Hulp bij reisschema: te veel?

Discussie in 'Brazilië' gestart door piet631, 28 jul 2008.

1. piet631

piet631 New Member

Lid geworden:
    28 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Eind september vertrek ik met 5 anderen voor 22 dagen naar Brazilie. We hebben samen een eerste ruwe schema opgezet, maar ik denk dat het nogal hectisch gaat zijn. Wat denken jullie? Wat zouden we kunnen laten vallen of vervangen door iets anders?
    Wij zijn 3 jongens en 3 meisjes van 25-29 jaar; allen al veel reiservaring; natuur, sport/trekkings, strand en zeker feestjes zoeken we :D

22/sep Belgium
    23/sep Sao Paulo
    24/sep SP -> Salvador (plane)
    25/sep Salvador
    26/sep Salvador
    27/sep Salvador -> Lencois (6u bus, nachtbus kan ook)
    28/sep Lencois
    29/sep Lencois
    30/sep Lencois -> OP
    1/okt Ouro Preto
    2/okt Ouro Preto -> Rio
    3/okt Rio
    4/okt Rio
    5/okt Rio -> Paraty
    6/okt Paraty -> SP
    7/okt Sao Paulo -> Pantanal (plane)
    8/okt Pantanal
    9/okt Pantanal
    10/okt Pantanal -> IF (nachtbus? 12-14uur)
    11/okt Iguazu falls
    12/okt Iguazu falls -> SP (nachtbus = 18uur)
    13/okt Sao paulo - Terugvlucht
    14/okt Aankomst

Ook al is Pantanal onmisbaar volgens velen, ik zou het laten vallen voor een dag extra in IF en om de streek tussen Rio en Sao Paulo ook aan te doen (Paraty, Ilha Grande, etc).

Thx

2. sven.veer

sven.veer New Member

Lid geworden:
    25 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    2 dagen Iguaçu is voldoende. Ofschoon de kustweg tussen Rio en São Paulo best een mooie tocht is, vraag ik me af waarom je niet van parati terug gaat naar Rio om van daar uit naar de pantanal te vliegen. De 8 a 10 uur die je extra in de bus zit kan je ook in Parati besteden.

3. Guest16449

Guest16449 New Member

Lid geworden:
    25 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Tips voor de trip heb ik niet. Maar ik wil wel een opmerking maken over de tip van Sven om vanuit Paraty terug te reizen naar Rio de Janeiro. Dat zou ik dus echt niet doen. De besparing in tijd is minimaal (Rio-Paraty is 210km; Paraty-Sao is 300km). En de busreis van Paraty naar Sao Paulo is echt prachtig (6 uur), net als overigens de busreis van Rio naar Paraty.

4. tomvankrogten@hotmail.com

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    De nadruk ligt toch een beetje op natuur als ik jullie drukke schema bekijk. Waarom ga je niet naar een boeiende gezellige kustplaats bijvoorbeeld: Itacare, Arreal d'Ajuda (beiden Bahia), Buzios (+- 120 km ten noorden van Rio)en dan skip je die waterval en Ouro Preto om wat ruimte te maken. Ik denk dat je in Salvador ook wel een dag minder aan kunt. Pelhourinho heb je in een dag wel gezien. En dan drink je de andere dag nog een caipirinha in Rio Vermelho. Salvador is vooral de moeite waard met Carnaval. Maar op andere tijden van het jaar zou ik er niet te lang blijven hangen. Check wel even de concert-agenda. Probeer een AXE concert mee te pakken. Rio de Janeiro zou je nog best met een dagje kunnen verlengen. Je hebt een tof strand (post 10 geloof ik op Ipanema, worden je spullen ten minste niet gejat), leuke tentjes om te dineren en te ontbijten. In Rio zou ik niet stappen in Via Show. Veel te ver rijdem, niet authentiek en om de 3 liedjes wordt er van muziekstijl gewisseld. Je kan beter naar Feira de Sao Christoval gaan om een avondje mee te vullen. Have fun!

5. hansamdam@hotmail.com

Lid geworden:
    29 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Lencois Ouro Preto is ook geen makkie ! WIl je dit met de bus doen?? Vliegend zul je van Lencois eerst met de bus terug moeten naar Salvador (zes uur); vligen naar Belo Horizonte en dan nog 2 uur in de bus.

6. dr.brecha

dr.brecha New Member

Lid geworden:
    24 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    En niet te vergeten de reis van het vliegveld in Confins naar het busstation in de stad.

7. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook naar- vanuit Lencois vliegen.
    Hebben ze verdorie enkele jaren zoveel geld uitgegeven om de TAM ed daar ook te kunnen laten landen, en dan maakt niemand er gebruik van.

