geld van rekening

Discussie in 'Fortaleza' gestart door info@yhe.de, 26 jan 2007.

1. info@yhe.de

info@yhe.de New Member

Lid geworden:
    27 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    van 03-01 tot 24-01 in fortaleza
    paar maal gepint ging goed
    15-01 paar keer tevergeefs geprobeerd
    16-01 nog paar keer geprobeerd, geen geld
    komen thuis is het wel afgeschreven totaal€3200.- teveel
    abn zegt we zullen wel kijken wat we er aan kunnen doen
    is er nog een andere mogelijkheid om je geld terug te krijgen?

2. dorus1000@hotmail.com

Lid geworden:
    23 okt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit heb ik ook aan de hand gehad, formulier aanvragen bij ABN, invullen data, tijd en bedrag.
    ABN gaat informeren bij Banco de Brasil en ik had binnen 2 weken het geld retour ontvangen.
    In mijn geval was Banco de Brasil er zelf al achter gekomen dat er een fout gemaakt was.

3. Hoinz

Hoinz New Member

Lid geworden:
    20 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    whahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!

4. fernandop

fernandop New Member

Lid geworden:
    23 okt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik ook gehad, kreeg het gelijk terug van de Postbank,zijn het daarna gaan onderzoeken, en kreeg later een bevestigde brief van de postbank dat het ten onrechte afgeschreven was.

5. Harmeister

Harmeister New Member

Lid geworden:
    22 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Beetje te cynisch Hoinz.

Kut voor je Harrie maar de verantwoordelijkheid van deugelijke machines en misbruik ligt bij de banken.

Ze willen nog wel eens dwarsliggen en de schuld bij jou leggen. Wees assertief want je bent gewoon bestolen en niets anders.

Ongelovelijk dat dit soort ellende al zo lang duurt en de banken onvoldoende maatregelen treffen.

6. jeroennepoenschoofs@hotmail.com

Lid geworden:
    22 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ja heb net nog ffe alle rekeningen na gekeken, gelukkig nix aon de hand.
    maar wel klote waar het wel bij gebeurd is.

7. hvanl@hotmail.com

hvanl@hotmail.com New Member

Lid geworden:
    5 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    bij welke bank is het gebeurd dan harrij?

8. info@yhe.de

info@yhe.de New Member

Lid geworden:
    27 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    hoinz de naam zegt het al
    zielig mannetje
    dit is gebeurd bij banco brasil en de automaat naast de mc donalds

9. b.peperkamp@hotmail.com

Lid geworden:
    27 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    beste harrie

ik heb het ook gehad, maar niet zoveel geld.
    De kans is groot dat je het terug krijgt van de bank doormiddel van correctie....van de braziaanse bank

10. info@yhe.de

info@yhe.de New Member

Lid geworden:
    27 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    gisteren is het geld weer terug gestort dus de
    abn heeft het goed opgelost

11. glenn_govaert_7

glenn_govaert_7 New Member

Lid geworden:
    1 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben stilaan serieus aan het overwegen om bij mijn volgende Forta-reis traveller-cheques mee te nemen i.p.v. mijn Visa

12. faldera

faldera New Member

Lid geworden:
    30 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    zoals velen heb ik het ook gehad bij banco de brasil (binnen) zowel bij de rabo als de post, had heel snel mijn geld terug maar al het geregel nieuwe pasjes oke maar andere pincodes het is allemaal maar een klote gedoe. d8 eindelijk eens een vakantie te hebben meegemaakt zonder rare gebeurtenissen gebeurt je zoiets maar ja op naar de volgende keer forta

13. tinustrans

tinustrans New Member

Lid geworden:
    11 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    hee harrie kom net terug en zie dat bij mij ook een hoop afgeschreven is haha.(is de stormschade al opgelost)Grrr Tinus

14. Harmeister

Harmeister New Member

Lid geworden:
    22 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij toeristen worden nu ruim een jaar bestolen op deze wijze en ik heb totaal niet de indruk dat de lokale banken ook maar iets ondernemen aan dit probleem.

Straks moet ik met 5 passen er heen en per pas een tegoed storten wat ik dan opmaak.

