http://brazilieforum.nl stopt ermee.

Discussie in 'Brazilië' gestart door Dutch_man, 10 sep 2014.

1. Dutch_man

Dutch_man New Member

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    @ronaldinho

Tsja, dat was sarcasme naar die akela toe...
    Maar wij weten onderhand wel dat jouw intellect zich beperkt tot een aantal basale zaken;
    http://brazilie.reisforum.nl/topic/956/2/combuco.html
    Veel plezier met het klaplopen...

2. carl_guit@yahoo.com

carl_guit@yahoo.com New Member

Lid geworden:
    16 apr 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Jeroen, je bent en blijft een hopeloos & vooral werkloos geval. Ik las je noodoproep (social media) in bijzonder beroerd geschreven Portugees. Nogmaals, succes met alles!

3. henk@jan.com

henk@jan.com New Member

Lid geworden:
    6 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Even wat historie betreffende Brazilië.
    Een parallel tussen de dramatische mededeling dat het BrazilieForum uit de lucht gaat en de evenzo "dramatische" mededeling in aug-1961 door demokratisch gekozen (toenmalige) president Jânio Quadros dat hij er de brui aan gaf.
    Jânio deelde mede dat zgn "Forças Ocultas", of te wel oculte krachten, Oost-Indische (wie weet macumba hier) "stille" krachten, hem dwongen het presidentschap op te geven.

Jânio hoopte en geloofde dat het geliefde volk het niet zou pikken.
    Hij deed afstand van het presidentschap, nam snel een vliegtuig naar São Paulo, en hoopte, was er zeker van, dat "het volk" hem daar met miljoenen op zou wachten om hem steun te geven, om door te gaan als president.

Helaas, niemand gaf ook maar enige z.ak om Jânio's situatie, en moest hij in São Paulo van het vliegveld met een VW kever naar huis.
    Bijna niemand wachtte hem als held op.

BrazilieForum, jammer dat jullie ivm kinderachtige ego problemen er de brui aan geven.
    De werkelijke slachtoffers zijn zij die er de afgelopen jaren uren aan besteed hebben om er te schrijven.
    Ik heb nu pas ontdekt hoeveel goede informatie daar staat of stond.
    Vergeleken met andere forums.
    Maar moet en zal het onderhevig moeten zijn aan sensuur en partijdig moderaten, sluit het inderdaad dan maar.

4. henk@jan.com

henk@jan.com New Member

Lid geworden:
    6 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    @ "ronaldinho".
    Ben jij, zeker weten, ook zo'n Nederlander hier die in al z'n frustraties beangstigend in de gaten houdt of een mede Nederlander het hier in Brazilie wel of niet goed doet?

Waarbij het vooral "Niet Goed Doen" jou moed geeft (Brothers i

5. Maarten van Tilburg

Maarten van Tilburg New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    "kinderachtige ego problemen" ? Kijk eens in de spiegel zou ik zeggen.
    Hoe kinderachtig is het bijvoorbeeld om niet onder een herkenbaar pseudoniem te posten (laten we de eigen naam maar even niet noemen, dat schijnt tegenwoordig abnormaal te zijn).
    Niemand hier lijkt mij echt geinteresseerd is een lesje geschiedenis over iets van toen ik 11 jaar oud was. Maar mocht het wel zo zijn dan bestaat de geschetste overeenkomst alleen in jouw verbeelding.
    Evenals het dramatische van de mededeling, het bestaan van censuur (zoek eens op wat dat eigenlijk is, je weet het niet eens te spellen) en de partijdigheid van de moderatie.

Allemaal verbeelding van iemand die liever achter arrogante en zelfingenomen praat van schreeuwers aanloopt. Niks geen "stille" krachten.

Maar ja, NU PAS ontdekt dat er goede informatie staat. Dat schetst de situatie prima.

6. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    "Niemand hier lijkt mij echt geinteresseerd is een lesje geschiedenis over iets van toen ik 11 jaar oud was."

Het is echter een stukje historie, politiek, betreffende het land waar jij nu woont, en jij een ZEER BEPERKTE mening over meent te moeten geven.

Mensen met iets meer intelligentie hebben waarschijnlijk mijn parallel tussen jouw "We houden met het Forum op" en Jânio Quadros z'n renuncia wel opgemerkt.

"D" of "d" of "dt"...

7. Progresso

Progresso New Member

Lid geworden:
    15 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    En we hebben het derde Eigentor van de heer Maarten van Tilburg:

Wel Maarten, de enige die maanden onherkenbaar op het Brazilieforum bezig was, ben je toch echt zelf geweest. Pas nadat het niet meer te ontkennen was, ben je uit de kast gekropen. De eigenaar van het forum had niet het lef om aan te kondigen dat hij de moderatie weer had overgedragen, de moderator zelf was te bang om het zelf te vertellen.

