huis kopen

Discussie in 'Filippijnen' gestart door h.borger, 10 jul 2007.

1. h.borger

h.borger New Member

Lid geworden:
    10 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    wie kan mij vertellen waar ik betrouwbare informatie kan vinden i.v.m. aankop huis in de Filippijnen?

2. j_dunnewold

j_dunnewold New Member

Lid geworden:
    27 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Op http://holland-philippines.info/smf/index.php komen veel mensen die regelmatig naar de Filipijnen gaan of er zelfs wonen. Volgens mij heb ik hier ook over dit onderwerp wel eens iets langs zien komen

3. j_dunnewold

j_dunnewold New Member

Lid geworden:
    27 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu ik er over nadenk. Zou de NLse ambassade in Manilla ook niet tips of links kunnen geven?

Groeten Jeroen

4. r.hartemink

r.hartemink New Member

Lid geworden:
    17 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik nog weet van mijn bezoeken daar is dat je als buitenlander op de Filippijnen geen onroerende zaken mag bezitten, je hebt de Filippijnse nationaliteit nodig. Je zou een bedrijf naar filippijns recht kunnen beginnen, bedrijven mogen wel onroerende zaken bezitten en een bedrijf daar opstarten is niet zo een probleem of duur.

5. perly oudevoshaar

perly oudevoshaar New Member

Lid geworden:
    1 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    voor een bedrijf geld het zefde hoor, moet je ook een filippijnse companion hebben die dan ook nog voor een meerendeel in de zaak zit...
    maaaaaaaaaar er is wat verandert daar, als je namelijk gertoud bent met een filipiijn kan je tegenwoordig wel grond kopen op jullie beide naam. hoe het presies zit weet ik niet helemaal maar dat kun je zo uitzoeken.

perly.

6. lucsturm@hotmail.com

Lid geworden:
    20 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kom al +35 jaar daar en heb er ook gewoond.Een goede raad Koop er GEEN huis, zelfs als je getrouwd zijt met een Filipijnse. Heb daar genoeg drama's gezien van domme buitenlanders.

7. perly oudevoshaar

Lid geworden:
    1 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    lucas ik geloof je graag .

jan

8. coen.bonis

coen.bonis New Member

Lid geworden:
    13 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    beste lucas
    het hangt er helemaal vanaf wat voor familie je hebt.
    ik ben gezegend met een super familie daar.dat betekend dat men zorg draagt voor zogoed als alles.

9. Piet Frericks

Piet Frericks New Member

Lid geworden:
    23 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds 2 jaar een vriendin in de Filippijnen. Ik ben daar feweest en zij is deze zomer 3 maanden hier geweest. Ze woont in een krotje met een dak van golfplaten en geen stromend water. Welke stappen kan ik ondernemen om voor haar een huisje te bouwen of een huis te kopen? Reacties zie ik graag tegemoet op mijn emailadres.

10. perly oudevoshaar

Lid geworden:
    1 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    er is ongeacht waar op de filippijnen zat te koop of te huur, let wel je wordt er als buitenlander nooit echt eigenaar van of je moet getrouwt zijn met een filippijnse waarna je natuurlijk voor de helf eigenaar bent, na je dood komt het automatich in filippijnse handen.je evt hollanse kinderen of fam kunnen dit nooit erven.
    kijk bij evt koop goed uit naar de titel en neem altijd een atvocaat in de hand.
    goede raad begin er niet aan.

beste piet , het zijn de sterke benen die de weelde kunnen verdragen , en de filippino,s hebben nu een maal slappe benen,en lange tenen waar ze snel op getrapt zijn ,,, een uitzondering daar gelaten.
    helaas kan ik er niet wat anders van maken.sorry.

jens..........

11. Wolfgang

Wolfgang New Member

Lid geworden:
    6 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Of je hier dan zo goed afbent? Zolang je niet je hele hebben en houden er in pomp en een achterdeur open laat zijn de gevolgen lang niet zo erg als je hier door je wijf op de straat geschopt wordt. Buiten dat kunnen de meeste de kosten die een huis met zich meebrengt op de Filippijnen toch niet betalen, dus ze denken ook wel 2x na!

12. perly oudevoshaar

Lid geworden:
    1 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    wel wolfgang er bestaat in nederland ook nog zo iets van buiten gemeenschap van goederen trouwen. maar als een man zich er door een vrouw laat buiten trappen [ zo als jij dat omschrijft] dan heeft zo,n man een filippijnse neus [ erg klein ] en verder denken kunnen ze dan veel al niet.
    maar goed dat was de vraag van H. BORGER niet.

info op zijn vraag is er zat op de dieverse forums [ ph forum ]

jens....

