Koraal slang,.

Discussie in 'Brazilië' gestart door Pjak, 24 okt 2009.

1. Guest30

Guest30 New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    veel zuipen kost je het leven voor een deel
    maar je ziet wel dubbel zoveel

2. El Gato

El Gato New Member

Lid geworden:
    23 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Australie ligt toch vlak bij Brazilie. Ik heb daar een x een weekje bij Hollanders in huis gezeten en zij vertelde me dat daar heel veel giftige spinnen lopen en dat 3 op de 5 honden gedood worden door deze onderkruipsels. Hoe zit dat in Brazilie.

3. sven

sven New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    "Australie ligt toch vlak bij Brazilie."

AWK!

Rio - Australie is 13000 KM, Rio - Amsterdam is 9000 KM

Hoe kom je er bij dat australie vlak bij brazilie ligt????

4. Ines

Ines New Member

Lid geworden:
    23 dec 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil nog even ingaan op de bewering dat groene slangen niet giftig zouden zijn.
    Klopt niet helemaal.
    De jarara-verde heeft in mijn gidsje een doodshoofdsymbooltje bij zijn foto.
    Idem dito de corba-verde (phylodrias olfersii)
    Andere groene slangen hebben geen giftanden.
    Maar wie weet er snel onderscheid te maken bij het plotseling te voorschijn komen van zo´n groene slinger ?

5. Ines

Ines New Member

Lid geworden:
    23 dec 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    de cascavel - ratelslang kiest soms een territorium uit dat niet zo prettig is als zich dat in een fazenda bevindt.
    Als een cascavel in dit geval een hond of paard doodt, zal hij ook snel opnieuw toeslaan. In dit geval wordt er door de eigenaars jacht op gemaakt en wordt hij afgevoerd of gedood.
    butantan is tegen het doden van slangen vanwege hun grote nut in het eco systeem.

6. Ines

Ines New Member

Lid geworden:
    23 dec 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Honden en slangen
    Een hond zal bij de ontmoeting met een grote slang meestal gaan blaffen en - of hij vermijdt een confrontatie.
    Een kleine slang zoals een coral of een kleine jararaca beschouwt hij vaak als speelgoed met de consequentie dat hij in de lip gebeten wordt. Hierbij nog even dit: de bek van een coral is vrij klein, dus een mens dodelijk verwonden is technisch gezien vaak een probleem. De hond is een makkelijk slachtoffer.
    Indien de hond gebeten wordt is hij te redden mits men tijdig ingrijpt. Men moet dan echter wel getuige geweest zijn van het ongeluk, een mens zal zelf reageren bij een beet, een hond daarentegen zal eerder fatalistisch zijn lot ondergaan.

De dierenarts heeft (als het een goede kliniek is) serum voor honden in voorraad.
    Er zijn in het algemeen twee soorten serum; antibothropic voor de behandeling van ongeveeer 80 % van de beten, meestal van jararacas en urutus. Het anticrothalic serum is tegen de beet van meer dodelijke slangen zoals de cascavel.

In principe is het serum voor mensen en honden gelijk, het enige verschil is dat het serum voor mensen meer veredeld is, er is nl. een gedeelte van de antidotal molecule verwijderd met de bedoeling anaphylaxie reacties te vermijden die veroorzaakt worden door de proteines van de paarden (serum wordt verkregen via paardenbloed).
    Honden en andere dieren die met serum voor veterinair gebruik behandeld worden krjgen wel deze reacties. Het veterinaire serum is echter veel goedkoper

7. Ines

Ines New Member

Lid geworden:
    23 dec 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kreeg een paar prachtige fotos van leden van dit forum. Hartelijk dank hiervoor !
    Ik houd me altijd aanbevolen voor fotos van inheemse dieren in uw omgeving, honden of katten met hun prooi, rurale honden en vira - latas in selva of sertao.
    een hartelijke groet,
    Ines

8. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    @Sven,
    De groene (en giftige)mamba komt in Brazilië niet voor.
    Misschien hebben de Brazilianen toch gelijk als ze

9. sven

sven New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    "Misschien hebben de Brazilianen toch gelijk als ze zeggen dat de groene (Braziliaanse natuurlijk) slangen doorgaans niet giftig zijn."

De "Cobra Verde" (Philodryas aestivus) is wel degelijk giftig. Hij moet echter kouwen om zijn gif te injecteren, een beet is niet voldoende (meestal)

10. wie wat waar

wie wat waar New Member

Lid geworden:
    13 dec 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe zit het met krokodil/aligator achtige in brazilie met name het noord oosten?

11. El Gato

El Gato New Member

Lid geworden:
    23 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze zijn nog eens de kwijt.
    http://animals-in-the-news.blogspot.com/2009/07/dode-brilkaaiman-op-strand-scheveningen.html

12. arno@graansilo.nl

arno@graansilo.nl New Member

Lid geworden:
    18 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    snake encounters..

