erkennen van braziliaans kindje en verzekering.

Discussie in 'Brazilië' gestart door mel, 21 feb 2011.

1. mel

mel New Member

Lid geworden:
    21 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ik ben 2 jaar geleden getrouwd in brazilie en we hebben een kindje van 1 jaar.
    Ze komen elke keer 3 maanden naar nederland het kindje heeft een braziliaans paspoort met mijn achternaam.
    Mijn vragen zijn,
    Wat voor voordelen of nadelen heeft het om het kindje te erkennen in nederland?
    Kan ik kinderbijslag krijgen omdat ik ze moet onderhouden?
    Kan ze een nederlands paspoort krijgen of krijgt ze dat alleen als ze hier langer verblijft?
    Als ze drie maanden komt laat ik mijn vrouw zich verzekeren via ooms verzekeringen maar hoe zit het met mijn kindje wat voor verzekering moet ik voor haar hebben?
    En waar heb ik uberhaupt recht op met een buitenlands kind?! vrij weinig denk ik maar wil toch een beetje de kleine regeltjes weten.

2. dennis.is.thuis

dennis.is.thuis New Member

Lid geworden:
    23 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Kinderbijslag kun je altijd aanvragen.

Heb ik ook gedaan voor mijn 5 mnd oude dochter, woonachtig in Brazilie.

Krijgt dan een vragenlijst thuis die je dient in te vullen en met de benodigde papieren retour te sturen.

1: Gelegaliseerde geboorteakte (in Engels)
    2: Bewijs partner/kind op hetzelfde adres
    3: Bewijs van onderhoudskosten per kwartaal (bedrag in de 400euro als drempel)

3. dennis.is.thuis

Lid geworden:
    23 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben bang dat je inderdaad met je rechten niet erg veel krijgt voor je eigen kind. Dit merkte ik al bij de ziekteverzekering en kosten bevalling.

"gefeliciteerd meneer met uw dochter, maar wij vergoeden niks" (Univé)

4. dennis.is.thuis

Lid geworden:
    23 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien via de belasting, maar dat moet ik eerlijk gezegd allemaal nog uitzoeken. Veel te doen helaas en weinig tijd ervoor.

De overige zaken heb ik geen weet van, heb mijn dochter erkend op haar Braziliaanse geboorteakte en niet eerder. Papieren moeten nog vertaald/gelegaliseer worden en dan inschrijven bij de gemeente in NL. Dan zie ik wel weer of ze makkelijk een NL paspoort krijgt.

5. mel

mel New Member

Lid geworden:
    21 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo bedankt voor de reacties maar eigenlijk weet ik nu nog niets haha!
    ik ben bij de gemeente geweest en die zeiden dat ik haar helemaal niet kon inschrijven bij de gemeente dan moest ze langer dan 4 maanden hier zijn?!
    iedereen geeft ander advies haha ik ga eens bellen met het consulaat in rotterdam als iemand nog informatie heeft hoor ik het graag!
    was ik er maar nooit aan begonnen maar met zon mooi dochtertje is het allemaal waard!

6. sven

sven New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, het is handig om je kind te laten erkennen in nederland. Je moet daarvoor of met BZ of met het consulaat in Brazilie bellen om te weten te komen wat je precies moet doen. In principe is het een kwestie van het Br geboortebewijs in te schrijven bij het consulaat. Je kan dan een nederlands paspoort en kinderbijslag aanvragen.

7. Gerard

Gerard New Member

Lid geworden:
    19 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt het kind laten inschrijven bij de gemeente Den Haag, afdeling landelijke taken zolang het in Brazilie woont.
    Een en ander ander loopt dan via de Ned. ambassade in Brasilia. Bel even met die afdeling wat je precies moet doen, beter is nog om een mailtje te sturen. Ze zijn best behulpzaam.
    Sukses !!

Deel Deze Pagina