Hoe beviel een rondreis in Jordani�?

Discussie in 'Jordanië' gestart door koshka@live.be, 24 jan 2009.

1. koshka@live.be

koshka@live.be New Member

Lid geworden:
    24 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Eind februari plan ik samen met mijn zus een begeleide rondreis door Jordanië. Wie wil er zijn bevindingen met ons delen?

2. Janika

Janika New Member

Lid geworden:
    18 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Sonja,

Ik heb vorig jaar met mijn vriend twee weken in Jordanië rondgereisd. We hadden alleen een vlucht geboekt en ter plaatse alles geregeld.
    We hebben gereisd per openbaar vervoer van zuid naar noord en dit was heel goed te doen, erg goedkoop en vooral leuk omdat je zo makkelijk contact legt met de bevolking.

Petra is prachtig, trek daar genoeg tijd voor uit. Neem bij warm weer vooral water mee vóór je naar binnen gaat, eenmaal binnen is de fles water die buiten 30 piasters kost ineens 2,5 dinar! Wadi Musa zelf vond ik niet gezellig, als vrouw alleen werd ik constant nageroepen en aangeraakt door mannen. Verder is het vrijwel allemaal gericht op toeristen en dus duur.

Amman is een prachtige stad! We zijn twee volle dagen geweest en kwamen ogen te kort.
    Vanuit Amman hebben we met twee andere reizigers een auto gehuurd om de woestijnkastelen ten oosten van de stad te bezoeken. Nog niet heel toeristisch en daardoor lekker rustig, zeker de moeite waard. Vooral Azraq is prachtig!

Madaba vonden we erg prettig als afsluiter. Het Mariam Hotel in de stad is werkelijk geweldig! Budgetprijsje, maar kwaliteit van een 3* hotel met zwembad en erg vriendelijk personeel. Madaba is een klein stadje met een gezellig centrum waar de meeste toeristen even de St George Church ingaan en dan weer verder naar het zuiden reizen. Ik vond het zeker de moeite om hier langer te blijven. Het is een goede uitvalsbasis voor een bezoek aan Mount Nebo, Bethany beyond the Jordan en de Dode Zee.

De enige vervelende ervaring die we hadden was een bureautje in Aqaba waar we een excursie in Wadi Rum hadden geboekt (Wadi Rum Desert Services). Ze bleven maar aandringen op dat we ook vervoer door de rest van Jordanie zouden boeken bij hen en dat er geen bus reedt vanuit Rum Village naar Petra etc. Ze hebben ons uiteindelijk ergens langs de kant van de weg gedropt en we zijn liftend verder moeten gaan.
    Beetje jammer, maar de rest van de reis heeft alles goedgemaakt!

3. sonja_lady

sonja_lady New Member

Lid geworden:
    22 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt hoor voor de leuke reactie.

4. kathylansink

kathylansink New Member

Lid geworden:
    25 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    kan mij iemand vertellen hoe je het beste kunt betalen in jordanie.met JD of kan het ook met euros
    ik vertrek 2 april.

5. Discover Jordan

Discover Jordan New Member

Lid geworden:
    3 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook nieuwsgierig geworden naar dit fascinerende en meest veilige land van het Midden-Oosten? Het gedreven team van Discover Jordan staat voor u klaar om u een onvergetelijke reis te bezorgen die volledig aangepast kan worden aan al uw wensen. Kamperen in de Wadi Rum woestijn met de oorspronkelijke bewoners de bedoeienen, je laten overdonderen door de pracht van Petra of duiken in de Rode Zee? Geen probleem: www.discoverjordan.com of Discover Jordan Tours op facebook!

Deel Deze Pagina