Heb ooit een Anaconda van 4 meter gevangen in de Pantanal (overigens niet alleen) om te fotograferen en daarna natuurlijk ook weer losgelaten. Ik de anaconda en de anaconda mij. Ben net terug van motorreis in Namibië en prachtige endemische slangen en amfibiën gezien en gefotografeerd waaronder skunks, sidewinder, shovel snout lizzard, kameleons en de webfooted gecko (zie onderstaande link) http://wwwdelivery.superstock.com/WI/223/1558/PreviewComp/SuperStock_1558-40001.jpg

Ben ooit met vriend gaan klimmen bij de Argentera Alpes Maritime. Hij werd op 2000 meter hoogte gebeten door een adder en moest met een helicopter uit de bergen worden gehaald. Met die ijle lucht (piloot, berggids, arts en patiënt) was er geen plaats meer voor mij en moest ik alleen een gevaarlijke afdaling maken. We hebben in een refuge wel eerste hulp toegepast (rustig blijven, geen inspanning, wel incisie gemaakt overigens maar dat laatste is inderdaad discutabel)
    Hij heeft 1 dag in het ziekenhuis gelegen en kreeg zelfmedicatie spuiten die hij zichzelf een aantal dagen moest toedienen. Volwassenen sterven zelden aan een addersbeet, dat is anders bij kinderen omdat die minder bloed hebben en de verhouding gif/bloed dus veel hoger is.
    Toen ik met de motor door Viëtnam reed samen met Hung, een Viëtnamees, hebben we aan het begin van de reis bij een rivier een slang gevangen. Hij verzamelde namelijk slangen. Hij had wel meer rare gewoontes want elke avond ging hij op zoek naar 'n plek waar hij hond kon eten (met als steevast commentaar: dog makes me strong...)
    De slang was weken onze medepassagier in een stoffen zakje. Ik heb hem Hans gedoopt, de naam van mijn toenmalige baas. In Tanzania logeerde ik bij een overland camping bij een Nederlandse houtfabriek. De huiskat kwam op zekere dag mijn tent voorbij rennen en ik kon mijn ogen niet geloven. Om de buik van de kat had zich een slang gekronkeld die meelifte op de geschrokken kat.

Overigens de Braziliaanse zwerfspin is zeer giftig en leeft ook gewoon in de Braziliaanse steden.

13. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    In Zuid-Brazilië heb je inderdaad een zeer giftig spinnetje dat helaas graag het huiselijke confort met personen wil delen.

Over slangen gesproken, van welke kleur dan ook, men pleegt ze eerst dood te slaan daarna kijkt men misschien hoe gevaarlijk hij was. Ook al bleek hij bij nader inzien ongevaarlijk dan vindt men het toch meer dan prima dat hij dood is.

14. Frank

Frank New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    ...ongeveer net hetzelfde als iemand die een zaak binnenvalt,zijn pistool trekt en geld vraagt.De persoon die gisteren in die zaak,als klant,het pistool tegen zijn hoofd kreeg,kan het niet meer navertellen.

Probleem voor hem was blijkbaar dat ie in paniek schoot,door deze reactie knalde de bandiet/overvaller een kogel door zijn kop.Ik zat 3 tafels verder met wat mensen vrolijk te pilsen.Vandaag is de zaak weer gewoon open,niets aan het handje,alles gaat door zoals het voorheen was,we praten er dadelijk wel weer ff over,maarja,Hij had maar niet zo moeten paniekeren en gewoon zijn geld af moeten geven,claro.

15. Frank

Frank New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.jornaldeuberaba.com.br/?MENU=CadernoA&SUBMENU=Policia&CODIGO=33446

16. Frank

Frank New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    blijkbaar zit ik in het verkeerde topic te posten,het moet bij het;Waar in Brazilië de veiligheid nog gegarandeerd staan.

excuseer

17. El Gato

El Gato New Member

Lid geworden:
    23 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Arno,
    Dan heb je vast ook het boek Solitaire van Ton van der Lee gelezen. Hoe veel plezier je kan hebben als je door een schorpioen gestoken wordt. Een must voor reizigers die Namibie aan doen.

In Sesriem kwam ik een Australisch motormuizenkoppel tegen die al 3,5 jaar onderweg waren.

18. Guest494

Guest494 New Member

Lid geworden:
    30 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, boek van Ton van der Lee heb ik gelezen en ligt naast mijn hoofdkussen. Bijzonder om te lezen inderdaad. Ik was in Solitaire en het is een mooi filmische locatie. Kreeg associaties met route 66, Bagdad Café en Paris Texas...En ja, de appeltaart is super!
    Heb stickers van Motor Magazine (waar ik voor schrijf) tussen de honderden andere stickers geplakt. Twee weken geleden was er een Vlaamse reportage over Namibië en bij aankomst in Solitaire zoemde de camera in op de stickers en jawel hoor....Kon een lach niet onderdrukken. Fantastische reis, prachtig land. Maar mijn hart ligt in Brazilië.
    Als je geïnteresseerd bent, twee van mijn reisverhalen met foto's over Ethiopië en Tanzania staan op www.travelmaniacs.nl

19. Guest494

Guest494 New Member

Lid geworden:
    30 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Zie dat verhaal daar niet meer te lezen is. Wellicht werkt deze link:
    http://209.85.229.132/search?q=cache:C84r2PbV658J:www.travelmaniacs.nl/index.php%3Foption%3Dcom_content%26task%3Dview%26id%3D1374%26Itemid%3D1+arno+gorissen&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Deel Deze Pagina