Gids-Chauffeur Bali

Discussie in 'Indonesië' gestart door Buster, 24 jul 2013.

1. Buster

Buster New Member

Lid geworden:
    24 jul 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Op 9 en 10 september ben ik op Bali, wil liever zelf het eiland ontdekken dan mee te zeulen met een busgroep.
    Het idee is om een gids/chauffeur in te huren , wie weet wat me dat kost en mogelijk iemand waar één van jullie al goede ervaringen mee heeft.
    Bovendien ben ik op zoek naar een lijstje met bezienswaardigheden.
    Alvast dank!!

2. Sander

Sander Administrator
    Medewerker

Lid geworden:
    27 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi Buster,

Zodra je op Bali bent zie je in de grotere plaatsen eindeloos veel chauffeurs langs de weg staan die je allemaal dolgraag het eiland willen laten zien. Probeer er eentje uit te kiezen die goed Engels praat. Je zou ook het hotel/villa waar je verblijft om een chauffeur kunnen vragen, ze kennen allemaal wel iemand.

Over het algemeen heeft de chauffeur een mooi kaartje bij zich met bezienswaardigheden of kan je anders een mooi voorstel doen.

Een paar highlights die ik zeker zou doen:
    - De berg op
    - De prachtige sawa's (rijstvelden)
    - Een warmwaterbron
    - Als je in het noorden bent één van de watervallen in de jungle
    - Tanah Lot - Een tempel in zee met enorm veel geweld van het water tegen de rotsen
    - enz...

Je hebt maar 2 dagen de tijd dus plan het wel goed en vraag de chauffeur echt om advies, die weten ook precies hoe lang is alles rijden is.

De kosten van een chauffeur zijn tussen de 40 en 50 Euro per dag. Wanneer je meer dan 8 uur (volgens mij) gebruik van ze maakt gaan ze verder per uur rekening. Toen wij daar waren gaven we vaak ook nog een lunch en diner, dat kost bijna niks en ze waren er altijd erg blij mee!

Heel veel plezier!

Deel Deze Pagina