honden mee?

Discussie in 'Marokko' gestart door Ineke Blom, 16 mrt 2007.

1. Ineke Blom

Ineke Blom New Member

Lid geworden:
    16 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij willen binnenkort een campertrip door marokko maken en onze honden meenemen; Zijn er mensen die daar eravring mee hebben?

2. Onno Tamminga

Onno Tamminga New Member

Lid geworden:
    17 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo wij willen met een oude auto uit 1975 naar marokko rijden daar een rondreis maken edn de auto daar weer verkopen, moet je daar speciale documenten voor hebben?
    graag een reactie
    grt Onno

3. Lien Nevejan

Lien Nevejan New Member

Lid geworden:
    25 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben ook wel geïnteresseerd in info over honden in marokko...

4. Krimo

Krimo New Member

Lid geworden:
    6 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    honden in marokko is geen enkel probleem als je met de camper / auto gaat (je moet wel documenten hebben dat het jouw hond is).

In marokko hebben sommige mensen zelf een hond als huisdier en de meeste als waakhond.

--------------
    Je hebt er geen speciale documenten voor nodig echter moet de auto op een marokkaans kenteken gezet worden en dat is in sommige gevallen duurder dan de auto zelf. Dus je hebt alleen je normale auto papieren nodig. ik weet niet wat voor auto het is maar als het een diesel is en van duitse makelij dan zit je wel goed

5. verlee aime

verlee aime New Member

Lid geworden:
    9 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    weet er iemand de afstand tussen tanger en agadir met de wagen bij voorbaat dank

6. Sandra Gossink

Sandra Gossink New Member

Lid geworden:
    26 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gaan in 2008 ruim een maand naar Marokka met de camper en nemen onze hond mee. Ze is ingeënt tegen rabieës, maar nu hoorden wij dat dmv een speciale (extra) bloedtest aangetoond moet worden dat ze inderdaad rabiësvrij is..?? Iemand ervaring met welke gegevens je precies moet overleggen om vooral Marokko weer uit te komen en Spanje in met de hond?

7. fam. Voeten

fam. Voeten New Member

Lid geworden:
    2 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat Sandra vraagt, daarin zijn wij ook zeer geïnteresseerd in. Ook wij willen volgend jaar met camper en hond naar Marokko.

8. Fam v d broek

Fam v d broek New Member

Lid geworden:
    21 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    wij gaan in januari voor zeker 6 weken naar Marokko, ik weet dat je met de nodige inentingen en gezondheidsverklaring van dierenarts rustig naar Marokko kunt gaan, maar heb me niet gerealiseerd dat terug via Spanje een probleem zou kunnen zijn. Weet iemand hier meer over?

9. hannabruggeman

hannabruggeman New Member

Lid geworden:
    21 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou u niet aanraden honden mee te nemen naar Marokko, niet vanwege ingewikkelde regelgeving of ziektes, maar omdat honden niet bepaald populair zijn in Marokko. Er zijn inderdaad mensen die honden hebben, maar dan vooral op het platteland, buiten, als waakhond, of enorm rijke mensen in grote, afgelegen villa's. Honden zijn binnen nergens welkom (winkels, restaurants e.d.). De meeste mensen willen geen honden in hun buurt hebben. Honden worden gezien als onrein, als men een hond aanraakt, moet er eerst weer een uitgebreide rijniging plaatsvinden voor men kan bidden. Als je in contact wil komen met de lokale bevolking vormen honden een grote belemmering.

10. Krimo

Krimo New Member

Lid geworden:
    6 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hanna, dat ligt eraan waar je komt. in de grote steden is men tegenwoordig gewend aan mensen op straat die met een aangelijnde hond aan het wandelen zijn, in dorpen wordt een hond meer als waakhond gebruikt en is ook niet echt gediend als jij met een hond aan komt lopen. maar als je op een camping verblijft moet het geen probleem zijn als je de hond aan de lijn hebt.

wat spanje allemaal voor documenten wil zien kun je denk ik het beste in een spaanse forum vragen

11. Fam v d broek

Fam v d broek New Member

Lid geworden:
    21 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je met je hond naar Marokko gaat dan moet je weten dat de hond daar niet veilig los kan lopen. Ik ben net terug van een 3 maanden durende trip door dat land en ben zonder mijn 6jarige Dobermann teruggekomen, een lieve hond die geen mens kwaad deed. Zij is doodgegaan door het eten van vergiftigd vlees dat door de mensen daar werd neergelegd om zich te weren tegen jakhalzen, zo is mij verteld. Echter het is een gif dat een afschuwelijke lijdensweg betekent voor de hond of andere dieren. Mijn ervaring is dat men daar in Marokko niet zo mee in zit.
    Daarna hoorde ik van verscheidene andere gevallen in Marokko, o.a. in of bij Agadir, bij Tiznit, mijn hond is in Amtoudi vergiftigd. Mij zien ze niet meer in Marokko temeer omdat ik gezien heb dat veel mensen in Marokko niet byzonder goed voor hun ezels zorgen, mager en met littekens/wonden aan hun poten, het afranselen van ezels met een stok door kinderen waar volwasenen bijstaan,het gooien van grote keien naar broodmagere zwerfhonden om ze weg te jagen, het continu sarren van een pup.
    Dromedarissen daar heb ik geen misstanden mee gezien.
    Kristidi

12. jobwouters

jobwouters New Member

Lid geworden:
    24 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    waar kan ik goede gedetailleerde landkaarten(wegenkaarten) kopen van Marokko.

13. ivoprive83

ivoprive83 New Member

Lid geworden:
    25 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil in julie naar marokko met camper welke papieren heb ik nodig .

14. ivoprive83

ivoprive83 New Member

Lid geworden:
    25 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    bedoel voor de hond

15. vosters brigitte

vosters brigitte New Member

Lid geworden:
    30 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,
    wij plannen onze eerste Marokko reis voor oktober dit jaar. Wat ons angst inboezemd zijn de verhalen van zij die ....???....er al geweest zijn. Wat blijkt dat de grensovergang terug naar Spanje levensgevaarlijk zijn. Marokanen proberen op of onder de camper illegaal mee te reizen zonder jouw medeweten! En je wordt gebruikt als drugstrafikant! Wat klopt er van deze verhalen. Bedankt en groetjes. Vosters Brigitte

16. Ellen Brouwers

Ellen Brouwers New Member

Lid geworden:
    8 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    en Brigitte, hoe was het geweest? Wij willen volgende week voor 6 weken naar Marokko met hondje en camper, ben erg benieuwd hoe het is geweest?

17. Beleefmarokko.nl

Beleefmarokko.nl New Member

Lid geworden:
    9 mei 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben Mohamed, 32 jaar oud en al 27 jaar woonachtig in Nederland. Tijdens een van mijn laatste reizen naar familie in mijn geboorteland werd ik vergezeld door een aantal goede vrienden. Ik heb hen meegenomen naar verschillende uithoeken van Marokko, om ze kennis te laten maken met mijn cultuur en het prachtige, afwisselende landschap. Door het delen van deze ervaring en de enthousiaste reactie van mijn reisgenoten, is het idee gaan groeien om ook voor anderen reizen te organiseren.

18. Beleefmarokko.nl

Beleefmarokko.nl New Member

Lid geworden:
    9 mei 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    - Betaalbare 12 daagse reis door Marokko, onder
    begeleiding van de initiatiefnemer en reisleider Mohamed .
    -Een uitgebreid programma waar u van dichtbij kennis maakt met de cultuur en natuur van het kleurrijke Marokko.

- Ervaar de ongekende rus

Deel Deze Pagina