duiken

Discussie in 'Dominicaanse Republiek' gestart door ananazkiewie, 21 jun 2006.

1. ananazkiewie

ananazkiewie New Member

Lid geworden:
    21 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gaan volgende week naar Cabarete en ik vroeg me af hoe het duiken daar is? Moet je ver de zee in of kun je vanaf het strand meteen duiken? En kun je er nachtduiken en/of wrakduiken maken??

2. tanjasipman

tanjasipman New Member

Lid geworden:
    27 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    is er niemand die hier een antwoord op weet? want ik ben ook wel benieuwd!! en hoe het snorkelen in cabarete is!?

3. ananazkiewie

ananazkiewie New Member

Lid geworden:
    21 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu terug van vakantie. duiken en snorkelen kan beide niet in cabarete, maar wel in het naastgelegen sosua. Wat erg leuk en mooi is. Met een guagua ben je er in 20 minuten voor erg weinig geld! In sosua zit ook een nederlandse duikschool (zij weten ook de leukste snorkelplaatsen). Zij heten H2O

4. tanjasipman

tanjasipman New Member

Lid geworden:
    27 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    dankjewel sally!! kan je in sosua er ook zelf op uit gaan om te snorkelen? zelfstandig? of weet je dat niet?

Wij gaan overmorgen al :D:D

5. Cees H. Bos

Cees H. Bos New Member

Lid geworden:
    1 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Tanja, Wat duiken betreft, kijk even op www.eurodive.nl

MVG:Cees

6. vandenberg.ed

vandenberg.ed New Member

Lid geworden:
    25 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Duiken in Sosúa en je bent nederlands? Op naar Holland Duikcentrum...

http://www.hollandduikcentrum.com

7. Ceriel

Ceriel New Member

Lid geworden:
    27 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb in september bij Holland Duikcentrum in Sosúa gedoken en ik vond het helemaal te gek. Echt een aanrader.
    Na mijn advanced open water diver heb ik veel bijgeleerd en hele mooie duiken gemaakt.
    Kijk maar eens op:
    http://members.home.nl/ceriel/70_50_00-sosua.html
    Peter en Ed weten waar ze moeten duiken en je kunt gegarandeerd met ze mee duiken.
    Bij deze nogmaals bedankt!
    Groetjes en veel plezier allemaal tijdens jullie vakantie!
    Groetjes

8. g.j.groot bluemink

g.j.groot bluemink New Member

Lid geworden:
    6 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo beste mensen ,wie kan mij vertellen wat de duklessen kosten , ik heb veel snorkel ervaring ,maar geen duik ervaring . maar ik wil het wel heel graag gaan doen , geef me a.u.b wat goede inlichtingen , met wat en waar en wat het kost ongeveer.

groetjes Gert

9. Sander

Sander Administrator
    Medewerker

Lid geworden:
    27 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Prijzen voor een lessen kunnen erg verschillen. Hangt er ook van af wat je wilt doen. Wil je alleen een intro duik doen of wil je meteen de eerste opleiding doen? Wanneer je een intro duik doet ga je onder begeleiding van een instructeur naar beneden en bekijk je de onderwaterwereld zonder dat je zelf iets hoeft te doen. Als je een cursus wilt doen leer je om na ongeveer een week zelfstandig te duiken zonder hulp van instructeur of divemaster (wel altijd met z'n 2en overigens). De prijzen van duikscholen in het buitenland zijn eigenlijk altijd goedkopen dan hier in Nederland. Ik ben zelf divemaster bij een duikschool in Nederland als hobby erbij en hier kost een eerste cursus (Padi) ongeveer 330 euro. Wat ik bij Holland Duikcentrum zie is het 250 euro. Wanneer het lesmateriaal hierbij zit is dit een hele goede prijs. Ik zou persoonlijk kiezen voor de IDD opleiding i.p.v. de CMAS cursus omdat dit in mijn ogen internationaal bekender is. Overigens niets slechts over CMAS (nob in NL) om deze discussie te voorkomen hier.

Ik hoop je hiermee wat meer informatie te hebben gegeven. Wanneer je meer wilt weten hoor ik het graag van je.

Gr,
    Sander

10. vandenberg.ed

vandenberg.ed New Member

Lid geworden:
    25 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi hoi,

Effe nog over Holland Duikcentrum, het is een klein opgezette school. Dus geen gelikte shop en poespas. (niks mis mee overigens) Daardoor zijn de prijzen zo prettig.

Ik onderschrijf de opvatting van Sander over het CMAS en IDD in het kader van bekendheid wereldwijd. Zelf ben ik PADI Divemaster en geniet van de Dom Rep...

En Gert succes bij je overwegingen.
    Fijne jaarwisseling,
    Ed

11. Peter Janssen

Peter Janssen New Member

Lid geworden:
    7 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor degene die interesse hebben in duiken/snorkelen in de buurt van Punta Cana/Bavaro, kan ik het divecollegedr van harte aanbevelen! Ik heb er mijn OWD (Padi) gedaan en ben zeer tevreden, tevens goede prijzen.
    Succes en veel plezier.
    Peter

12. frederik@home.nl

frederik@home.nl New Member

Lid geworden:
    15 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kwam toevallig een site tegen met daarop een verslag over de domincaanse republiek. Misschien interessant voor mensen die op zoek zijn naar een vakantie over de dominicaanse republiek. Persoonlijk zit ik wel aan een reisje te denken :)
    kijk hier maar www.duik-reis.nl/caribisch-gebied/

13. Manu

Manu New Member

Lid geworden:
    4 aug 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    In de Dominicaanse Republiek , kan men duiken , maar daarmee is alles verteld .
    De Oosterschelde in goede onstandigheden en het Grevelingenmeer zijn tenminste even mooi .
    Voor een beginner is onderwater zijn , al een veropenbaring , maar voor een ervaren duiker die al bvb : in de Rode zee al gedoken heeft is de D.R.niet de moeite . Bekijk maar eens een film of foto´s van Egypte , en je moet al blind zijn om het verschil niet te zien .
    En voor de PADI is betalen van tel , maar ervaring van minder belang , gezien hun voorwaarden ( aantal duiken )om aan een brevet te geraken .

Deel Deze Pagina