Excursie naar Cairo (zonder Egyptisch Museum)

Discussie in 'Egypte' gestart door Dnies, 9 sep 2011.

1. Dnies

Dnies New Member

Lid geworden:
    9 sep 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Wij zijn een jong stel dat graag, tijdens onze vakantie in Sharm el Sheikh, een uitstapje naar Cairo wil maken om de pyramides te zien.

Helaas is het zo dat bijna elke dagexcursie (met de bus) een standaard route heeft langs het egyptisch museum, de pyramides in gizeh en een papyrusmuseum.

Het liefst zouden wij de museums skippen en het liefst in plaats daarvan de Khan el-Khalili Bazaar en Mephis bezoeken. Of op zijn minst een reisje over de nijl.

Mijn vragen hierbij zijn:
    Zijn er zulke excursiepakketten vanaf Sharm el Sheikh? (het liefst met de bus)
    Zo niet, is er een excursiebureau waar ik deze pakketten kan samenstellen?
    Of is het mogelijk om vanaf Sharm el Sheikh een bus te nemen naar Cairo en daar ter plekke een excursie te boeken? (Want vanaf Cairo zijn ze wel te boeken)

De bedoeling is dat het zo kosteneffici├źnt mogelijk is en daarom ook liever neit met het vliegtuig.

2. Nedal

Nedal New Member

Lid geworden:
    6 okt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben een all inclusive reis geboekt naar Sharm el Sheikh en zijn dus voorzien van alle gemakken. Natuurlijk valt het Shoppen en de excursies niet binnen de all inclusive, dus ik had een vraagje over het geld.

Van mijn vorige trippen naar Egypte (voornamelijk Cairo) heb ik gemerkt dat mensen daar graag euro's erg gewild zijn en dat geld wissellen niet echt nodig is.

Mijn vraag is in hoeverre dat in Sharm ook zo is en of daar ter plaatste te boeken excursies ook in Euro's betaald kunnen worden.

We nemen zowieso wat ponden mee voor leuke dingen op de bazaars. Maar ik wil eigenlijk niet teveel meenemen. Is het gebruikelijk om de fooi (voor de gidsen enz) in Euro's of in ponden te betalen?

3. Nedal

Nedal New Member

Lid geworden:
    6 okt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben een Nederlands sprekende gids en ik doe excursies regelen van Hurgada en Sharm el-Sheikh naar Caïro. dus als je wilt een betaalbare tours neem dan contact met mij op mijn e-mail is nedaal_aldin@yahoo.com

4. Rehab

Rehab New Member

Lid geworden:
    27 feb 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Een uitstapje naar Cairo met de bus is zeker mogelijk maar de reisduur is erg lang en tevens best wel vermoeiend.
    Wat betreft wissellen zou LE (Egyptische Ponden) meenemen want dan ben je altijd goedkoper uit met betalen dan met euro's!
    Mocht je excursies willen boeken dan kan dat ook mailen naar : rehabtaha1@hotmail.com of fatah_nawawy@hotmail.com

Deel Deze Pagina