Eind oktober naar Gambia

Discussie in 'Gambia' gestart door shayenne1970, 9 sep 2009.

1. angelkuipke

angelkuipke New Member

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Malarone liefst 's avonds innemen bij het warme eten, dan heb je er meestal geen of minder last van. Toen ik het de eerste keer 's ochtends innam kreeg ik wel degelijk akelige klachten.

2. kyrtje91

kyrtje91 New Member

Lid geworden:
    15 okt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga eind november waarschijnlijk naar Gambia toe voor langere periode en ben wat aan het oriënteren op internet, ga volgende week naar de huisarts om me voor te laten lichten over de vaccinaties.
    Waar ik nu heel erg benieuwd naar ben, wat zijn de bijwerkingen van malaria pillen? Agnes schrijft over akelige klachten, wat voor dan?
    Groetjes

3. shayenne1970

shayenne1970 New Member

Lid geworden:
    9 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben ook Malarone gekregen en inderdaad het advies het bij de warme maaltijd in te nemen, of met een glas zuivel.

4. angelkuipke

angelkuipke New Member

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Akelige klachten als misselijkheid gedurende de hele dag, diarree, darmen die erg onrustig zijn en dat nog dagen na de laatste malarone pil. Ik had er veel last van maar dat zal niet voor iedereen gelden.
    Bij avondinname heb ik geen klachten gehad.

5. djbb@xs4all.nl

djbb@xs4all.nl New Member

Lid geworden:
    16 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga 30 oktober weer voor 3 wkn.
    De Malerone ligt al weer klaar.
    Heb de andere keren nooit last gehad met de pillen.
    Nam ze 'smorgens in.

Maakt niet uit wat je neemt, als je maar slikt wat er hier bij de GGD of apotheek geadviseerd wordt.

Slik je onduidelijke pillen of iets wat lokaal wordt geadviseerd, dan speel je met je leven!!

Jack

6. tapalapa

tapalapa New Member

Lid geworden:
    9 aug 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik slik altijd lariam, maar op eigen verzoek. Onze dokter geeft eigenlijk alleen nog maar malarone. Ik slik al jaren lariam en heb eigenlijk nooit ergens last van, alleen af en toe de nacht van het slikken een rare droom! En af en toe misselijkheid gelijk na het slikken! Maar de prijs vergelijkbaar met malerone is zo'n verschil dat ik voor Lariam kies!
    Lariam wordt niet voorgeschreven aan mensen die andere medicijnen gebruiken en een verleden hebben met pscychische problemen, dit door dan een vergrote kans op psychose!
    Ervaringen van mede reizigers zijn nachtmerries, diarree, buikpijn, aanhoudende misselijkheid. Maar altijd tabletten slikken en idd niet iets lokaals, laat je goed voorlichten door de GGD!

7. shayenne1970

shayenne1970 New Member

Lid geworden:
    9 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zit er (helaas) al op voor ons.
    We hebben een geweldige week gehad en zijn zeker van plan nog eens terug te gaan!

8. kyrtje91

kyrtje91 New Member

Lid geworden:
    15 okt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga over 3 weken naar Gambia, ben al begonnen met de malariatabletten. Ik slik Lariam omdat ik langer dan 3 maanden blijf. Gister de eerste (wekelijkse) pil gehad, voel me niet zo goed vandaag maar dat kan ook door andere dingen komen. Ben erg benieuwd of ik er last van ga krijgen.

9. omigambia

omigambia New Member

Lid geworden:
    19 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook vanmorgen Lariam op en gelukkig nergens last van.Als het de eerste keer is dat je Lariam slikt en er de volfende week weer last van krijgt,zou ik even naar de huisarts gaan voor Malarone.Er zijn helaas mensen die niet tegen Lariam kunnen,Maar zowel mijn man als ik gelukkig niet.We nemen ze ook maar 2 weken voor we weg gaan en dan op een dag voor vertrek.B.v we vertrekken volgende week zondag,dus vandaag ingenomen.Heb je geen last in het vliegtuig ook.s'Morgens na het eten ingenomen.

10. kyrtje91

kyrtje91 New Member

Lid geworden:
    15 okt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig, gister de tweede gehad en (nog) nergens last van (gehad). Jullie nemen ze 2 weken van tevoren? Ik ga een weer eerder dan gepland, dus ik begin nu ook 2 weken van te voren met slikken ipv 3. Ik neem 'm op de dag van vertrek, maar neem hem 's avonds en vlieg overdag, dus daar heb ik ook geen last van (hoop ik). Jullie vertrekken morgen al!?

