droogte kenia en somalie

Discussie in 'Kenia' gestart door Visje, 12 jul 2011.

1. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is mij ook even ontgaan wat u allemaal verteld.

Van dreigend voedseltekort in het hoge noord-oosten van Kenia aan de grens in Somalie en de toerist die dat allemaal veroorzaakt, een, twee, drie, naar ecotoerisme :-k

Iedere Keniareiziger ervaart Kenia op zijn eigen manier.
    Ooit zat 90% van alle Keniareizigers de eerste keer in een luxe all-in resort en iedere keer weer leren zelfs de meest ervaren Keniagangers iets nieuws.

Een wijze quote van uw link:
    Tip: Kenia moet je zelf beleven ...

2. makena

makena New Member

Lid geworden:
    13 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    mij ontgaat niks,en ik heb altijd mijn ogen open.
    blijkbaar kunt u ons geen tip geven al is het er maar 1.
    volgens mij bent u erg begaan met de natuur,ik ben begaan met de mens daar.
    en ik hoef niet op int. te beginnen, ik ontdek Kenia met mijn eigen ogen, en leer van de lokalen daar,en u saskia we weten nu nog niks..

3. Saskia Hillenaar

Saskia Hillenaar New Member

Lid geworden:
    15 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Kenya, u ontgaat veel. Mijn comentaar was ook niet aan u gericht. U wilt niet horen wat ik te zeggen heb. Ik heb nooit gezegd dat toeristen de voedseltekorten (niet dreigende maar al alng bestaande) medeveroorzaken. Ik heb de discussie inderdaad iets breder gemaakt dan u mischien gewend bent op dit forum. Dat kunt u mij inderdaad verwijten.
    Een toerist HOEFT niks proberen te doen voor de bevolking, een toerist hoeft niet mede honger te lijden, een toerist hoeft niet naar ellende te kijken (inderdaad de echt ellende is alleen in het noorden, wees niet bang u zult dat niet zien). Maar als het land waar u TE GAST bent barre tijden beleeft mag u de details van het verloop van uw vakantie wel enigzins in perspectief plaatsen. Datgene waar u zich druk over maakt wat betreft uw vakantie in dat land mag u wel enigzins relativeren. Dat is gewoon fatsoen. En waar de nood in Kenya nou precies het hoogste is maakt niet uit, het is deel van uw gastland. Bovendien als u heeft opgelet weet u dat het ook in de rest van Kenya niet bijster goed gaat.
    Verder of er nou honger is of niet kunt u proberen om dat land niet kapot te maken. Bijvoorbeeld de vegetatie in de wildparken. Nee het verdwijnen van vegetatie in de wildparken zorgt niet voor honger bij mensen, in wildparken wordt geen mais verbouwd. Het zorgt wel voor het verdwijnen van dieren.
    Maar ik neem aan dat u en al die andere ervaren 'Keniagangers' een ecovakantie geboekt hebben ?
    Dan hebben we altijd nog giro 555. Giro 555 bestaat zodat wij ons geweten af kunnen kopen. Giro 555 heeft geen enkele zin. Het bestaat al minstens 30 jaar in de een of andere vorm. Heeft het iets geholpen? De mensen die nu nog gered worden staan er volgend jaar waarschijnlijk hetzelfde voor. Dan kunnen ze dan sterven. Wij hebben dan ons geweten weer voor een paar jaar afgekocht.
    Ik verwacht niet anders dan dat u na deze dicussie weer uw eigen weg gaat. Ik denk niet dat u wilt begrijpen wat ik bedoel. Maar mischien zijn er nog een paar andere mensen die dit lezen ...

4. Frebe

Frebe New Member

Lid geworden:
    9 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Makena, u ontgaat een heleboel tips en aanzetten tot tips die ik u al gegeven heb. De bovenstaande link geeft er nog een heleboel (in de kolom links) maar ja u wilt niet kijken op internet. Ik denk ook dat u het niet wilt weten. Stort nog maar wat geld op giro 555.

Een hele duidelijke dan: ga wat korter onder de douche als u in tijden van droogte in Kenya bent. Dat is goed voor dier EN mens.

Verder ontgaat u totaal wat mij beweegt. Dat is een deel van het probleem van Africa.

Ik hou het vanavond maar bij een Citizen ...
    1-0 voor Nederland

5. Frebe

Frebe New Member

Lid geworden:
    9 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog een laatste poging dan, als u zelf niet op internet wilt zoeken heb ik hier een samenvatting gemaakt over duurzaam toerisme. Dat is niet helemaal hetzelfde als ecotoerisme wat u blijkbaar al beoefent.

'Duurzaam toerisme betekent een balans tussen economie, mens en milieu. Toerisme is een economische activiteit die niet ten koste moet gaan van de betrokkenen (reisindustrie, toeristen, maar ook de lokale bevolking) en natuur en milieu.

