Int. creditcard: Debit of credit?

Discussie in 'Brazilië' gestart door Mclovin, 21 jun 2010.

1. Mclovin

Mclovin New Member

Lid geworden:
    12 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij betalingen met een betaalpas wordt in Brazilie door de verkoper altijd gevraagt debit of credit? Nou kies ik altijd debit zowel met Maestro (debitcard) als met Visa/Mastercard (creditcard). Maar volgens mij klopt dit niet echt. Creditcard is natuurlijk credit. Volgens mij heb je ook hogere kosten wanneer je je creditcard als debitcard gebruikt.

Echter geef je "credit" aan dan begint de verkoper over termijnen. Terwijl je natuurlijk a vista wil betalen aangezien je bank gewoon het totale bedrag eind van de maand afboekt.

Kan iemand me dit aub uitleggen? Ik wil dus gewoon a vista betalen maar wel m'n creditcard op de normale manier gebruiken (dus met hantekening en niet met pincode)

PS: Heb het dus over internationale creditcard en niet over een BR kaart

2. gerardus

gerardus New Member

Lid geworden:
    7 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is een internationale creditcard in Brazilie altijd credit, maar mijn ervaring is dat je toch meestal in aanmerking komt voor de 10% korting, gelijk aan het betalen a vista.
    Bedrijven hier betalen ca. 5% kosten voor het incasseren aan de banken.

3. Maarten van Tilburg

Maarten van Tilburg New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Credit is 3,3% inhouding. Via debit is het 2%.

Betalen met je pinpas is debit, en wordt een paar dagen later van je ekening afgeschreven.
    Dit is gebonden aan het maximum van R$1000 per dag, of eur 500 (bij de ING).

Een creditcard is uiteraard credit, maar of debit er mee werkt zou ik niet weten. De limiet is veel hoger, dus beter voor grotere aankopen. Afschrijving van je rekening is inderdaad pas de volgende maand of zo, niet altijd handig voor het overzicht houden.

4. Mclovin

Mclovin New Member

Lid geworden:
    12 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    @Gerardus

Je kunt op beide manieren betalen met een int.creditcard. Debit, dus dan gebruik je je pincode. Of credit, met hantekening. Maar gebruik ik m'n visacard als debitcard dan betaal ik voor elke transactie 1.5% commissie. Geef ik echter credit aa

5. Mclovin

Mclovin New Member

Lid geworden:
    12 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb het nog ff precies uitgezocht met mijn bank:

Cash withdrawel: 3.5%
    Over the counter: 4%
    (das dus Debit)

Purchases: 1.5%
    (Credit)

Dus idd, kiezen voor credit is voordeliger. Maar hoe dat dan dus weer duidelijk maken aan de verkoper hier....

6. sven

sven New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    "Terwijl je natuurlijk a vista wil betalen aangezien je bank gewoon het totale bedrag eind van de maand afboekt."

Oh, mijn bank boekt niks af, en als ik in parcellas betaal komt dat ook keurig op mijn afschift 12 vezes = 12 maanden 1/12e van het volle bedrag.

Je hebt hier wel kaarten die als beide werken. De visa kaart is dan "credit" terwijl het debit gedeelte door "redeshop" word behandeld.

Mijn debit kaart heeft geen limite, anders dan mijn "cheque especial" en de limit voor "saque" via een caixa eletronika is R$ 3000.

7. Maarten van Tilburg

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Vreemd.

Volgens mij is er een spraakverwarring, of je hebt een andere bank (amerikaans ?).

Bij mijn weten wordt er alleen een percentage geheven bij geldopname, of een vast bedrag, Creditcard is dan altijd wat duurder.

Bij het betalen van aankopen mag ik (volgens mij is dat de wet) geen opslag rekenen voor betalen met kaarten. Gewoon het bedrag van de rekening invoeren. Via VISA of Redecard (=Mastercard, of Diners) komt het dan op de bedrijfsrekening, helaas met inhouding van die 2 a 3 procent. Jammer, maar helaas.

Ik heb een klant met een kaart van een Amerikaanse bank, dat is een debitcard maar werkt alleen als credit..... de omgekeerde wereld dus.

De betaalautomaten worden de laatste tijd regelmatig verandert. De meeste banken gaan over naar chip (ook voor credit) en dan accepteert de POS alleen de chip. Nog niet anders meegemaakt in ieder geval. Betalen met handtekening is binnenkort verleden tijd.

De limit is die van je bank of de Braziliaanse, whatever comes first.

8. sven

sven New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    @Mclocin:

"Je kunt op beide manieren betalen met een int.creditcard. Debit, dus dan gebruik je je pincode. Of credit, met hantekening."

Ik hoef nooit mijn handtekening te zetten met mijn creditcard, pincode is voldoende.

Ik had de mogelijkheid te

9. Mclovin

Mclovin New Member

Lid geworden:
    12 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    @Sven,

Nee, zoals ik zei. Ik heb buitenlandse kaarten. Limiet is hoog genoeg om er bijv een aardige auto mee te kunnen kopen. Of dat daadwerkelijk kan in Brazilie vraag ik me dus af.

Maar wat zeg jij dan nou tegen de verkoper? Debit of Credit? De ke

10. Maarten van Tilburg

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    @Mclovin:

Nou heb ik dus een winkel, of beter een restaurant. En veel klanten betalen met een kaart, debit of credit.

