huurverhoging

Discussie in 'Brazilië' gestart door sjors67@gmail.com, 7 jul 2010.

1. Hazel

Hazel New Member

Lid geworden:
    10 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Prietpraat allemaal.

Ik ga weer even bazelen:

1. Sjors heeft zijn schoonmoeder gebruikt om zijn huiurcontract af te sluiten en ze treedt als fiador op (onmogelijk Sven)

2. Sjors liegt dus. (een fiador van een huurder kan niet de huurder zinn duhh)

3. Een huurvergoging van 50% is onmogelijk; maximum is de inflatie, gemiddeld met de gemiddelde huurverhoging van het onroerend goed in de omgeving (knappe kop die dat kan bewijzen)

4. Er is huurdersbescherming tegen dit soort gevallen. Niet betalen is je grote wapen.

5. Ik bazel natuurlijk, allemaal onzin net als dit nepverhaal van Sjors.

Ik moet Sjors wel nageven dat het ontzettent knap is om zo'n Braziliaanse schoonmoeder die notabene jonger is dan hij zo gek te krijgen om het kontrakt af te sluiten en er ook nog borg voor te staan. Zal wel een CPF zijn wat wat Bom Bril nodig heeft.

2. Davidinho

Davidinho New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuke discussie!

Wie heeft er gelijk? Sven met de wetteksten in de hand, maar verzuimd om deze in begrijpelijk Nederlands toe te lichten.

Of het duo Barend en Hazel, die weliswaar vanuit de heup schieten, maar wel met een praktische toelichting komen.

Wie het weet mag het zeggen!

3. Hazel

Hazel New Member

Lid geworden:
    10 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraag eens aan Maarten of het makkelijk is een huurder eruit te krijgen en wat het hem gekost heeft tot nu toe en of dat alles de poen wel waard was.

4. Maarten van Tilburg

Maarten van Tilburg New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraag maar aan Maarten? Ik heb geen advocaat ingehuurd om er iemand uit te krijgen hoor.
    Er werd ons een proces aangedaan, want de huurder wilde het contract van rechtswege laten verlengen, voor een veel lagere huur dan de marktwaarde zou zijn.
    De reden daarvoor is wat ingewikkeld. Het object was vele jaren onderdeel van de boedelscheiding, en nu die eindelijk opgelost is denk ik dat ze verleden jaar nog met de vader van mijn vrouw een dealtje hebben proberen te sluiten. Hij heeft (denk ik) een bedragje van 80 mille zwart in zijn zak gestopt, dat is tenminste de causa die ze wilden eisen als "teveel betaald", nu blijkt dat hij helemaal niet de eigenaar wordt.

Of je de huurprijs niet met 50% zou kunnen verhogen weet ik niet. Mijn voorstel is zelfs wel wat meer (vergelijkbare objecten doen 2 a 3 maal meer huur), maar dat zal wat moeilijker zijn met langlopende contracten. En misschien maakt het ook uit of het een woonobject is, of een bedrijfsruimte.

Ja, er is huurbescherming, tot op zekere hoogte. Maar je kan huurders er uit krijgen, bijvoorbeeld als je het gehuurde voor eigen gebruik kan aanmerken (daarom overwoog ik even om Klein Leidseplein naar Leblon te verhuizen, maar dan had ik daar ook moeten gaan wonen.... dank je). Een hoger bod van een andere partij kan ook, zo is mij verteld.

Alleen in ons geval was het te laat, omdat het contract inmiddels al maanden verlopen was en dus "stilzwijgend" verlengd.

Niet betalen, het wapen dat Hazel wil inzetten, ondergraaft de wettelijke basis van die huurbescherming. Bij mijn weten kan de verhuurder na 3 maanden al een proces aanspannen. Ok, de uitspraak kan jaren op zich laten wachten, dat wel.

5. Hazel

Hazel New Member

Lid geworden:
    10 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij hebt prakrijkervaring Maarten.

Wat ik met mijn vaak absurde postings wil zeggen dat het voor de wet best wel mogelijk is om een huurder eruit te krijgen, maar in de praktijk tijd- en geldrovend is.

Nu draai de rollen eens om en stop met betalen, dan piept de eigenaar wel anders.