Maar als een prikker gebruik maakt van een pseudoniem dan ben je in de woorden van Maarten laf en heb je dus blijkbaar iets te verbergen.

Oh, en Maarten. Progresso is gewoon mijn pseudonym. Ik gebruik het pseudonym op diverse fora en verwijs vaak gewoon in mijn "handtekening" naar mijn LinkedIn profiel en in het verleden naar één van mijn weblogs waar gewoon staat wie ik ben. Daar hoef je op dit forum helemaal niet zo trots over te berichten.

Echter, als ik via een fake pseudonym een fake bericht op Brazilieforum plaatste, dan heb ik er geen behoefte aan als een moderator het fake e-mail adres van dat destreffende pseudonym gaat gebruiken om een soort van antecedentencheck gaat uitvoeren door de fake Facebookpagina, en de fake Linkedin pagina te bezoeken. Dan ben je gewoon heel, heel erg fout bezig.

Het was voor mij het bewijs dat je niet alleen een bijzonder slechte moderator bent, maar ook nog eens iemand die het in hem gestelde vertrouwen niet waard is.

PS: Weten we nu al van het Brazilieforum waarom de community geen alternatief voorstel mag presenteren?

8. Progresso

Progresso New Member

Lid geworden:
    15 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Op Brazilieforum was het lesje geschiedenis van True natuurlijk allang gecensureerd.

Volgens de moderator zou er niemand geinteresseerd zijn, omdat het uit zijn jeugd kwam. Bovendien zou het alleen in de verbeelding van de prikker zijn. Reden genoeg om te censureren (zie Ebola).

Veel treffender kun je de overkomst tussen het lot van Brazilieforum en Jânio niet krijgen.

9. Dutch_man

Dutch_man New Member

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeg Maarten, nog even onder ons hè,
    Hebben ze al een standbeeld van die pruikekop in Petropolis? Nee, nou op een minst een Rua dan... Laten wij het houden op Travessa welke haar eigen naam gaat krijgen. Want anders blijven de mensen misschien weg van de Rua Principal.
    En Maarten nu weet ik waarom je daar woont. Als een Keizer op zijn troon, kilometer boven het gepeupel... En afspreken doen we niet aan want dan val je door de mand, is het niet?
    Lekker hoog en veilig achter je PC het opperhoofd wanen van de Nederlandse gemeenschap in Brazilië.
    Intellect en levenservaring ontbreekt het je niet aan maar je houding. Altijd een flinke stok achter de hand, argwaan naar het gepeupel, elke mogelijk oprechte vraag meteen keihard afbranden en iedereen en alles als een echte AIVD-er doorlichten.
    Ach, ik ben maar een pleb dus ik moet mijn mond maar houden hier op zeeniveau in mijn eenvoudige krotje met mijn bescheiden CV. Geen vragen stellen, doorlopen...
    G'de week...

PS
    Zullen wij voor de grap een petitie indienen bij de gemeenteraad van Petropolis om een travessa naar Maarten te laten vernoemen? Dan blijft zijn naam ook na het verdwijnen van alle content op de diverse fora in ieder geval voortleven en hebben mensen er ook nog wat aan...
    Weet je nog die rare man daar op die berg... Hij dacht dat hij de baas was want hij zat zo alleen en hoog...

10. Maarten van Tilburg

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    En zie, wederom verschillende eigen doelpunten van Progresso en zijn beperkte kennissenkring van schoppers en leugenaars.

Ik zal het voor de mensen die het Nederlands kennelijk verleerd zijn nog maar eens luid en duidelijk herhalen: op het Brazilieforum IS NIET GECENSUREERD, Niet door mij, niet door iemand anders, door NIEMAND
    Als er berichten zijn gewist (of eigenlijk onzichtbaar gemaakt) werd dat in ieder geval aan de auteur gemeld en gemotiveerd met verwijzing naar de regels. Jij hebt 2 (twee) van die waarschuwingen gekregen.

Iemand die wat anders beweerd LIEGT, Iemand die anderen opzettelijk zwart maakt LASTERT.

Dat lesje geschiedenis was dus ZEKER NIET gewist, al was het maar omdat er drie moderatoren waren, die het toch wel met elkaar eens moesten zijn. Of, als er geen overeenstemming was, het betreffende bericht terug zouden zetten.

Iedereen die wat anders beweerd (of stelt dat men "partijdig" was, LIEGT en pleegt derhalve LASTER.