15. ricohop

ricohop New Member

Lid geworden:
    22 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een ellende joh. Zit je daar straks zonder geld.

Het is dus verstandig om meerdere passen mee te nemen? Ik heb er momenteel maar 1.

16. edwindol@quicknet.nl

Lid geworden:
    19 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    vandaag ook geprobeerd te pinnen bij banco brasil achter mcdonalds, en tegenover de satehut.
    bij de laatste heb ik een beter gevoel dan die bank.
    ziet er wat nieuwer uit en is ook in het engels wel zo makkelijk.
    maar goed geen geld dus ik probeer het morgen weer.
    als het dan weer niet lukt ga ik het blokeren.
    volgens mij is het zo dat je eenmaal kan pinnen per dag,dus als het is gekopieerd dan wordt er dus gepint neem ik aan.
    maar goed het blijft klote allemaal.
    vroeger kon je nog 1000 pinnen ,van de week 500 en later 250,dus dan valt het misschien nog mee.
    voor de cash liefhebber de stand is 2,55.

17. Jan van Leeuwen

Jan van Leeuwen New Member

Lid geworden:
    19 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    In principe kan je bij de BdoB 1000 reais per dag pinnen evenals bij de HSBC en bij de Bradesco 600 per keer en dat 3 keer per dag. In het weekeinde willen met name de HSBC en de Bradesco die bedragen nog wel eens naar beneden bij stellen. Als je pas gecloned is met de nieuwste apparatuur dan omzeilen de heren het maximum van 3 keer pinnen met een max van €750 per dag waardoor ze per dag 3800 (1000+1000+1800)reais kunnen pinnen en dan gaan ze ook nog even langs een betaalautomaat van Redecard en betalen nog een zogenaamd een aantal rekeningen ter waarde van zo´n € 1000.
    ik spreek uit ervaring en raad je aan om zo snel mogelijhk te achterhalen of er inderdaad ten onrechte geld door het geboefte is gepind en dan kaart laten blokkeren !!!!

18. herm

herm New Member

Lid geworden:
    5 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Janavel
    Interessante informatie. Hoe komen ze nu aan je pincode???? want mij lukt het echt niet om te betalen of te pinnen zonder die code, sterker nog doe het 3x fout en je pas wordt automatisch geblokkeerd (is mij gebeurd). Ik denk toch dat mensen te

19. Jan van Leeuwen

Jan van Leeuwen New Member

Lid geworden:
    19 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet echt niet hoe het geboefte aan mijn pincode is gekomen. Visueel al dan niet met een camera kan haast niet omdat ik mijn linkerhand altijd boven het toetsenbord houdt en daaronder de code intyp. Ik heb hier de theorie zien verkondigen dat het gespuis iets over het toetsenbord legt of doet waardoor ze de code kunnen achterhalen. Zelf geloof ik eerder dat de pincode op de een of andere manier toch op de magneetstrip verwerkt is en ze die kunnen uitlezen. Ze zijn tot heel veel in staat want als ze zelfs de beveiliging van de Postbank (max. 3x per dag pinnen voor max ongeveer € 750) kunnen omzeilen dan weet ik weet wat ze nog meer kunnen. Overstappen van de magneetstrip op een chip schijnt voorlopig de beste oplossing te zijn, Kost natuurlijk een aardige stuiver. VISA heeft het met de creditkaarten, althans in Nederland, al gedaan en de ABNAMRO schijnt te overwegen. Tot die tijd blijft het oppassen. De PF op de Delegacia gaf mij het advies dat je onmiddellijkstopt met pinnen als je ook maar de gerinste weerstand voelt bij het invoeren van je pas, zoals bij mij het geval was.

20. herm

herm New Member

Lid geworden:
    5 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    De pincode is bij niemand bekend behalve bij jou en is niet in de informatie van de magneetstrip opgeslagen. Als dat zo was zou er nog veel meer gefraudeerd worden met gestolen passen en zouden de hackers dit allang hebben aangetoond. Kopieren blijkt een eitje, maar die code moeten ze van je stelen dmv meekijken, filmen, of misschien zo'n kopieermatje wat mij sterk lijkt aangezien dat een aanzienlijke aanpassing aan de machine zou vergen en het valt teveel op.

Deel Deze Pagina