Geld overmaken naar Gambiaans gezin

Discussie in 'Gambia' gestart door Joseetje, 16 mei 2012.

1. Joseetje

Joseetje New Member

Lid geworden:
    16 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij willen graag een Gambiaans gezin financieel ondersteunen en hebben dat geprobeerd via de ING maar daar rekenen ze 55 euro voor een proefoverboeking van 1 euro. Heb ik na een mailtje trouwens netjes teruggekregen. Maar dit is dus niet te doen . Heeft iemand een andere, goedkopere optie.

2. Lily1949

Lily1949 New Member

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Joseetje,
    Wij hebben al regelmatig geld naar Gambia overgemaakt voor de studie nederlands van onze gids. Onze beste ervaring Grens Wisselkantoor en dat is op alle grote NS staions te vinden.

De procedure is simpel je gaat naar het loket zegt welk bedrag en er wordt een code aangemaakt, en een wachtwoord dat de ontvanger moet kennen. Dus je betaald een bedrag krijgt een formulier met code en wachtwoord. Code en wachtwoord mail je naar de ontvanger en die kan dan het geld ophalen in een plaatselijke vestiging. De laatste keer hebben we 100 euro overgeboekt en betaalden daarvoor 15 euro dat is toch redelijk.

Als je de volgende keer in Gambia ben en je zoekt een goede gids die ook nog Nederlands spreekt kijk dan om www.Sheikomar.info

3. Joseetje

Joseetje New Member

Lid geworden:
    16 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt voor de informatie. In Gambia hebben wij onze
    eigen gids en taxichauffeur , namelijk diegene waar ons
    geld naar overgemaakt was. Maar in wat voor vestiging
    moeten zij het geld dan incasseren ? Een bank ?

Nogmaals bedankt hoor.

4. Lily1949

Lily1949 New Member

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Op formulier wat je krijgt en moet invullen staat ook vermeld waar ze het geld kunnen afhalen. Dat is dan een kantoortje van de Western Union ter plaatse.

5. lighthouse

lighthouse New Member

Lid geworden:
    16 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Je kunt dit ook online doen via Western Union.
    Dan hoef je de deur niet uit, altijd handig, want het dichtstbijzijnde GWK is voor mij zeker 40 kilometer reizen.
    Ik kijk altijd even hoeveel geld er nodig is en ook wat dan de kosten zijn. Zo kijk ik wat ik over maak.
    Je krijgt een lange code en moet ook een vraag aanmaken, die degene die het geld in Gambia ophaalt, kan beantwoorden.
    Via een sms of mailtje geef je de lange code door en ook de vraag, maar die had ik al in Gambia afgesproken met hen.
    Dan kunnen zij in Gambia naar Western Union gaan en het geld eigenlijk gelijk ophalen, wel met een identiteitsbewijs natuurlijk.
    Je moet wel zorgen dat de naam van de persoon in Gambia precies klopt met de naam, die jij opgeeft, want anders komt het geld niet aan.
    Tot nu toe is dit bij mij steeds goed en ook supervlug gegaan.
    Wellicht is dit dus ook een optie.

6. Joseetje

Joseetje New Member

Lid geworden:
    16 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie kan mij vertellen hoe ik goedkope tickets kan kopen om een echtpaar uit Gambia een week naar ons te laten komen ?
    Als ik op de site van zogenaamde budget tickets kijk kost dat rond de 6000 euro, veel te veel geld. Bovendien moeten ze dan overstappen. Tijdens onze vlucht met Arke Fly naar nederland zaten er ook Gambianen in het vliegtuig en ook mensen die in Gambia wonen. Heb contact opgenomen met Arke maar was niet mogelijk om een ticket te kopen van Banjul naar Nederland. Lijkt me zo leuk om hun Nederland te laten zien, wie geeft mij raad.

7. karoninka

karoninka New Member

Lid geworden:
    6 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt gewoon naar een reisbureau gaan van Arke die je in vele steden in Nederland heb.
    Of je belt travelpoort in Leiden.

8. Lily1949

Lily1949 New Member

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk dat ook Corendon in aanmerking komt. Gewoon even bellen.... Ze zijn bovendien goedkoper dan Arke

Deel Deze Pagina