inenting tegen gele koorts nodig als ik maar 21 dagen naar Pipa ga?

Discussie in 'Brazilië' gestart door Ziza, 21 jul 2007.

1. louis580

louis580 New Member

Lid geworden:
    23 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    >wil ik wel eens weten hoe ze die naald ontsmetten.

Ik denk dat je je vergist in de hygiene hier. destijds lagen er bij de bus waar ik instapte
    een heleboel naalden klaar, ieder zijn eigen naald. Dan t/m de kapper is zich hier bewust van de risico´s. Altijd een scheermesje uit een nieuwe en dichte verpakking, laten ze ookzien, zelfs bij een kapper van R$ 5,-

2. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    A:
    In Tunis was het de meest charmantre artse die je je maar toe kan wensen.
    Ze gebruikte een wegwerp naald. En was bloedmooi.

3. Artie Veer

Artie Veer New Member

Lid geworden:
    15 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Sponz:

Dan mocht zij eerst prikken en jij daarna met wat anders terugprikken zeker ;)

Louis; dit was geen verwijt richting Brazilie maar meer een bezorgheid in het algemeen waar mensen op moeten letten. Ik kom af en toe op plekken in de wereld waar ze het niet zo nauw nemen met de hygiene.

4. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    A, soms gebruiken ze bij zo'n stopplaats van die inentpistolen die e.e.a. niet met een naald maar met luchtdruk inspuiten.

5. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moest eens zo omstreeks 1985 met speod naar een eerste hulp post.
    Daar wilden ze met zo'n algemeen gebruik naald inspuiten. Ik heb dat toen al geweigerd.
    Ik denk niet dat zoiets nog bestaat in Brazilie, Al 20 jaar niet.
    Brazilie loopt niet zo achteraan, het is hier niet Africa (Bahia wel, maar dat is een weer iets anders).

6. heb@geenemail.com

heb@geenemail.com New Member

Lid geworden:
    15 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    @alle deskundigen hier.

Voor een paar weekse vakantie naar Pipa zijn inentingen overbodig. Uitzonderingen daargelaten als betreffende persoon al diverse medische problemen heeft.

Waarom zo'n stompzinnige discussie over eventuele vervolgreizen naar A

7. marlboroman@hotmail.com

Lid geworden:
    24 apr 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    "Tegen dengue bestaan geen inentingen" klopt 100%. Ik heb dengue gehad en ben wel wat ziek geweest ja, maar wij Europeanen zijn een stuk sterker dan de gemiddelde Braziliaan die enkel rijst en bonen eet dus binnen een weekje was ik helemaal boven jan zonder medicijnen.

En het klopt ook wat Sponsssssssssie segt: het is hier geen Afika. De medici zijn goed opgeleid en weten donders goed waar ze mee bezig zijn.

8. maartent@yahoo.com

maartent@yahoo.com New Member

Lid geworden:
    26 okt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Correctie: er bestaan NOG geen inentingen tegen dengue, men is er wel erg ver mee.

Er bestaan dacht ik 4 types, niet alle even gevaarlijk, maar het type dat inwendige bloedingen veroorzaakt is dat wel, 40% kans op overlijden volgens de berichtgeving in Fantastico vanavond.

9. heb@geenemail.com

heb@geenemail.com New Member

Lid geworden:
    15 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    @Maarten,

Dat zou best allemaal kunnen kloppen, maar is het nodig om iemand die op vakantie gaat al alle mogelijke doodsoorzaken voor te spiegelen?

1. kans op dood door dengue
    2. kans op dood door gemene braziliaan
    3. kans op dood door achterstall

10. schras24

schras24 New Member

Lid geworden:
    23 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Langslaper,
    Wie heeft het hier over afzeiken?
    Wie heeft het hier over EERLIJKE INFORMATIE
    Wie heeft er erg lang op maan gezeten?

Ik geloof dat jij redelijk alleen staat hier. Iemand onnodig in gevaar brengen is denk ik erger. En wanneer je in Pipa

11. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Langslaper,
    Kan het zo kwaad om mensen eroop te wijzen dat ze evenueel problemen kunnen krijgen als ze kort na hun bezoek aan Brazilie ook ergens anders heen moeten ?

"Many countries, particularly those in Asia, will refuse permission to enter to any person who has recently been in a yellow fever infected country and who does not possess a valid yellow fever vaccination certificate. "

Het maakt ze niet uit of jij in een gebied in Brazilie bent geweest waar absoluut geen gele koorts voorkomt.

As of 11 February, 2003, the Ministry of Health of Brazil has reported a total of 84 suspect YF cases including 23 deaths due to sylvatic yellow fever in Minas Gerais State. All cases, of which 38 cases and 14 deaths are laboratory confirmed, have occurred in a localized rural area of San Lucas, in the regional municipality of Diamantina, and in the neighbouring cities of Serro, Alvorada, Sabinopolis and Guanhaes in the valley of Jequitinhonha.

The Ministry of Health is now advising that residents of and travellers to the region of the Vale do Jequitinhonha, Minas Gerais, be vaccinated against YF.

The Ministry of Health has also indicated that YF is now considered endemic in the following states/regions:

northern states (Acre, Amapá, Amazonas, Pará, Rondônia, Roraima, Tocantins)
    center-west states (Distrito Federal, Goiás, Mato Grosso, Mato Grosso do Sul), and
    north-east region of Maranhão.

Other states that have been considered at risk for YF are

south-east part of Piaui and the western part of Bahia,
    Minas Gerais,
    São Paulo,
    Paraná,
    Santa Catarina and
    the north-west region of Rio Grande do Sul.

12. louis580

louis580 New Member

Lid geworden:
    23 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Langslaper, zeg eens eerlijk, ben jij nergens tegen ingeent ????

13. sven.veer@quality.com.br

Lid geworden:
    3 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.who.int/ith/countries/bra/en/

de who over febre amarela.

14. louis580

louis580 New Member

Lid geworden:
    23 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat Langslaper ook effe vergeet is dat er betrekkelijk weinig slachtoffers zijn, juist omdat veel mensen ingeent zijn, Ziza echter niet,
    En die mug vliegt nog steeds overal rond.

Deel Deze Pagina