Veel Brazilianen opteren voor credit. Als ze al zo´n kaart hebben tenminste. Dan is het probleem van betaling pas de volgende maan

11. sven

sven New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    " Ik kon het contract verlengen, met een gereduceerd tarief van 1,9% ipv 2% voor debito. Lief he ?"

MUUAHAHHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHHAHA

12. Maarten van Tilburg

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja sven, maar ik heb haar maar niet in het gezicht uitgelachen.
    Dat douceurtje kwam ook nog met een extra voorwaarde. Zes maanden lang mag ik het niet opzeggen, anders geven ze een boete, zoiets.

Dat dan voor betalingen die op de vingers van 1 hand te tellen zijn, en gemiddeld niet meer dan een 30 reais. Dus dat scheelt wel een paar dubbeltjes, big deal he.

Daarnaast betaal ik ruim 80 reais pm voor "service" en "onderhoud", wat er op neerkomt dat je zelf op allerlei knoppen moet drukken, als een dombo, op aanwijzing van de helpdesk, die niet meer van IT weet dan dat er in het draaiboek staat. Even nieuwe software laden, terwijl er een rij klanten staat om te mogen betalen.....

Als je tenminste ooit een echt mens aan de lijn krijgt.

Oi (Norte Leste) is tegenwoordig nog leuker, trouwens. Ze werken met spraakherkenning, alleen het herkent niks. Het gaat ongeveer zo:

blah blah blah (bandje)
    (mijn vrouw) Reparo
    (electronicum) Nao Entende, concerto ?
    (vr) Concerto
    (elec) Nao Entende, Reparo ?
    (vr) RE-PA-RO
    (elec) Nao entende...
    (vr) Puta qui pario
    (elec) ik verbind u door (in het portugees natuurlijk, dat wel)
    meestal gevolgd door <klik> en de kiestoon

13. Mclovin

Mclovin New Member

Lid geworden:
    12 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Maarten@

Ja, ING zit ik ook, zowel persoonlijk als met een bedrijfsrekening. Qua kosten zijn Nederlandse banken idd zeer goed/voordelig.

Echter ik bankier oa ook in Liechtenstein. De service die je krijgt is niet te evenaren maar daarentegen zijn de kosten natuurlijk wel een stuk hoger. Vandaar de hoge fees voor betaalkaarten en dan zwijg ik nog maar over de kosten voor inkomende/uitgaande wires en servicekosten.

Maar goed, heb ik nog steeds niet echt antwoord op mijn vraag.
    Stel ik kom in jouw restaurant en heb net 20 flessen blue label van 1K per stuk gedronken. Ik wil a vista betalen met m'n visacard, credito.
    A: Kun je zo'n bedrag processen?
    B: Word het dan pinnen met code of enkel de kaart er door heen halen?

ps: Vraag A lijkt me wat lastiger voor een restaurant dan bijv een juwelier of een autodealer. Neem aan dat iedere verkoper een gesteld max limiet heeft per sale maar goed.

14. Maarten van Tilburg

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het niet, McLovin. Ik heb dat nog nooit meegemaakt.
    Wat ik wel weet is dat men voor grotere bedragen (boven de 1000 reais) moeilijk gaat doen over buitenlandse creditcards. CPF, RNE en paspoort tonen.
    Ik denk dat >10K gewoon niet gaat, dan moet de CB van alles weten (factuur, CPF enz).

Vraag B had ik al beantwoord. Als de kaart een chip heeft, moet je de code invoeren.

15. Mclovin

Mclovin New Member

Lid geworden:
    12 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    @Maarten,

Ok bedankt voor de info. Ik zal het gewoon maar een keer moeten proberen dan. Maar ben bang dat je gelijk krijgt. Boven de 10K zal wel het zelfde zijn als met betalingen van 10K+ vanuit het buitenland. Toch blijft het van de gekke, zullen ten

16. Maarten van Tilburg

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ach.
    Toen mijn vrouw werkte voor de ambassade van Koeweit kwam de sjeik met zijn gezinnetje op bezoek. Ik weet niet of het alle vrouwen waren (en zoons), maar hij huurde de hele bovenverdieping van Copacabana Palace.
    Dat kost een grijpstuiver, maar hoe dat betaald is weet ik niet. Het zal heus wel prettig geregeld zijn.

17. Hazel1974

Hazel1974 New Member

Lid geworden:
    7 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Rare vraag McLovin,

Ik betaal al jaren alles met m'n AMEX, van de huur t/m de Porsche. Geen enkel probleem.

De kaart is gekoppeld aan m'n off-shore account.

18. Preto_Salvador

Preto_Salvador New Member

Lid geworden:
    25 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    @McLovin:

Het is logisch dat de verkoper in verwarring raakt als je een credit betaling meteen cash wilt betalen...

Hier spelen de cultuurverschillen ook een rol.

Je hebt in Brazilië "debit", zoals in NL een pin-betaling.

"Credit" is een cre

19. sven

sven New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    " Je steekt nl de rente in je zak."

Muuahahahahah

Die rente is allang in het product berekend. Als je cash wil betalen kan je in de meeste gevallen tot 10% korting bedingen.

@Preto

Hoe ben jij bij de PF terecht gekomen en wat doe je daar ?

20. Preto_Salvador

Preto_Salvador New Member

Lid geworden:
    25 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg nooit korting als ik aanbied cash te betalen.

Er is maar 1 weg naar PF: Concurso Público...

Deel Deze Pagina