6. Barend

Barend New Member

Lid geworden:
    29 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    wat een slappe lullo die sven. roept van alle kanten maar blijkt een ballon te zijn. ik zou hem zeker aanbevelen voor de huilanders hier op het prikbord. wat een lachertje

7. Barend

Barend New Member

Lid geworden:
    29 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    maar mag ik je asjeblieft nog om raad vragen? Ik weet niet hoe de telefonie werkt hier....
    (en ik krijg eerlijkwaar firefox niet van fullscreen af, geen idee)

8. Barend

Barend New Member

Lid geworden:
    29 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    alweer gelukt. wat ben ik toch top. iig zonder gele huilstrepen in me onderbroek he sven!

9. sven

sven New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    1. Sjors heeft zijn schoonmoeder gebruikt om zijn huiurcontract af te sluiten en ze treedt als fiador op (onmogelijk Sven)

Pacta sunt servandi, alles wat niet bij specifiek bij de wet verboden is is toegestaan. Er staat nergens in de wet dat een huurder niet tevens fiador kan zijn. Zoals ik al zei, een rare constructie, maar niet specifiek verboden.

2. Sjors liegt dus. (een fiador van een huurder kan niet de huurder zinn duhh)

Zie 1

3. Een huurvergoging van 50% is onmogelijk; maximum is de inflatie, gemiddeld met de gemiddelde huurverhoging van het onroerend goed in de omgeving (knappe kop die dat kan bewijzen)
    Huurverhoging is inderdaad niet mogelijk, maar zoals ik al aanhaalde, als het contract na 3 jaar stilzwijgend is verlengd kan de verhuurder aanpassing van de huur verzoeken aan de hand van de huidige markt waarde. Dat kan zo maar 100% zijn, bijvoorbeeld op de Rua São Clemente in Rio, tegenover de Favela Dona Marta die net gepacificeerd is.

4. Er is huurdersbescherming tegen dit soort gevallen. Niet betalen is je grote wapen.

Niet betalen is nooit een wapen. Iemand die de wet kent zal nooit niet betalen maar opteren voor "pagamento em consignação".

5. Ik bazel natuurlijk, allemaal onzin net als dit nepverhaal van Sjors.

Inderdaad bastante gebazel!

"maar in de praktijk tijd- en geldrovend is."

Tot op heden, het is nu makkelijker geworden om de huurder er uit te knikkeren.

10. Maarten van Tilburg

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar zit een tegenspraak in. Waarschijnlijk bedoel je dat een TUSSENTIJDSE huurverhoging niet mogelijk is. Maar dat hangt ook van het huurcontract af. In het oorspronkelijke contract waar ik het over had was een clausule dat de huur jaarlijks verhoogd werd met de inflatie.

11. sven

sven New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat bedoelde ik dus met huurverhoging, de bekende jaarlijkse huurverhoging, itt de huuraanpassing na 3 jaar.

12. Ga�cho

Ga�cho New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    @Barend,

Ik wil niets zeggen maar Sven weet meer dan jij. Jij en Hazel zijn maar stelletje klootviolen en dragen geen fatsoenlijke info bij. Dit terwijl Sven hier de vragen op een adequate en fatsoenlijke manier probeerd te antwoorden. Ik zelf maak ook

13. rob van riet

rob van riet New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Vorige schrijver,
    Hulde

14. BUU

BUU New Member

Lid geworden:
    29 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    50 % huurverhoging kan niet. Não é razoável!

15. Maarten van Tilburg

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi. Dan hebben we dat ook weer opgelost.

16. Davidinho

Davidinho New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Punt 1 Je kan fiador zijn van jouw eigen huurcontract. Geen probleem. Alleen bepaalt in dit geval de makelaar en/of verhuurder. Deze constructie heeft niet de voorkeur en wordt daarom niet vaak toegestaan, omdat de verhaalwmogelijkheid nu bij 1 en dezelfde persoon ligt i.p.v. twee (de huurder en zijn fiador).

Wat wel vaak wordt toegestaan is (commercieel) huren op de zaak (CNPJ) en daarna kijk je als nog als fiador optreden.

Deel Deze Pagina