Hulp kan ik wel gebruiken :)!

Discussie in 'Thailand' gestart door AnkeM, 8 okt 2012.

1. AnkeM

AnkeM New Member

Lid geworden:
    8 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag allemaal,

Ook ik heb het plan om naar Thailand af te reizen.
    Of alleen van laatste wek nov tot 3e week dec of met een vriendin in 8 december t/m 7-1.

Na het lezen van een aantsl topics ben ik onrustig geworden over december; super hoogseizoen natuurlijk en ik lees veel over duur,vol,snel boeken, dure tickets etc.

Dus paar concrete vragen;
    - Waar boek je een goedkoop ticket?
    - Hoe kom ik erachter of er uberhaupt nog slaapplekken zijn op de eilanden, in CM etc.?

En last but not least; wat zijn de ervaringen met alleen reizen?

2. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zelf vlieg 11 december heen en 1 januari terug.
    Ja, het is duur die periode!
    Het ticket wat ik gevonden heb was rechtstreeks met Eva air 750euro maar alleen omdat ik op 1 januari terugvloog. Een dag later en ik betaalde al snel 300euro extra.
    Je zult dus beetje moeten puzzelen met data's om tot een goedkoper ticket te komen en een beetje geluk hebben natuurlijk.
    Verder betaal je overal hoogseizoen prijs voor je accomodatie maar goed dan is het in Thailand nog steeds niet super duur dus dat vind ik niet eens zo erg.
    Ik ga wel alles boeken omdat ik graag in mijn voorkeur hotel wil zitten en maar 3 weken ga en niet heel flexibel ben. Ik boek ook mijn binnenlandse vlucht en trein omdat het goedkoper is om eerder te doen en ook weer vol kan zitten. Als je minder vast zit aan je route/planning dan is dat misschien niet echt nodig.

3. AnkeM

AnkeM New Member

Lid geworden:
    8 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Thnx voor je reactie! Hoe en waar heb je Eva geboekt? Ik zag m namelijk voorbij komen en heb de site bekeken. Vond m alleen heel onduidelijk :(..

En de binnenlandse vluchten etc? Waar heb je die geboekt? Rechtstreeks bij de vliegtuigmaatschappij?

Ja dat is waar, dan ist nog steeds betaalbaar! Waar ga jij allemaal heen?

4. Daantje

Daantje New Member

Lid geworden:
    6 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk wil je dus over 7 á 8 weken al in Thailand zitten? Je hebt nog geen tickets, geen planning en je wil in het duurste seizoen gaan?
    Ik ben bang dat dit wel eens een hele dure en ongeorganiseerde vakantie kan gaan worden.
    Normaal plan je zo'n reis al maanden van te voren, als het dan zover is, dan weet je precies waar je moet wezen en waar je heen wil, als dit de eerste keer is dat je naar Thailand gaat dan heb je nog een hoop werk te verzetten. Begin alvast met heel veel te lezen zodat je weet waar je heen wil.

Suc6

5. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geboekt bij worldticketcenter.nl maar vliegwinkel.nl heb ik ook al vaker tickets geboekt en die is ook heel fijn. Alleen bij worldticketcenter was die goedkoper vanwege een korting dus ja, haha.
    Hier een link naar een ticket van eind november tot 3de week in December: https://vliegtickets.worldticketcenter.nl/transport/BookXpress_Hitchhiker/flights.cfml?parameter=gosqlt4815ed37b5d.N.1.&filter_allowAirlines=%2A&nr_infants=0&DES_APCODE=BKK&DES_APNAME=Bangkok%2CSuvarnabhumi%20airport&nr_adults=1&ecobusfir=eco&Roundtrip=1&nr_children=0&DEP_APCODE=AMS&DEP_APNAME=Amsterdam&DEP_DATE=%7Bts%20%272012%2D11%2D29%2000%3A00%3A00%27%7D&DEP_AT=allday&DEP2_APCODE=BKK&DEP2_APNAME=Bangkok%2CSuvarnabhumi%20airport&DES2_APCODE=AMS&DES2_APNAME=Amsterdam&RET_DATE=%7Bts%20%272012%2D12%2D21%2000%3A00%3A00%27%7D&RET_AT=allday

Weet niet of de link werkt hoor..maar voor een idee! Je hebt dan nog mooie goedkope tickets beschikbaar. Vluchten van 8-12/7-1 zijn wel duurder.

Mijn binnelandse vlucht is via AirAsia die ga ik vandaag boeken.

Ik ben het verder niet helemaal eens met Daantje. Ik denk dat je zo'n reis nog wel kunt plannen in 2 maanden. Op internet is veel te vinden en de Lonely Planet is ook ideaal! Ik zou zeggen gewoon doen! Het is wel snel maar ik denk niet onmogelijk.

6. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Oja..waar ik heen ga.
    Ik ga vanaf het vliegveld direct naar Kanchanaburi, vanuit daar ga ik via Ayuthaya naar Chiang Mai. Dan vlieg ik naar Phuket en blijf daar 1 nachtje om vervolgens de ferry te pakken naar Koh Lanta. De laatste dagen ben ik dan in Bangkok.
    Met kerst zit ik op Koh Lanta en met Oud&Nieuw ben ik in Bangkok.

7. AnkeM

AnkeM New Member

Lid geworden:
    8 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank voor de reacties.

Helaas Daantje, soms loopt het leven nu eenmaal niet zo dat je de luxe hebt om dit maanden van te voren te plannen.
    Maar idd Jitsketje, lang leve internet en gewoon kiezen want er is genoeg te zien!

Inmiddels hebben mijn reisgenoot en ik de periode bepaald, wat we graag willen zien en hoe lang we gaan.
    Je ziet; we zijn knopen doorhakken types! Dus ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Ook wij zijn wrs met kerst op kon lanta! En we gaan ook voor de 'direct doorreizen' optie.

WTC gaat m bij ons ook worden denk ik, of 2 enkeltjes... Morgen gaan we de tickets scoren, dan hebben we 1 van de belangrijkste zaken gedaan ;).

8. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt? Dan moeten we natuurlijk wel even meeten op Koh Lanta.
    Ik ga hier verblijven: http://www.redsnapper-lanta.com/ko_lanta_bungalow.htm

Goedkoop en ziet er super uit en krijgt hele goede reviews.
    Ik heb al geboekt maar wie weet hebben ze nog wel een bungalow beschikbaar!

9. AnkeM

AnkeM New Member

Lid geworden:
    8 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ticket geboekt!!! 934 op, rechtstreeks met Eva Air op hele fijne tijden!!!
    Morgen schema fine tunen!

Ja dat zou leuk zijn! Ga straks meteen kijken en morgen even bespreken :)!!

10. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat maar weten!

Wanneer vlieg je?

11. AnkeM

AnkeM New Member

Lid geworden:
    8 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    18-12 :)! Nu druk doende met treinkaartjes van BKK naar CM,...gedoe. Hoe heb jij dat gedaan?

12. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    De trein moet ik nog boeken!
    Ga ik me morgen maar eens aan wagen denk ik, haha. Dus ik weet nog niet hoe dat werkt.
    Volgens mij kan het wel pas 60 dagen van te voren.

Red Snapper al bekeken?
    Het is van Nederlandse eigenaars en het schijnt één van de beste restaurants op het eiland te hebben. Hebben ze vast wel een kerstdiner ;)

Deel Deze Pagina