Iedereen weet ook dat het op een forum wel eens uit da hand dreigt te lopen. Schelden of elkaar voor rotte vis uitmaken kan nog wel overleefd worden, al zal niemand dat echt willen lezen. Maar er waren in het verleden best wel ergere dingen. Op dit forum bijvoorbeeld werd ik toch echt heel duidelijk voor NSB er uitgewaakt en dezelfde persoon (witbeer of kulbeer of brombeer of wat dan ook, zijn naam staat hierboven) bedreigde mij en Rudolf.
    En WE waren waren er wel degelijk van overtuigd dat we de juiste naam hadden, omdanks de rookgordijnen van Progresso.

Ik vraag met trouwens af waarom die vent zo verdedigd moet worden, hij ging gewoon op alle mogelijke manieren zwaar de fout in.

Maar goed die episode resulteerde er in dat brombeer alles wiste op het brazilieforum. Het was kennelijk toch niet zo handig dat het algemeen bekend werd welke geweldige dingen hij in Brazilie deed.

Over "vertrouwen" gesproken. Dat soort mensen vertrouw ik echt niet hoor.

En het resulteerde in een regelrechte moddercampagne van Progresso om mij weg te krijgen.

Ja, Progresso. We hebben je een tijdje voorgelogen. Je in de waan gelaten dat je gewonnen had en die vervelende vent had weggepest. NIET DUS.

Want weet je, vent. Je bent lang niet zo belangrijk als je denkt dat je bent, of doet voorkomen.
    Degene die bepaalt wat er met zijn forum gebeurt is Rudolf, niemand anders. Leer ermee leven.

11. Maarten van Tilburg

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    @Jeroen:

Je valt me erg tegen. Heb ik je ooit wat misdaan misschien? Nee dus (ik beantwoord mijn eigen vraag maar even).

Nee, je weet niet waar ik woon, en dat dient zo te blijven ook. Er is maar een heel klein en select gezelschap dat bij ons thuis

12. Dutch_man

Dutch_man New Member

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Maarten, er is eea. gewist op twee fora waar ik niet van op de hoogte ben gesteld. Deels in ieder geval, ik dacht op FC wel en op BF niet.
    Kunnen wij uitzoeken.
    Er was niets schokkends aan mijn berichtjes vandaar dit door mij gestarte draadje en eveneens 4 andere fora.

13. Maarten van Tilburg

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben bij mijn weten helemaal niets van je gewist. Dat kwam het laatste jaar eigenlijk helemaal niet voor.

Met FC heb ik eigenlijk niets van doen, nooit gehad ook.

Hoe dan ook, ik wil niets meer met je van doen hebben na dat schofterige berichtje hierboven.

14. Dutch_man

Dutch_man New Member

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Maarten, het bevalt mij niet zoals jij mensen behandelt. Ik heb met meerdere Nederlanders goed contact die niets meer van de diverse fora willen weten mede dankzij jouw gedrag.
    Kleine hint: De man die een container wilde delen... Jij sprong er als een wilde stier bovenop. Die man is daarna weggebleven, hooguit leest hij mee en reageert misschien stiekem onder een pseudoniem. Dat is dus een van de redenen dat mensen niet meer onder hun eigen naam willen reageren waaronder ondergetekende.
    Nee, je hebt mij ogenschijnlijk niets misdaan maar ik spreek je zeker aan!
    En jouw suggestie al zou ik de druppel zijn geweest om het BF te sluiten is onder de gordel.
    Maar Progresso heeft de ware redenen al uit de doeken gedaan. Overigens kies ik geen partij.

15. Dutch_man

Dutch_man New Member

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Maarten, wie zegt dat ik jou nog in mijn netwerk wil?

16. Maarten van Tilburg

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt helaas WEL partij gekozen, en wat mij betreft de verkeerde. Dus verwijder mij maar van LinkedIn en FB of wat dan ook want met mensen die in het openbaar dit van anderen zeggen wil ik niet omgaan.

Dag

17. Maarten van Tilburg

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Dacht je dat hier iets heel anders stond dan fat ik je verteld hebt?
    http://brazilieforum.nl/nieuw/viewtopic.php?f=1&t=7469

(het zou mij verbazen)

Verder wil ik van jou de link naar die wilde stier. Ik ga me geen rotje zoeken naar iets dat ik anders beleef dan jij;
    Had je trouwens een bijdrage geleverd aan diue draad? Had toch makkelijk gekund als ervaringsdeskundige.

18. Maarten van Tilburg

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    @Progresso:

19. Maarten van Tilburg

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    @Progresso:

Het is heel lang geleden dat ik het woord "prikker" nog regelmatig las, dat werd voornamelijk gebezigd op het bra

20. Maarten van Tilburg

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    of populistisch. Ik vergat een keuzemogelijkheid;

Lekker stoken. Is dat je levensvervulling?

Deel Deze Pagina