Excursies op Mallorca

Discussie in 'Mallorca' gestart door jopper00, 25 mei 2006.

1. jopper00

jopper00 New Member

Lid geworden:
    21 okt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het mogelijk om excursies te doen op Mallorca? Zo ja, wat voor een excursies zijn er zoal en kan ik deze gewoon ter plaatse boeken?

Mvg,
    Joost

2. belinda

belinda New Member

Lid geworden:
    18 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ja je kan verschilende excursies doen op Mallorca.Wij hebben er verschillende vorig jaar gedaan, en hebben deze gewoon via onze reisleidster besproken.Kost iets meer, maar wij hebben altijd zo iets van je kan altijd indien nodig op vcerhaal.Ik kan je de eilandtrip aanraden, duurt een hele dag, maar je ziet wel bijna het hele eiland.

3. rick@rick.nl

rick@rick.nl New Member

Lid geworden:
    1 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ooit een toch gemaakt vanuit Alcudia (Daar woon ik). Vanuit Alcudia ga je met de bus, via Pollenca, door de bergen naar La Calobra (Torrent de Parijs). Daar wordt je afgezet door de bus en ga je met een boot door het kraakheldere water naar de haven van Soller. Aldaar vertrek je met het oude stoomtreintje naar Palma. Daar wacht de bus je weer op en ga je via Inca (Je wordt gedropt in een leerwinkel, vandaar de 'goedkopere' excusrieprijs) weer terug naar Alcudia. (Opstapplaats divers maar meestal bij een hotel)
    Rick mallorcareisforum[at]xtcfm.nl
    (Email hieronder klopt niet vanwege de SPAM)

4. judreb

judreb New Member

Lid geworden:
    31 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Jeetje, nog steeds dezelfde trip als in 1982 Rick, wat leuk, niets veranderd dus en idd, het is een leuk uitje en onvergetelijk, je moet wel tegen varen kunnen want die boot schommelt nogal en heel veel mensen waren misselijk (of teveel gedronken vantevoren natuurlijk!)

5. suus307

suus307 New Member

Lid geworden:
    2 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ook ik heb die trip gemakt, was idd geweldig! zeker een aarader!
    voor meer info:suus307@hotmail.com

6. rpmast

rpmast New Member

Lid geworden:
    28 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi
    Ik ga samen met mijn vriendin eind juli naar Mallorca.
    We willen graag een paar mooie excursies doen.
    Welke zijn echte aanraders en hoeveel kost het ongeveer pp?
    We zijn vorig jaar naar Zonnestrand geweest in Bulgarije en daar betaalde we ongeveer 50 tot 60 euro per excursie.

M.v.g.

Robert

7. hkklijnstra

hkklijnstra New Member

Lid geworden:
    7 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Robert.

Wij huren elk jaar een auto op Mallorca.
    Je kunt dan het hele eiland rondtouren.
    Je komt in de mooiste dorpjes terecht,is echt geweldig mooi.Je betaalt voor 1 week autohuur ong.140 euro,dit is inclusief alle verzekeringen.kijk maar eens op de website..
    www.cardelmar.com.
    Als je meer wilt weten moet je maar effe mailen.
    Groeten Hans

8. orange2b

orange2b New Member

Lid geworden:
    2 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag allemaal, wij gaan voor het eerst naar Mallorca, een weekje vanaf 24 februari. Wij hebben een appartement gehuurd in Porto Nova en een auto. Wij hebben 2 kinderen, een tweeling van 13 jaar, jongens. Wij zijn gek op mooie leuke plaatsjes bezoeken en strijken dan graag neer op een gezellig terrasje. Ook zijn wij gek op lekker eten. Wie heeft leuke tips voor ons, over mooie plaatsjes en plekjes, terrasjes en restaurantjes die we gezien moeten hebben!!

groet, Bart

9. gi

gi New Member

Lid geworden:
    5 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    installeer eens google earth dan kan mallorca zien met 1000 zende fotos erbij.wij gaan voor de 2de x en zullen zeker weer een auto huren.boottochten zijn er voldoende.

10. Peter Lagarde

Peter Lagarde New Member

Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hola a todos,

Ik woon nu ondertussen al 10 jaar op mallorca (op verschillende plaatsen : cala ratjada, cala d'or, playa de palma, Magaluf, Buger, Campanet) en begin nu pas een beetje het "echte" mooie van Mallorca te ontdekken. En dat zijn zeker niet de "neckermann" of "tui" excursies die de reisleiders proberen te verkopen. Maar juist de dingen die in het binnenland afspelen, daar waar "de Mallorquinen" leven. Sommige ambachten die nog steeds zo zijn als 100 jaar geleden. De echte dorps feesten, daar zie je en proef je het echt Mallorca. niet de "touristen feesten"
    Voor mensen die meer individuele aandacht willen hebben en meer het echte mallorca willen beleven is een agro touristen hotel in een klein berg dorpje natuurlijk een veel betere keus dan een vakantie-hotel met 1000 gasten . Als uw meer informatie wilt hebben over bezienswaardigheden of vakantie tips, kunt uw graag contact met mij opnemen

11. Peter Lagarde

Peter Lagarde New Member

Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn e mail ; peet.lagarde@gmx.net

12. christelsmit68

christelsmit68 New Member

Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Willen graag deze zomer naar Alcudia met gezin,maar het is voor ons alweer 17 jaar geleden dat we op Mallorca zijn geweest !! Weet een van jullie wat uit eten nu zo'n beetje kost op Alcudia(mallorca) Alvast bedankt. Groetjes, Christel

13. Yolana

Yolana New Member

Lid geworden:
    29 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    wij willen graag naar mallorca. hebben 2 kinderen van 4 en 8 jaar. naar welke plaats kunnen we het best gaan? We willen niet in de middle of nowhere zitten. Dus leuk plaatsje
    in de buurt.

