Jaar in Wenen

Discussie in 'Oostenrijk' gestart door botterstraat, 20 mrt 2006.

1. botterstraat

botterstraat New Member

Lid geworden:
    20 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal!

Heb zojuist te horen gekregen dat ik via uitwisseling met mijn huidige uni volgend schooljaar naar Wenen ga. Erg, errug blij!

Nu ben ik nieuwsgierig of jullie alvast leuke tips hebben (ok, errug vroeg maar voorpret is de helft van de lol, toch?). Ik wil graag woonruimte zoeken in de stad, het liefst een flatje voor mezelf (klein vind ik geen probleem maar wil liever niet meer delen & ook liever niet meer op campus wonen) dus misschien dat jullie weten met welke prijzen ik rekening ik mee moet houden & waar ik het best kan zoeken (welke buurten & via welke organisatie enzo).

Welke luchtvaartmaatschappijen vliegen goedkoop op Wenen & is het ook per trein te doen?

Ik wil natuurlijk ook graag een beetje reizen, dus tips over hoe naar Tjechie, Croatie, Slovenie, Hongarije & misschien Roemenie te komen, waar & wanneer te gaan etc zijn meer dan welkom!

Natuurlijk zijn ook tips over Wenen & Oostenrijk zelf meer dan welkom! Waar moet ik rekening mee houden & wat mag ik echt niet missen? Waar kun je lekker eten bijv... erg belangrijk voor mij!

Via een vriendin kan ik waarschijnlijk een appartementje huren in het 8e district voor 400 euro per maand (incl vaste lasten). Weet iemand of dit een goede buurt is? Het schijnt dicht bij Uni Wien te zijn... Is de prijs ook redelijk voor deze buurt..?

Deel Deze Pagina