In oktober naar Paguera

Discussie in 'Mallorca' gestart door fritz wunderlich, 30 aug 2007.

1. fritz wunderlich

fritz wunderlich New Member

Lid geworden:
    16 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,
    Begin oktober ga in naar Paguera (1e x Mallorca). Omdat ik van wandelen houd, wil ik ook graag de heuvels in. Kent iemand de route vanaf C710 via La Trapa naar Sant Elm? Ook andere leuke routes zijn welkom! Heb ik (half)hoge bergschoenen nodig of kunnen lage sportschoenen met goed profiel volstaan?
    Met de Rode Bliksem van Palma naar Sóller en dan met de Sinaasappelexpress naar Port de S. lijkt mij ook leuk. Is er in Port de S. nog tijd voor een boottochtje langs de kust? Hoe vroeg vertrek je uit Palma en hoe laat ben je terug?
    Kun je vanuit Paguera snorkelen en zo ja: wat is in oktober de watertemperatuur?
    Er wonen heel wat Nederlanders op Mallorca, zie ik op het forum dus het beantwoorden moet lukken. Ik ben benieuwd! Groet, Fritz.

2. fritz wunderlich

Lid geworden:
    16 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, nou,
    Je zou denken dat iedereen enkel maar voor het strand en pullen bier naar Mallorca gaat....

3. mwjvandeven

mwjvandeven New Member

Lid geworden:
    2 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi fritz.
    Ik woon op mallorca en kan je wel wat informatie geven. Ik woon niet aan de kant van palma en paguerra maar ik zit in het oosten.
    De waertemeratuur i oktober is zo'n 23 graden. Het kan ook warmer zijn maar dat ligt natuurlijk ook aan het weer. Meestal is het wel goed in oktober. Als je gaat wandelen in paguerra kan je gewoon goeie sportschoenen dragen. Ook in de bergen. Ga je echter heel hoog waar geen paden zijn dan adviseer ik je bergschoenen te dragen. Maar ik zou altijd bergschoene dagen. Dat loop beter en is ook veiliger.
    De trein(hedendaags ook een metro) gaat om het uur. De laatste trein terug is om 21.00 uur maar er gaat nu ook een metro dus ik weet niet of die andere en latere tijden heeft.
    Als je nog meer wil weten hoor ik het wel.
    Je kan ook op: http://www.mallorca.tipjes.nl kijken.
    Daar staan weer linken naar anders ites met informatie.

4. fritz wunderlich

Lid geworden:
    16 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Maarten,
    Bedankt voor je tips!
    Nog een paar dagen ......

Fritz

5. Fritz

Fritz New Member

Lid geworden:
    22 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    De oktobervakantie op Mallorca zit er weer op!
    Naast de hevige regen was er toch voldoende zon en mooi droog weer om allerlei activiteiten te kunnen ondernemen.
    De wandelprogramma's waren uit de kunst: Het binnenland is heel mooi en vanuit basis Paguera goed te doen! Ga eens naar Palma en sla ook de treinreis naar Sollèr niet over.
    Ook zijn er mogelijkheden voor jeepsafari's en vanaf het strand van Paguèra (Hotel Mar Y Pins) kun je goed snorkelen!
    Paguèra is een gezellige plaats. Gezellig was het in café Romantico met dagelijks optredens door de formidabele zangeres Lutz, afgewisseld met gitaarmuziek alles in spaanse setting. 3x per week treedt ook nog een spaanse dansgroep op! Voor ons 14 dagen lang avondplezier!!!!
    Zeker reden om nog eens naar Mallorca terug te gaan.....
    Fritz.

6. potanna

potanna New Member

Lid geworden:
    18 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,
    Komende week ga ik een last minute doen naar Mallorca. Ik ga alleen en zie daar wel een beeteje tegenop. Gaan er meer mensen komende week die wel een keer samen willen eten of een excursie willen doen? Ik ben benieuwd!
    Groet van Anna

7. mandy83

mandy83 New Member

Lid geworden:
    4 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo
    Ik wil graag as 1 okt voor 10 dgn naar Mallorca el Arenal.
    Nu zord gezegd dat het dan veel regent.. Kan iemand mij vertellen of dat idd zo is?? IK wil wel graag zonnen..:D

Groetjes

8. fritz wunderlich

Lid geworden:
    16 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Mandy,
    Inderdaad kan het in Zuid-west Europa na september wel regenen en stormen (de buienkans neemt dan toe) maar bedenk wel: niets is zeker.....en er zijn zeker ook prachtige dagen en, de watertemperatuur is prima.
    Meer standvastig is het dan in de zuid-oostelijk deel (Kreta/Zuid Turkije/ Cyprus).
    Prettige vakantie! <<Fritz>>

9. van_ravensteijn@live.nl

Lid geworden:
    10 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat kost een pilsje op Mallorca??

