Geld in Egypte: Ponden of Euro's?

Discussie in 'Egypte' gestart door Dnies, 9 sep 2011.

1. Dnies

Dnies New Member

Lid geworden:
    9 sep 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey Hallo,

Wij hebben een all inclusive reis geboekt naar Sharm el Sheikh en zijn dus voorzien van alle gemakken. Natuurlijk valt het Shoppen en de excursies niet binnen de all inclusive, dus ik had een vraagje over het geld.

Van mijn vorige trippen naar Egypte (voornamelijk Cairo) heb ik gemerkt dat mensen daar graag euro's erg gewild zijn en dat geld wissellen niet echt nodig is.

Mijn vraag is in hoeverre dat in Sharm ook zo is en of daar ter plaatste te boeken excursies ook in Euro's betaald kunnen worden.

We nemen zowieso wat ponden mee voor leuke dingen op de bazaars. Maar ik wil eigenlijk niet teveel meenemen. Is het gebruikelijk om de fooi (voor de gidsen enz) in Euro's of in ponden te betalen?

2. defamwolters

defamwolters New Member

Lid geworden:
    24 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij waren van de zomer in Hurghada en hebben steeds euro's gegeven. Daar waren ze altijd erg blij mee!

3. Rehab

Rehab New Member

Lid geworden:
    27 feb 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Het beste is om met LE (Egyptische Ponden ) te betalen dan bent U goedkoper uit , ook fooien geven (Bakshish) kunt U beter in ponden doen.

4. Rehab

Rehab New Member

Lid geworden:
    27 feb 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Mochten mensen meer informatie willen dan kunnen jullie altijd bij Abdel Fattah El Nawawy telefoon : 0020235684161 / 62 of email : fatah_nawawy@hotmail.com / Sherif Hussein telefoon : 0020176331009

Maar mag mij ook mailen als u liever in het nederlands wilt mailen. rehabtaha1@hotmail.com

http://www.available-travel.com/

Deel Deze Pagina