11. omigambia

omigambia New Member

Lid geworden:
    19 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja,alles is gepakt en we staan klaar in de startblokken.Volgens de kaart is het er goed weer.Dag temp 30/35 en nacht 25.Worden weer heerlijke buiten avonden.Ik wens je ook een hele prettige vakantie.groetjes Tilly

12. Nice to be Nice

Nice to be Nice New Member

Lid geworden:
    10 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een rare gedachte maar afrikanen (gambianen) slikken zelf niks. Ook mensen die er jarenlang verblijven zullen niet doorslikken. (de nadelen zijn dan groter als de voordelen)
    Overigens houden malariapillen 80% maar tegen, bij gebruik ga je er al vanuit dat je malaria oploopt. Niet dat ik malaria wil bagataliseren, maar gezond verstand lijkt me wel op zn plaats. In Thailand komt een veelvoud aan toeristen om in het verkeer.
    In december is het seizoen overigens al bijna afgelopen. Ook malarone kent vervelende bijwerkingen bij een groot % vd gebruikers.
    Jammer dat mensen zo weinig van statistiek begrijpen.

13. Jack1

Jack1 New Member

Lid geworden:
    1 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Lees even mijn topic "Russische Roulette".
    Dan laat je het verder wel uit je hoofd om niet te slikken.
    Ook in Gambia gaan de mensen die niets slikken dood. Alleen dat komt niet zo door bij ons.(lees de statistieken!!!)
    Malariapillen zijn geen vrijwaring van besmetting, maar ze kunnen de ergste gevolgen: "DE DOOD" voorkomen!!
    En lang niet iedereen heeft last van de bijwerkingen. (Ik heb er iig. met Malarone nog nooit last van gehad.)
    Zo gauw muggen zich allemaal aan de door jou genoemde statistieken houden en vanaf december niet meer prikken, zal ik de eerste zijn die zegt: "stoppen met die pillen!"
    Helaas.......
    DUS MENSEN SLIKKEN!!!!!!

Jack

14. Nice to be Nice

Nice to be Nice New Member

Lid geworden:
    10 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Jack,

In Gambia slikt bijna niemand, bij malaria zullen ze behandeld worden indien met het geld ervoor kan regelen. Dit is vaak juist het probleem en de reden waarom er zoveel slachtoffers vallen. Geld puur geld.
    Mijn punt is juist dat malariapillen maar 80% dekken en er bij voorbaat al vanuit gaan dat je de ziekte oploopt. Ik spreek zelf veel reizigers die net zoals ik het niet nemen en bij ziekte gewoon een arts bezoeken.
    Risico is er overal; helaas denken westerlingen risicos uit te kunnen sluiten. Dit zal nooit werken zie bijv. de beurs, vaccinaties etc. Goede voorzorgsmaatregelen zoals deet en een klamboe moeten in principe voldoende zijn. (neem anders gewoon de pillen mee en ga ze slikken indien je ziek wordt 4 pillen 3x daags) Angst is een slechte raadgever en helaas zijn veel sites met info al in de handen van de farma-industrie.
    Indien je echt bang bent voor malaria slik dan rustig pillen. Maar 2 doden op tienduizenden toeristen is % een zeer laag percentage.

15. Jack1

Jack1 New Member

Lid geworden:
    1 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga deze discussie verder niet aan.
    Als jij niet slikt - PRIMA!!!
    Maar het is geen zaak om mensen te adviseren om niet te slikken omdat het niet zo vaak voorkomt.
    Volgens het tropeninstituut in ieder geval dit jaar 10, voor zover hen bekend is.
    Daar hebben ze inderdaad geen geld om het te voorkomen en gaan er da ook heel wat meer dan die tien bij ons dood.
    Een combinatie van pillen, klamboes en deet zal het redelijk tegen kunnen houden.
    Maar vooral slikken!!!!!!!!!!!!!!!!1

16. mikis

mikis New Member

Lid geworden:
    3 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    ik reageer een beetje laat op deze mail.....maar ik ben op zoek naar mensen die in oktober naar gambia zijn geweest......en die kwam ik hier dus tegen!
    ik zelf ben nu twee keer geweest maar in januari en in maart....dus midden in het droge seisoen!
    nu ben ik erg benieuwd hoe het weer in oktober is....is het dan extreem veel vochtiger????en zijn er meer muskieten????
    is het aan te raden om in oktober te gaan????? we gaan wel het één ender ondernemen, omdat we zelf een schooltje hebben opgezet.....we zijn dus niet van plan om aan het zwembad te gaan liggen!

17. Isabel0505

Isabel0505 New Member

Lid geworden:
    6 aug 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gaan eind januari voor de negen keer naar Gambia.
    Wij gaan altijd naar Sunset Beach hotel in Kotu.
    Wij vinden het er super. Kleinschalig . Prachtig park prachtig strand. Wij gaan altijd 4 weken. Ik vind het een heerlijk land met super vriendelijke mensen.
    Wij slikken malarone al 9 jaar als we daar zijn. Zonder bijwerkingen het beste in te nemen in de avond bij het eten. Ik zeg Gambia my second home.

18. jannie

jannie New Member

Lid geworden:
    23 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    neem wel malaria tabletten anders speel je met je leven
    de school in kololi vraagt echt nergens om .
    en de klieniek ook niet wij zijn er al verschillende keren geweest heel veel plezier
    in gambia

19. gambia for you

gambia for you New Member

Lid geworden:
    9 okt 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    mocht u in de toekomst goederen willen verzenden kijk dan eens op www.gambiaforyou.com
    de goedkoopste van nl

Deel Deze Pagina