10. van_ravensteijn@live.nl

Lid geworden:
    10 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    P.s

Als iemand weet wat en pilsje op mallorca kost zou hij/zij deze prijs willen doormailen naar: van_ravensteijn@live.nl

Hartelijk bedankt!!!!!

11. Kristy

Kristy New Member

Lid geworden:
    19 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    hee lieve mensen,
    ik ben kristy en ben 15 jaar...
    ik ga in de zomervakantie naar Alcudia Pins in mallorca.
    maar zijn er ook mensen van mijn leeftijd die daarheen gaan (jongens!)? en er schijnt een disco te zijn... is dat een leuke disco of alleen voor kleine kinderen??
    als je wilt reageren stuur dan ff een berichtje naar mijn site: www.krisjhu.hyves.nl (helemaal onderin de pagina kun je berichten sturen.

Liefs,
    kristy

12. zegersyvon

zegersyvon New Member

Lid geworden:
    7 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik vertrek vanaf 7 juli 2009 naar Mallorca. Eerst zou ik bij 2 spaanse vrienden gaan wonen, maar door omstandigheden is daar geen woonruimte meer.

Ik wil hierdoor echter mijn plannen niet opgeven! Ik ben afgestudeerd en wil van deze zomer gaan genieten...

Weet iemand (moderator op deze site woont in het oosten) misschien een kamer waar ik kan bivakkeren deze zomer?

Super bedankt alvast voor de reacties...

Groeten,

13. fritz wunderlich

Lid geworden:
    16 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat Paquera de vorige maal zo goed is bevallen opnieuw geboekt voor dit jaar maar dan voor mei (in verband met het te plannen wandelprogramma mag het niet te warm zijn !)
    Nu wel een ander hotel omdat het vorige keer geboekte niet meer in de Nederlandse aanbiedingen is.
    Zie er alweer naar uit.
    Fritz.

14. meisjee_lief

meisjee_lief New Member

Lid geworden:
    29 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Eigenlijk heeft mijn bericht helemaal niks te maken met wat hier allemaal staat, maargoed, ik weet niet waar ik anders wat kan schrijven.

Ik ben nu als au pair op mallorca, en ik wil eigenlijk met andere nederlandse mensen in contact komen!
    Ik ben 20 jaar.

Gewoon samen wat drinken, en zo kan ik ondertussen spaans beter leren, want in je eentje is het moeilijk om de straat op te gaan, dat is zo saai.

Gr

15. p.kok

p.kok New Member

Lid geworden:
    26 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi hoi,

Wij wonen sinds begin juli voor minimaal een jaar op het eiland , onze zoon gaat naar een internationale school.
    Zelf hebben we een hoop ideen , eerst even kijken hoet het met onze zoon van 8 jaar op school gaat.

Wij wonen in Costa de la Calma , vlakbij Santa Ponsa.We willen graag nederlanders ontmoeten omdat ons sociale leven in nederland een stuk boeiender was.We hebben het reuze naar onze zin.We kennen het eiland na vele bezoeken inmiddels aardig en we hebben ook nog familie in het binnenland van Mallorca wonen.

Groetjes,

Paul,Olga en Christophe

16. robertpotasse

robertpotasse New Member

Lid geworden:
    14 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Paul,

Wij zijn voornemens een lastminute (laatste week sept.) te boeken naar Mallorca. Is het weer dan nog goed en is er nog iets te beleven qua stappen en clubs, wellicht golfen enzo?

Gr. Robert

17. roberto trevisani

roberto trevisani New Member

Lid geworden:
    18 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi paul,olga en christophe.

wij roberto en marjolein en onze twee kids wonen in cala major sinds juni 2010.
    ook wij hebben hier familie wonen.en hebben het reuze naar onze zin.onze kinderen zitten op een spaanse school,en doen het reuze goed.
    onze kinderen zijn een tweeling van 10jaar oud jongen en een meisje.wij wonen onggeveer 9km van jullie vandaan als het jullie leuk lijkt kunnen we een keer wat afspreken,om mischien wat ideeen uit te wisselen of gewoon koffie drinken. ......groetjes en sucsses

Deel Deze Pagina