Ervaring met wonen en werken in Lissabon gevraagd.

Discussie in 'Lissabon' gestart door pattyfranken, 15 okt 2006.

1. pattyfranken

pattyfranken New Member

Lid geworden:
    15 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ik heb plannen om me in Lissabon te gaan vestigen voor een aantal jaar. Wonen, werken, Portgees leren. Ik ga in november weer een weekje om me te orieneteren op de wetgeving en mogelijkheden. Zijn er mensen met ervaring hierin?Alle tips en informatie zijn welkom!
    Alvast bedankt!! Gr. Patty

2. Ernste@newsbank.net

Ernste@newsbank.net New Member

Lid geworden:
    1 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn ervaringen in Lissabon zijn van lang geleden (1981-'85). Lissabond was toen een heerlijke stad om te wonen.
    Portugal was nog geen lid van de Europese Unie. Wat wetgeving betreft moet het inmiddels veel gemakkelijker zijn geworden, zeker als je gaat studeren. Indertijd was er aan de universiteit een driemaands cursus Portugees voor buitenlanders. Waarschijnlijk geeft die cursus je meteen een (tijdelijke) verblijfsvergunning. Hoe het met werken zit, weet ik niet, want ik werkte voor een Nederlandse organisatie.
    Veel succes!

3. sevilay

sevilay New Member

Lid geworden:
    23 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Goedemorgen ik wou iets vragen aan u.
    Of u foto s heb over dat mensen in Lissabon werken bedanktt

4. Dita van Eck

Dita van Eck New Member

Lid geworden:
    25 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

Mijn vriend is een portugees en we zijn 5 jaar samen. Nu ben ik benieuwd of iemand weet via welke weg je een baan kunt vinden in Lissabon of omgeving. Ik heb een HBO diploma en spreek de taal een beetje.Wie heeft er tips voor mij!!
    Alvast bedankt.

Groetjes Dita

5. Dwan

Dwan New Member

Lid geworden:
    10 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Dita,

Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik heb een portugeze vriend. Ik woon in Nederland hij in Lissabon en ik probeer een weg te vinden om er te wonen van een combinatie van werken en portugees leren te vinden. Ik hoop ook wat tips te krijgen!> Groetjes Dwan

6. dagmar

dagmar New Member

Lid geworden:
    7 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag allemaal,

ik vroeg me af hoe het jullie allemaal vergaat. Ook ik ben voornemens een tijdje daar te gaan wonen en werken. ik zou in ieder geval mijn masters daar kunnen doen op de academie. Mijn vriend woont daar. ik moet ook alles nog regelen. heeft iemand tips?

Deel Deze Pagina