14. L. Hoffmann

L. Hoffmann New Member

Lid geworden:
    24 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij zijn vorig jaar naar Mallorca geweest, we hadden een apartement in Alcudia. We hebben bijna elke dag een excursie gedaan. We zijn op Jeepsafari geweest (dat was echt mooi en leuk, wat ons betreft een echte aanrader!) je kon daar ook kiezen om onderweg (met de rest van de groep) mee te doen met bbqen, ook kon je daar zwemmen.
    We zijn naar de grotten van Drach geweest, ook erg mooi, vooral als je ver in die grot bent dan maken ze het donker en gaan ze met verlichtte bootjes in dat water varen en een soort van concert op het water geven, erg mooi ook.
    We zijn op eigen gelegenheid naar Marineland geweest (dat was op zich wel leuk maar niet heeeeeeeeeel bijzonder).
    Ook hebben wij de eilandtour gedaan (geloof hetzelfde als wat Rick beschreef), dat was ook erg bijzonder, helaas konden we niet met de boot omdat de zee te wild was.
    En we zijn met de glasbodemboot geweest, dat was ook mooi, maar niet om door die glasbodem te kijken want je ziet vrij weinig.
    Wij hadden een appartement op een soort park ofzo dat bellevue heet, erg geschikt voor gezinnen met kinderen en elke dag animatie voor kinderen en later op de avond bingo en shows voor volwassenen. Het is ons erg bevallen daar en ik geloof dat het voor gezinnen een echte aanrader is.

15. Sandra Doddema

Sandra Doddema New Member

Lid geworden:
    7 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

wij vertrekken 31 augustus as naar Mallorca. Verblijven in een appartement in Sa Coma. Nu ben ik lekker aan het snuffelen op meerdere sites. Ik zie hier al wel veel leuke tips, maar ben benieuwd wat de excursies +/- kosten en vooral waar je ze kan boeken. kan dat hier al of pas echt in Mallorca??

Mensen trouwens ervaring met het safaripark in Sa Coma ( en dan bedoel ik niet het verblijf.... maar de dierentuin???? ;-)

Bedankt alvast allemaal!!

Groetjes Sandra

16. w.hulshoff

w.hulshoff New Member

Lid geworden:
    21 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Sandra Doddema,

Wij vertrekken ook op 31 augustus vanaf Amsterdam naar Mallorca. We vliegen om 10.30 uur en verblijven app. Playamar Sa Coma.
    We zullen elkaar vast nog wel tegen komen. Ik ben op internet geen safaripark tegengekomen?

17. Sandra Doddema

Sandra Doddema New Member

Lid geworden:
    7 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Amber,

dan zitten wij in hetzelfde appartementencomplex!! Wat grappig...... tot op heden weten wij nog niet hoe laat wij vliegen. Er is ons aangegeven de vlucht van 10.30 of van 5.30 uur..... tis met Spanainr of met transavia....... Wat ontzettend grappig!! Dan komen wij elkaar vast en zeker tegen.

Ben van alles aan het uitzoeken alvast.... Hebben jullie al plannen wat jullie allemaal willen bekijken???

Misschien wel leuk om eens een borreltje te doen daar??

Groetjes Sandra & Erik
    sandra-erik@xs4all.nl

18. heuvelhoorn

heuvelhoorn New Member

Lid geworden:
    24 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Eind april gaan we naar Cala d'Or op Mallorca en van daaruit huren we voor 3 dagen een auto. We zijn met 2 kinderen van 11 en 7 en ik ben op zoek naar autoroutes langs de mooie plekjes en leuke uitstapjes.

19. josetteklopstra

josetteklopstra New Member

Lid geworden:
    10 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo

wij gaan in juli dit jaar naar mallorca met 12 personen 7 volwassen en 5 kids in de leefdtijd 2 t/m 10 jaar. We hebben particulier een villa geboekt zijn er ook mensen die dat ook gedaan hebben of ervaring mee heeft? in sacoma verblijven wij.

heeft iemand nog tips voor ons om daar iets te ondernemen..????

groetjes fam lenten

20. christelsmit68

christelsmit68 New Member

Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Wij gezin met 2 kinderen, 13jr en 7 jr. gaan 20 juli naar S'illot, Hotel Mariant Park. Is voor ons alweer 15 jaar geleden dat we op Mallorca zijn geweest. Zaten toen in Santa Ponsa en hebben toen mooie excursies gedaan naar o.a. La Calobra. Had gehoord dat dit een leuk dorp voor gezinnen met kinderen is. Is iemand misschien bekend met deze plaats en ook evt. het complex. Hoor het graag en alvast bedankt.
    Groetjes, Christel

Deel Deze Pagina