Khao Sok

Discussie in 'Thailand' gestart door lovetraveldani, 4 dec 2013.

1. lovetraveldani

lovetraveldani New Member

Lid geworden:
    13 feb 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo iedereen!

Het is eindelijk zover, ik ga in juli 5 weken lang backpacken met mijn vriend ( en een ander stel).

Nu is mijn vraag we gaan starten in bangkok, en waren oorspronkelijk van plan naar Chiang mai te gaan. Maar omdat wij graag natuur mensen zijn willen wij nu graag naar Khao sok en verblijven op de ''drijvende'' bungalows.

alleen nu is de vraag heeft iemand ervaring met khao sok?
    Wat moet je echt doen ter plekke , welke accommodatie is goed te doen? Of kun je beter vanuit nederland dat regelen? Ik zag zelf een tourpakket bij THAILANDONLINE.NL maar heb daar gen ervaringen mee plus er word op de website ook geen accomodatie naam opgegeven.

Ik hoop tips te krijgen!

Vanuit Khao sok gaan wij richting het zuiden de eilanden. De planning is om dan ter plekke alle vervoer en verblijf te regelen! We gaan langs KOh phi phi, Krabi, Koh Samui , KOh phan gnan.

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes, Dani

2. arjen@ksc.th.com

arjen@ksc.th.com New Member

Lid geworden:
    14 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Oops. Ging wat fout.

3. arjen@ksc.th.com

Lid geworden:
    14 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog een poging...

5 weken is een mooie tijd. Je hoeft het noorden niet perse te schrappen.

Ik zou er ook niet voor kiezen om de eilanden aan de oost en westkust te bezoeken.

Arjen

4. Guest1559

Guest1559 New Member

Lid geworden:
    13 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat Arjen bedoelt (ik denk omdat dat mijn mening is tenminste :)): ik zou of de stranden aan de westkust of de eilanden in de golf van thailand bezoeken, niet beide. Niet als je tenminste ook naar Chiang Mai and Khao Sok gaat.

5. arjen@ksc.th.com

Lid geworden:
    14 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat bedoel ik.....

6. hans2007

hans2007 New Member

Lid geworden:
    7 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee Lovetraveldani,

Het is Thailandonline's business, dus adressen in Khao Sok om te verblijven krijg je niet van hen, anders ga je misschien zelf wel boeken....

Morning Mist Resort is een prima adres, met bungalows vanaf 500 tot 1000 baht. Prima restaurant, zwembad erbij en vriendelijke bediening.
    Ook Art's River and Nature Resort staat goed bekend. Daar kun je jezelf de Sok rivier in slingeren aan een touw. Daarvoor hoef je er niet perse te slapen.
    Excursies regel je bij je accommodatie, de prijzen zijn overal ongeveer gelijk.
    Naar het meer moet je zeker, je kunt er ook overnachten (heel basic) . Je hebt de keus uit een excursie naar het meer met of zonder.

Hans.

7. Hanneke

Hanneke New Member

Lid geworden:
    12 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij zijn paar jaar geleden naar Khao Sok gegaan met greenwoodtravel. Hoewel dit op zich prima is bevallen, zou ik dit nu zeker via één van de acco's doen die Hans noemt. Reden: meer vrijheid om zelf te bepalen hoelang je blijft en organisaties rekenen behoorlijk extra voor complete pakketten. Minimaal één nacht verblijven op het meer, is een bijzondere en mooie ervaring, moet je niet missen!

Verder is Chiang Mai als je van natuur houdt zeker een aanrader. De omgeving is prachtig en er zijn veel mooie tochten te maken. Voor de afwisseling met de eilanden zou ik toch eens nadenken over het noorden. Google b.v. maar eens op Chiang Dao national park (afbeeldingen). Kijk ook eens op de site van Viengtravel en Greenwoodtravel, altijd leuk om inspiratie op te doen. En dan zelf organiseren! En de voorpret is ook zo leuk!!

8. Hanneke

Hanneke New Member

Lid geworden:
    12 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    En Doi Inthanon in omgeving Chiang Mai natuurlijk! En de rijstvelden die er in die tijd in het noorden (meestal) zo mooi bijliggen!

9. anjawoltering@zonnet.nl

Lid geworden:
    27 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Dani,

Wij zijn vorig jaar bij Khao Sok Green Valley Resort geweest, was helemaal ptima! Huisjes met airco, geboekt via Booking.com.
    Excursies daar geboekt, alleen zou ik de olifantenrit niet doen, was niet geweldig, een olifantendriver ging kompleet uit z'n dak olifant overstuur! Plus je loopt alleen door velden.
    Dit was nabij Chang Mai beter!

Groet Anja

10. sjaantje

sjaantje New Member

Lid geworden:
    25 mei 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi
    weet iemand hoe ik persoonlijk contact op kan nemen met mr bao?
    van khao sok valley lodge
    alvast bedankt

11. Irm

Irm New Member

Lid geworden:
    17 jun 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    Is er iemand op dit forum die weet of je ook mag zwemmen in het zwembad van Morning Mist (of een ander resort waar ze een zwembad hebben) als je er geen bungalow geboekt hebt , in Khao Sok?
    Weet iemand wat de afstand is tussen Palmview resort en Morning Mist.
    Wij hebben een bungalow geboekt voor 1 nacht bij Palmview resort, daarna zouden wij graag 1 nacht op het meer slapen. Weet iemand of ik dit nu al moet boeken bij Palmview of kun je deze tour ook dan ter plekke nog boeken. (eventueel bij een ander) Is het mogelijk om je bagage achter te laten bij het resort waar je geboekt hebt?
    Bedankt alvast voor jullie reactie.
    Irma

Deel Deze Pagina