Aangezien duurzame ontwikkeling een balans tussen de drie Ps (people planet profit) inhoudt, is aandacht voor sociaal-culturele aspecten even belangrijk als aandacht voor de economie en natuur & milieu. De lokale bevolking kan enerzijds de dupe worden van het toerisme, anderzijds kunnen ze er de vruchten van plukken. Als er toerisme ontwikkelt wordt op een bepaalde bestemming, zijn het vaak de overheden, projectontwikkelaars en de hotelketens die de koers ervan bepalen. Zeker in ontwikkelingslanden is de rol van de lokale bevolking in dit proces minimaal. Zij komen pas veel later in beeld, als er werk nodig is in de hotels. Dan gaat het voornamelijk om laagbetaalde banen als schoonmaker en tuinman. Het management wordt uit het buitenland gehaald.

Er wordt geschat (Kilimotalii.org) dat in totaal in Kenia maar 1 procent van de toerisme inkomsten naar de locale bevolking toe gaat. De 99% gaat naar andere, vaak buitenlandse stakeholders toe, zoals hotels en touroperators ...

. Als je als toerist iets wilt geven, kun je dat het beste doen via schooltjes of andere ontwikkelingsprojecten. Maak zoveel mogelijk lokale uitgaves tijdens je vakantie. Door het eten in lokale restaurantjes en het kopen van lokale producten/souvenirs, heb je een unieke vakantiebeleving, en daarnaast steun je de lokale economie. Koop je dagelijkse spullen, zoals zonnecrème en fotorolletjes, bij lokale winkeltjes in plaats van in de hotellobby. Het is niet alleen goedkoper, je steunt er de lokale economie mee.

Zeker in ontwikkelingslanden is het contrast tussen "hosts" (lokale bevolking) en "guests" (toeristen) erg groot. De toerist, omhangen met fotocamera's en juwelen, wordt vaak gezien als wandelende geldbuidel. Dit kan in arme landen resulteren in criminaliteit jegens toeristen. Een stad als Nairobi wordt niet voor niks ‘Nairobbery" genoemd. Ook kunnen toeristen bedelen in de hand werken. Hoe vaak gebeurt het niet dat toeristen snoepjes en pennen uit de bus gooien tijdens een rondreis? Geen wonder dat kinderen dan gaan bedelen. Het levert meer geld op dan naar school gaan.'

Wellicht weet u dit ook allemaal al. Waarschijnlijk heb ik u ook zo boos gemaakt dat u uw oogkleppen wel helemaal nooit af zult zetten. Dat u niet leest wat er staat.
    U zult zeggen hoe ik weet dat u oogkleppen op heeft ? Dat maak ik op uit de manier hoe u over dingen praat en de manier hoe u u probeert te verdedigen. Waarom doet u dat eigenlijk ? Waarom wringt u zich in allerlei bochten om mij ervan te overtuigen dat u goed bezig bent ? Waarom voelt u zich aangevallen door mij ? U weet het zelf toch zo goed ? U heeft mij toch niet nodig ?

U heeft denk ik niks geleerd van mij. Ik wel van u: hoe de waarschijnlijk gemiddelde toerist tegen zijn vakantie in Kenya aankijkt. Hoe onoverbrugbaar de kloof tussen noord en zuid. Hoe moeilijk de toekomst van Kenya.

I rest my case.

Doe mij maar een hoop Tusker.

6. Els02

Els02 New Member

Lid geworden:
    13 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij lopen er hier wat discussies door elkaar. Wel interessant om te volgen.
    Moest alleen wat grinniken om het woord eco-toerisme wat wij zouden moeten gaan doen.
    De Kenianen maken er toch zelf een kolere-bende van met overal stapels afval en plastic. Alles wordt op straat weggesmeten. De natuur ligt vol met plastic.
    Overheidsbeleid??

7. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Er lopen inderdaad 2 discussies door elkaar ...
    plastic erbij, en we hebben 3 interesante discussies ...

Benadrukken van het belang van fair-trade toerisme: prima, open een nieuwe draad en ga uw gang ..

Feit is dat als een park in Kenia een nationaal park is, deze door de overheid gestuurde KWS wordt beheerd, in samenwerking met lokale bevolking.

Als sprake is van een national reserve, zoals masai mara en samburu, dan komen de opbrengsten ten goede aan de lokale bevolking.

Van lodges wordt zelfs geeisd dat het percentage medewerkers in deze lodges voor minimaal 70% bestaat uit locals bestaat uit dat gebied.

Hoe die opbrengsten dan verdeeld worden, is helemaal onze zaak niet, dat doen die locals zelf.

Dat kan, je gevoel afkopen.
    Als dat je motivatie is, niets mis mee, moet je zelf weten.

Er zijn ook andere motivaties om te doneren.
    Dat mensen denken dat je moet doneren omdat je een toerist bent, daar ben ik het niet mee eens.

De toerist moet niets, de toerist is niet de oorzaak en dus niet verantwoordelijk voor de oorlog en droogte in Somalie.
    De toerist is zelfs vrij om te bepalen om helemaal niet naar een land toe te gaan waar verontrustende berichten vandaan komen.

Weg blijven om ongefundeerde redenen is schadelijk voor heel veel Kenianen, hun inkomen en hun werk.

