Geeft dit probleem bij visum aanvraag?

Discussie in 'China' gestart door reisiger, 24 feb 2011.

1. reisiger

reisiger New Member

Lid geworden:
    24 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Geachte lezers,

kan een veroordeling voor een winkeldiefstal ca. 22 jaar geleden een belemmering zijn voor het verkrijgen van een toeristenvisum naar China? Daarna nooit meer in aanraking geweest met justitie.

Hoe denken de wat meer ervaren forumleden zullen de Chinese autoriteiten hier op reageren?
    Hoe de vraag op het visum aanvraagformulier te beantwoorden?

Bij voorbaat dank voor bruikbare reacties.

2. kasper

kasper New Member

Lid geworden:
    11 okt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Goeden Middag,

Als het is zoals u zegt, en het is 22 jaar geleden zou ik het niet eens vermelden. Dat voorkomt dat er meer informatie wordt gevraagd van u en dat ze u kunnen weigeren ( wat ze eigenlijk altijd wel zouden kunnen, maar dat daar gelaten!)

22 jaar geleden is niet meer relevant dus niet vermelden en dan zult u er waarschijnelijk helemaal niks van horen.

groeten

kasper

3. schou028

schou028 New Member

Lid geworden:
    7 nov 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Op je visum aanvraag staat dat het positief beantwoorden van 1 of meer van de vragen geen belemmering hoeft te zijn voor het verkrijgen van een visum. Desalnietemin lijkt het mij niet verstandig om dit wel te doen.

In Nederland geldt een verjaringstermijn van 5 jaar. Na deze termijn ziet politie en justitie uw fout ook niet meer standaard in hun systemen staan. U kunt dus NEE antwoorden en daarmee al het gedoe voorkomen.

Overigens heb ik op www.kantonfair.nl gezien dat zij een gratis visum service aanbieden. Dit is wellicht handig, zij kunnen u dan denk ik nog beter adviseren.

Succes er verder mee... Groetjes AP

Deel Deze Pagina