Gezellige plaatsen in Oostenrijk met 2 jongens van 6 en 8?

Discussie in 'Oostenrijk' gestart door patrick-, 23 feb 2018.

1. patrick-

patrick- New Member

Lid geworden:
    23 feb 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Ik heb mij ook maar eens even geregistreerd hier, want ik heb jullie hulp nodig.

Even over mij in het kort: Vroeger jaren lang met mijn ouders in Fieberbruhn geweest. En sinds ik zelf kinderen heb ook al een paar jaar naar Oostenrijk geweest. Maar niet steeds naar dezelfde plaats! ;)

Dan mijn vraag!
    Wij willen graag weer met het gezin (twee kids van 6 en 8 jaar) naar oostenrijk. Maar we weten niet zo goed welke plaats... Wij houden van een gezellig, wat levendig plaatsje (géén drukke stad) met wat winkeltjes en er moet genoeg te doen zijn voor de kinderen. Wij zijn als eens in Seefeld én Sint Johann in Tirol geweest. Beide zeer goed bevallen vanwege het autovrije centrum! Sint Johan scoorde heel goed bij de jongens vanwege de vele bergwerelden met speeltuinen. Ook waren we recent in Oberstdorf (duitsland) en ook daar weer gezellig plaatsje met de nodige winkels, autovrij centrum en toch niet overdreven druk. Héérlijk!!

We waren ook al eens een dag in Mayerhofen, maar dat vonden we helemaal niks. Leek qua drukte en sfeer wel een of andere spaanse kustplaats. niet onze smaak.

Wij houden van het ontdekken van nieuwe plaatsen, dus zoeken eigenlijk iets soortgelijks!
    Heeft iemand tips?

p.s. hieronder een paar plaatsen die uit een chat met een touristen-infocentrum naar voren kwamen. Maar het blijft lastig inschatten als je er zelf nooit bent geweest. Want qua foto's van de plaatsen in de zomer is er ook weinig te vinden. Dus ik ga liever af op persoonlijke ervaringen!
    - Kirchberg/Brixen im Brixental
    - Söll/Elmau am Wilden Kaiser
    - Hall in Tirol
    - Alpbachtal
    - Serfaus
    - Brandnertal in Vorarlberg
    - Grossarltal (Salzburgerland)

Alvast bedankt voor jullie hulp!!
    groetjes, Patrick

Deel Deze Pagina