8. lesterinho

lesterinho New Member

Lid geworden:
    27 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er geen snellere verbinding van Belgie naar salvador? Bijv. via Fortaleza? Volgens mij bespaar je dan 1 dag.

Ik zou Paraty schrappen qua architectuur is Ouro Preto mooier. Daar zou ik dan ook 2 volle dagen blijven (bezoek dan ook Mariana).Pantanal en Foz zijn te kort minimaal 1 dag langer blijven. Ik ben zelf altijd voorstander van om Bonito dan ook te bezoeken.

Ergo: m.i. iets te veel bestemmingen in jouw reisschema. Volgens mij kom je 1 week te kort...

9. kaasjulius

kaasjulius New Member

Lid geworden:
    28 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    met condor van frankfurt , morgens vertrek , namiddag aankomst salvador , www.condor.de

10. eric.lornoy

eric.lornoy New Member

Lid geworden:
    22 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben grotendeels akkoord met davidinho.
    Met alle respect voor Lençois; toch zou ik dit laten vallen en een dag langer nemen in en rond Ouro Preto (zoals gezegd, Mariana en Congonhas,Petropolis op de weg naar Rio met een bezoekje aan Maarten van Tilburg). Vanuit Rio rechtstreeks naar de Pantanal (laat Paraty ook vallen, dat heb je gezien in Ouro Preto en omgeving). Een dag langer in de Pantanal (of een kort bezoek aan Bonito met bv de Rio Sucuri). Dan verder (met de bus bv) naar Foz do Iguaçu. Hier beslis je zelf hoe lang je daar wil blijven en keer dan terug naar Sao Paulo eventueel met een dag in Curitiba (op de verbinding Foz - Sao Paulo) en doe de treinrit door de bergen naar Morretes.
    Door het invoegen van de dag in Curitiba kan je elders eventueel een dag (of zelfs twee) langer blijven indien je het daar goed vindt en dan later Curitiba weglaten. Dit maakt je wat flexibeler in de uitvoering van jouw route.
    Dan ten slotte naar Sao Paulo.
    Er zitten uiteraard enkele stevige verbindingsreizen in deze route zoals Salvador - Ouro Preto; Rio - Campo Grande en Pantanal (of Bonito) - Foz do Iguaçu om dan nog maar van Foz - Sao Paulo te zwijgen.
    Dit is echter inherent aan een rondreis in Braziliê. Let op de aankoop van een airpass (bij Tam althans; iedere vlucht telt voor één coupon; dus als je via Sao Paulo vliegt en van toestel verandert (zoals bv Campo Grande - Foz do Iguaçu en ook Rio - Campo Grande geloof ik), telt men weerom een coupon. Dit gaat snel vooruit. Dikwijls is het beter een nachtrit met de bussen te maken en indien men toch beslist om te vliegen, consulteer dan de maatschappij GOL. Die is meestal de goedkoopste en goedkoper dan met de airpass van TAM.

11. dududu1976@yahoo.com.br

Lid geworden:
    11 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    En hou de promoties in de gaten als je in Brazilie zit, via internet.

Gol gaat nog weleens uit van 90 % korting op vliegreizen.

Ik ben 3 dagen in Iguazu geweest, ivm dat de de Argentijnse zijde ook wilde bekijken, op ons gemak.

Overigens denk ik dat als jullie terugkomen, jullie daarna nogeens 3 weken nodig hebben om bij te komen, van alle indrukken wat de reis gemaakt heeft:)

Geniet ervan !!

12. eric.lornoy

eric.lornoy New Member

Lid geworden:
    22 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    En dan dit nog: met Gol vlieg je wanneer je wil terwijl met een airpass alles op voorhand vastgesteld is en je vast zit aan deze geboekte vluchten.
    Denk er ook aan steeds goed te onderhandelen wat de prijs betreft van bepaalde uitstappen. Met z'n zessen heb je wat te vertellen.
    In de Pantanal bijvoorbeeld moet je dat een vermindering van om en bij de 50% op de normale prijs opleveren. In andere gevallen zal de prijs zowiezo vast liggen en zal geen vermindering bekomen worden. Doch steeds proberen.

13. ecotravel.nl

ecotravel.nl New Member

Lid geworden:
    17 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Vlieg met Tap, vanaf Bruusel via Lissabon, naar Salvador, en als je terugvliegt vanaf Sao Paulo naar Brussel, scheelt weer dat je niet via Sao Paulo naar Salvador vliegt. Je kunt ook denken aan een paar dagen Morro de Sao Paulo, ipv van Lencois. Als je de Pantanal bezoekt vanuit het noorden Cuiaba, kun je tevens de Chapada bezoeken in deze regio, en kun je Lencois schrappen.

14. tomvankrogten@hotmail.com

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Na al dat gevlieg heb je inderdaad wel wat rust op Morro de Sao Paulo verdiend.

Deel Deze Pagina