Egypte onvriendelijk voor Nederlanders

Discussie in 'Sharm el Sheikh' gestart door Peter Lernout, 17 dec 2006.

1. moni69

moni69 New Member

Lid geworden:
    1 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Eva, wij hebben hetzelfde meegemaakt zondagnacht de 25e. Moesten nog wel effe snel pasfoto's maken midden in de nacht voor het visum. Toen snel het vliegtuig op naar Egypte.
    Daar aangekomen, foto's op het visum betalen geen probleem, tot we bij de douane kwamen.
    We werden overgeleverd aan de politie. En op gesloten met ons gezin in vertrek hal met een gewapende poltie erbij. Daar hebben we uren en een nacht zitten wachten tot we horen kregen wanneer we weer naar huis mochten. Jammer genoeg moesten we daar in de koude vertrekhal slapen. Het was een komen en gaan van mannen.want wij waren met vier vrouwen en dat is daar een bezienswaardigheid. Je hoeft de egyptische taal niet te beheersen om te weten wat ze willen of bedoelen. Blikken en handgebaren zijn ruimvoldoende.we waren blij dat we weer in het vliegtuig zaten. We worden nog iedere nacht wakker omdat we er op een of andere manier mee bezig zijn. Het is niet alleen dat wat er fout is gegaan maar heel veel. We hebben daarom ook onze rechtsbijstand verzekering achter gezet.

2. ongelofelijk

ongelofelijk New Member

Lid geworden:
    20 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Even voor de duidelijkheid.. Maak in jullie verhalen aub een duidelijk verschil tussen IDkaart en paspoort.
    Een IDkaart is geen speciaal paspoort of een klein paspoort oid, het is een identificatiemiddel voor reizen binnen Europa. Dat Turkije de kaart wel accepteerd, heeft niets met Egypte te maken. ('t zijn immers 2 verschillende landen)

Dat Belgen en Duitsers wel met een IDkaart naar binnen mogen, heeft niets met Nederlanders te maken. Ga er dus nooit zomaar vanuit dat omdat iets voor belgen geldt, het ook wel voor Nederlanders zal gelden.
    In Nederland is soft drugs legaal, in België niet.

Ik werk zelf in de reiswereld en ik sta er nog dagelijks van versteld hoe weinig mensen hun reis eigenlijk voorbereiden. Zaken als inreisvoorwaarden dien je gewoon voor je reis te checken. doe je dat niet, eigen schult.

beetje egoistisch om egypte daarvan de schult te geven, niet? Zij houden zich alleen maar aan hun regels. de regels van dat land. Egypte dus. niet Nederland, niet België en niet Turkije.

3. mel_fun14

mel_fun14 New Member

Lid geworden:
    6 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt weten dat een Id kaart niet geaccepteerd wordt. Is egypte lid van de EU??? Nee, en de Id kaart is alleen geldig in de EU... Het is eigelijk een beetje dom zelfs..

4. daddy-theo

daddy-theo New Member

Lid geworden:
    26 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen denk eens logisch na we hebben het hier over een europese identiteitskaart ik weet niet of jullie allemaal goed hebben opgelet op school maar Egypte ligt in Afrika dat is dus geen EU .... dus een paspoort is absoluut nodig !!

5. sabien

sabien New Member

Lid geworden:
    27 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    wat heb je toch domme mensen zeg...zitten zeuren dat ze geen 50 euro willen neerleggen voor een paspoort terwijl ze wel een dure reis naar egypte kunnen betalen..waar gaat dit over..gewoon zielig zeg.
    nog een paar uurtjes en dan vliegen we naar egypte en wij zijn wel goed voorbereid.

6. dodo

dodo New Member

Lid geworden:
    2 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Sta op het punt om the boeken naar egypte. Moet vandaag boeken en het is zondag en de ambassade is niet open.
    Ik ga naar sharm el sheik:
    Informatie op intenret is niet eenduidig over de visum:

a: Heb ik pasfoto's nodig ja of nee. als ja. welke eisen zijn daaraan gesteld
    b: hoelang moet mijn nederlandse paspoort geldig zijn: twee maanden of zes maanden.
    (die van mij is nog 5 maanden geldig.) als ze ''opeens'' zes maanden willen kan ik dit afkopen [legaal?] bij de douane ter plaatse?
    c: als ik alleen in naama bay blijf welke visum volstaat. of is het advies beter de grote visum nemen om rpoblemen te voorkomen.

7. ccampenhout

ccampenhout New Member

Lid geworden:
    2 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is niet slim van je. Als je van tevoren had gekeken en gelezen dan wist je dat een identiteitskaart voor Egypte niet genoeg was maar dat je een paspoort nodig hebt.
    Dat heeft niets met Egypte te maken maar dat heb je aan jezelf te danken!!

8. patriciaobl17

patriciaobl17 New Member

Lid geworden:
    23 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    halllo ik ben patricia 23 j egypte lijkt me een mooi land plus dat ik al 4 jaar internet contact heb met iemand die woont in sharm le sjeik en we zouden elkaar wel is willen ontmoeten het punt is dat het me eerste vakantie zou worden in het buitenland maar door alle verhalen ik niet goed of het een verstandig keuze is!heeft iemand tips of links met betrouwbare info kwa hotels enz wat is de beste start richting om zo,n reis te maken....

9. fr@home.nl

fr@home.nl New Member

Lid geworden:
    13 mei 2011
    Leuk Bevonden:
    0

10. d-men

d-men New Member

Lid geworden:
    24 mei 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Het maakt niet uit van welke luchthaven je vertrekt naar egypte, wat telt is je nationaliteit (land van herkomst dus) en de afpsraken die de landen onderling hebben gemaakt voor hun onderdanen aangaanden reisdocumenten. Om te reizen naar egypte hebben nederlanders een paspoort nodig en voor belgen geldt de gewone electronische identiteitskaart. Voorwaarde is wel dat je verblijf in egypte minder is dan 1 maand en dat de je identiteitskaart nog minimum 6 maanden geldig is te rekenen vanaf de dag van vertrek. Deze info is mij bevestigd door zowel de belgische als nederlandse ambassade.
    Een goede raad, zorg dat je voldoende geinfomeerd en bent voor je vertrekt. Goede reis verzekerd.

Deel Deze Pagina