast de kosten van benzine etc. moet betalen en die oude auto's drinken nogal wat!
    Je kan beter vooraf in Nl goede afspraken over all inclusive prijzen opvragen!

Nog vragen, je mag mij mailen: info@westeinder.net

14. job

job New Member

Lid geworden:
    22 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, inmiddels terug van een geweldige ervaring. Simon is inderdaad een goede gids. Maar als je echt voor de vogels gaat dan is Ebrima (een maatje van Simon) een aanrader. Ter info voor de waarde van het geld: 100 dalassi is ongeveer €2,50. Voor € 22, 50 kun je samen uitgebreid uit eten. Op de hoofdstraat nabij Senegambia resort kun je goed eten: African queen, Ali baba, Green mamba en La romantica zijn echte aanraders. De bevolking is erg behulpzaam en zeer vriendelijk.Ga vooral de binnenlanden in, echt een aanrader.Een loklale gids zoals Simon of Ebrima kunnen je veel vertellen en laten zien. Ik heb mij geen moment onveilig gevoeld.Het is een stuk betrouwbaarder dan bv Botswana of Tanzania....

15. Lily1949

Lily1949 New Member

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Job,
    Klopte het een beetje met de prijs die had ingeschat? en heb je de eilanden kunnen bezoeken of moest je daar vergunning voor hebben want wij zouden dat ook wel eens graag een keertje willen doen???

16. job

job New Member

Lid geworden:
    22 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Lily, ja de prijzen en schattingen waren wel juist, ook in vergelijking met andere excursies/gidsen.
    Verder hebben we de eilanden zien liggen en moet je inderdaad toestemming voor vragen om er op te mogen. In dit seizoen was er echter niet veel te zien volgens onze vogelgids,ook de locals melden dit. Als je er echter in de goede tijd van het jaar heen gaat moet het zeer de moeite waard zijn. Verstandig is om even ter plaatse te informeren want ik weet zo ook niet wat de juiste tijd is om te gaan.(in de wereld wijzer van P de waard over Gambia staat meer beschreven)Wij hebben trouwens nog reductie op de prijs gehad omdat deze eilanden nu niet verstandig zijn om te bezoeken. Lamin lodge was zeer de moeite waard, met lokale gids in een kano de mangrove in, wat een vogels je dan wel niet ziet, geweldig!

17. Lily1949

Lily1949 New Member

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank je wel Job voor de informatie. Wij gaan weer in februari en misschien is het dan wel de goede tijd om de eilanden te bezoeken.

18. sidegirl

sidegirl New Member

Lid geworden:
    16 nov 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo
    Wij hebben vanmiddag geboekt voor Gambia 3 Mei tot 17 Mei 2013 Hotel Sheranton Brufut is dat bekend bij iemand? wij hebben daar een mail kennis wonen die wil gids zijn voor ons om het land te bezichtigen hoeveel euro, of Dalassie moet ik hem dan geven voor 1 dag , is het ook mogelijk daar vandaan naar Senegal te gaan?
    ik hoop dat er iemand antwoord kan geven op mijn vragen, vast bedankt groetjes Loes

19. Arto

Arto New Member

Lid geworden:
    25 mrt 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij zijn net terug uit Gambia. Wij zaten in het Senegambiabeach. Heerlijk "hotel" al voelt het daar zeker niet als een hotel. Mooi park!!
    Wij zijn via Travelpoort geweest en die rade ons Pathe aan. Hele fijne, goede, nette en eerlijke taxi chaufeur. Drie dagen met hem op pad geweest. Bij het " witte" kantoortje even naar hem vragen en alles is zo geregeld.

Deel Deze Pagina