13. dekker

dekker New Member

Lid geworden:
    11 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
  14. merckx_sanchez

merckx_sanchez New Member

Lid geworden:
    25 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hello ,zelf ben ik 62j en gepensioneerd ,momentel verblijf ik hier samen met het vrouwtje in babybay lethe patag
    verblijven nu in het nieuwe huisje dat voledig is gemetst in snel bouw en eigendom waar de ouders wonen ,we gaan er ook een bestaand huis kopen eind dit jaar,voor alles moet je tuurlijk de weg weten en juiste persoon ,bij akte altijd een notaris of advocaat bij de hand ,mochten jullie vragen hebben mail maar mgv gerrit& zabrina

15. comprive

comprive New Member

Lid geworden:
    25 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Gerrit,
    Wat toevallig dat ik jou hier tref en lees dat jij in Baybay-city, Leyte woont. Ik ben er net 3 maanden geweest van november 2007 t/m januari 2008 en het was de beste tijd van mijn leven. Wij hebben een flink stuk grond gekocht in Hibunawan en willen ook daar een huis op zetten. Als je het leuk vind kunnen we met elkaar corresponderen en elkaar mogelijk tzt in Baybay ontmoeten. Mijn familie woont dicht bij het centrum (Pilarstr)
    Ik neem aan dat je Baybay bedoelt en niet Babybay....
    groeten Paul en Lita

16. perly oudevoshaar

Lid geworden:
    1 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo gerrit en paul ik kom ook geregeld in baybay en wel bij mijn schoonzus , die heeft er een 2 tal hardware store en wel aan de 13 dezember str [gilias trade center] en aan die groote str waar ook het palermo hotel zit ,ik weet de naam zo niet meer van die straat, maar die winkel heet pacific ,het schijnt dat het de goedkoopste winkels in bouwmatrialen zijn. vooral cement verkopen ze er veel,dus als je wat nodig bent voor de bouw ga er eens langs en vraag er naar de prijsen, vraag naar peter of hilja, en doe ze de gr van jan en perly, ook voor advies in de bouw wereld ben je daar aan het goede adres , vraag dan naar jasmien [tata ] deze x schooljuf spreekt vloeiend engels en heeft goed verstand van zaken in de bouw wereld.ok tot zo ver de reclame, ha ha ha .
    zelf hebben we een 4 tal lots gekocht in ormoc [bantiqu] schuin tegenover het sabine hotel,in een nog nieuw te bouwen sub.ik ben er al langer dan een jaar niet geweest , en ben dan ook erg nieuws schierig of er al geboud word al daar. naar zeggen hebben ze de ingangs poort al klaar,dus peter of anderen als je er eens een maal langs komt op weg naar ormoc wil je dan eens even kijken voor mij of er al enige beweging is daar.bvd.
    zelf ben ik de maand jullie weer in de filippijnen.
    jens...........

17. perly oudevoshaar

Lid geworden:
    1 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ha die paul,
    waar ligt hibunawan van af ormoc gezien, nog voor baybay.
    jens.........

18. comprive

comprive New Member

Lid geworden:
    25 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Jens,
    Dat klopt, Hibanuwan ligt ong.2 km voor Baybay-city als je van Ormoc komt net 100 meter voor de brug de eerste afslag links.
    Wij kennen de winkels en straat waar jij het over hebt wel, want dat is bij onze familie om de hoe (50 meter van het Palermo hotel) en wij lopen altijd vanaf de Pilarstreet naar Hibunawan en komen dus geregeld langs alle shops. Ook zijn we in november nog enkele dagen in het Sabin resort hotel geweest en hebben dus dichtbij jullie lots gezeten. Absoluut de moeite waard Sabin, een echte aanrader. Ben benieuwd naar jullie activiteiten. Groeten Paul en Lita

19. perly oudevoshaar

Lid geworden:
    1 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi paul en lita.
    wel, wat mijn activiteiten daar betreft , heel weinig. om eerlijk te zijn is het mij daar te warm om ook maar iets te doen.
    ik heb de grond gekocht als inversteering voor mijn zoontje van nu 4 en een half jaar oud. prijs 1200 peso de m2 voor 3 jaar geleden.
    de prijs is nu 2800 m2 . dus dat zit wel goed.
    ik hoor net van mijn asawa dat mijn zwager uit baybay ook een stuk grond heeft gekocht in hibanuwan. en ik geloof dat ze dit gebruiken voor zand en of kies winning want het ligt aan de revier.ik ben er zelf nog nooit geweest , maar de volgende keer ga ik er eens even een kijkje nemen.
    paul weet jij of er in hibanuwan nog meer grond te koop is,en hoe groot zijn die lots.
    en wat is de prijs per m2?.
    of ik ook werkelijk ooit ga bouwen in ormoc? dat weet ik nog niet,het kan ook wel zijn dat ik naar baybay trek. bay bay is ook een heel mooi plaatsje, lekker gemoedelijk en aardige mensen, maar er lopen wel een hoop van die vrolijke vrienden rond,niet dat mij dat nu zo erg stoord ,maar ik heb toch liever dat mijn zoon later met een meisje thuis komt ha ha ha .
    ok, in jullie ben ik er weer als alles goed is.als ik er wat voor je kan betekenen dan geef je maar een gil.
    gr.

jens............

20. lorentz24@hotmai.com

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik vind de Filippijnen een geweldig land, de vrijheid, gastvrijheid,het weer, het eten,de stranden, ga maar door.
    Ik ben getrouwd met een Filipina en we hebben samen drie kids. We zouden er erg graag gaan wonen, maar eerst een zak met geld verdienen om een mooi huis te bouwen.
    We zijn in December tot januari in Manila, Baguio,Batangas, Tagaytay,Subic Bay,Nueva ecija enz zelf lekker met een auto rondgereden heerlijk wat een verkeer, wauw.... of we gebruikte de trycicle , mooi land, ik heb ook op het land gewerkt en rijst gezaaid,om mijn schoonvader te helpen.
    Erg goed om als verwende nederlander de modder aan je voeten te voelen.
    Ik denk dat wij en zei van ons kunnen leren, zeker wat betreft werken,en hoe ivintief de mensen zijn. Wij rennen meteen naar de winkel.

Grt,Lou

Deel Deze Pagina