Geweldige stad!!!!!!

Discussie in 'Lissabon' gestart door pepi, 9 nov 2005.

1. pepi

pepi New Member

Lid geworden:
    9 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi mensen!
    Mijn naam is Pepi.Ik woon in Bulgarije.2 jaar geleden ben ik in Lissabon geweest.Ik denk dat dat een heel mooie stad is.Daar vind ik alles leuk:de kalme atmosfeer,de vriendelijke mensen,het warme weer.Soms voel ik zelfs"saudades"ervoor.Wat denken jullie?

2. Ernste@newsbank.net

Ernste@newsbank.net New Member

Lid geworden:
    1 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Lissabon heeft inderdaad iets heel aparts. Ik heb er vijf jaar gewoond. Ik weet niet goed waar het mee te maken heeft. Gedeeltelijk de Portugezen: over het algemeen vriendelijk, behulpzaam en minder arrogant en luidruchtig dan Spanjaarden (Madrilenen). Misschien heeft het ook iets te maken met de vergane glorie: ooit was Lissabon de hoofdstad van een wereldwijde koloniale macht: van Oost Timor, via onder meer Macau, Ceylon (werd daarna Hollands, daarna Engels, daarna onafghankelijk, nu Sri Lanka), via de Afrika (o.a. Moçambique, Angola, Cabo Verde) tot Brazilië (al begin 19e eeuw onafhankelijk).
    Lissabon heeft nog steeds iets van die glorie, in een fletse, nostalgische vorm, vind ik. Geeft inderdaad aparte sfeer.
    Boeiend hoe de geschiedenis Portugal heeft gedegradeerd tot een relatief arm land aan de rand van Europa. (http://www.ernste.net/portexp.html)

3. glenn_govaert_7

glenn_govaert_7 New Member

Lid geworden:
    1 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    vind ik een wondermooie stad!

als ik de kans kreeg om er te gaan wonen en werken was ik meteen akkoord.
    tempert een beetje de heimee naar Brasil voor mij en dan in het bijzonder mijn vrouw, maar toch alle sociale voordelen van Europa

Deel Deze Pagina