Hier aan de noordkust komt water uit de grond, in Mombasa is helemaal geen tekort aan water.
    Kenianen in noord kenia zouden mensen die korter onder de douche staan voor gek verklaren.
    Hoe helpen zulke acties dat de mensen in het hoge noorden?

Doe dan liever gewoon iets, in plaats van op een nutteloze acties alleen maar af en toe even stil te staan bij de droogte.

Giro 555 helpt tijdelijk.
    Het heeft niets te maken met duurzame ontwikkeling, voedsel eet men op en het is weg.
    Noord en zuid Kenia is een wereld van verschil. De grenzen van Afrikaanse landen zijn tijdens het kolonialisme bepaald door westerse landen.
    De grenzen lopen dwars door landschappen, bevolkingsgroepen, stammen en clans heen.
    Binnen de grenzen leven stammen die wat betreft cultureel en taal weinig met elkaar gemeenschappelijk hebben.

Echter, 50% van alle werknemers in de hotels aan de kust komen uit het binnenland, onderhouden in meer of mindere mate hun families, ook in de droge gebieden.

Ze komen naar de kust in de hoop voor werk. Blijven toeristen weg (wat niet nodig is) dan hebben ook deze mensen geen werk meer en worden de problemen van noord kenia verspreid naar het zuiden.

Els02, de corrupte Keniaanse overheid maakt hier vooral een kolere bende van.
    Ze innen wel belasting om de boel op te ruimen maar vuilophalers worden vervolgens niet betaald.
    De locals denken: "mij niet gezien, ik heb betaald" en dat is ook zo.
    Zou niemand betalen voor het opruimen van vuil, dan zou iedereen zijn straatje een stuk beter onderhouden.
    Tenminste, dat is mijn optimistische gedachte...

8. Saskia Hillenaar

Lid geworden:
    15 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    En nog een heleboel Tuskers meer ...

Ik wilde niets meer zeggen, maar kan het niet aanzien hoe mijn woorden totaal worden verdraaid of me het tegenovergestelde in de mond gelegd wordt.

Ik wist dat u het hier moeilijk mee zou hebben: 'Hoe onoverbrugbaar de kloof tussen noord en zuid.'
    Ik bedoel natuurlijk de kloof tussen het noorden van de wereld en de zuidelijker gelegen gebieden. Dat wil zeggen de kloof tussen u en de Kenyanen !!!

Ik weet niet wat uw fixatie met noord Kenya is. Ook in de rest van Kenya heeft het weinig geregend en in veel plaatsen zijn mensen op waterrantsoen. Kenya is groter dan Mombasa.

quote: 'Dat mensen denken dat je moet doneren omdat je een toerist bent, daar ben ik het niet mee eens' Wie heeft dat gezegd dan ? Leest u wel wat ik schrijf ?

Uw informatie is erg handig voor u. Het rijmt niet erg met de schatting dat in totaal in Kenia maar 1 procent van de toerisme inkomsten naar de locale bevolking toe gaat. Maar ja, hier bent u erg eerlijk. Het maakt u niet uit hoe de inkomsten verdeeld worden. Of heeft u het volledige vertrouwen dat diezelfde corrupte Kenyaanse overheid die er zo'n kolere bende van maakt wel zorgt dat de toeristen inkomsten eerlijk verdeeld worden? Die overheid die de parken beheerd? Ja in samenwerking met locals; heeft u wel eens gehoord van mooipraterij en steekpenningen ?
    Waarom klonk u zo blij dat giro 555 was geopend?

Dan volgt een opmerking waar ik me diep voor zou schamen:
    DAT KAN JE GEVOEL (GEWETEN)AFKOPEN, DAAR IS NIETS MIS MEE
    Hiermee laat u precies zien wat er mis is gegaan met Africa en nog gaat.

Wat maakt het uit hoeveel discussies hier gaande zijn. Alles heeft met elkaar te maken. Je kunt het een niet los van het ander stellen. Fair-trade toerisme is niet een nieuwe draad en niet iets om even terzijde te schuiven. En is juist in tijden van droogte actueel. Fair-trade toerisme omvat al deze discussies.

Mag ik uw echte naam en u dan citeren op uw quote:
    'Dat kan, je gevoel afkopen.
    Als dat je motivatie is, niets mis mee, moet je zelf weten.'
    U moet ook zelf weten dat u niet onder uw echte naam schrijft. U heeft een mooie schuilnaam gekozen. Vindt u dat u die waard bent ?

9. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik woon al jaren tussen de Kenianen ... ik vermoed dat ik weet waarover ik spreek ..

Bestuurlijk is Kenia een land, voor de rest zijn er enorm veel verschillen tussen gebieden en bevolkingsgroepen ... ik ken verschillen inmiddels ..

Het is simpelweg onze zaak niet hoe inkomensverdelingen liggen in Kenia .. Kenia is niet van ons, het is van Kenianen.
    Je kunt ervan denken en zeggen wat je wilt, tusker nemen zoveel je wilt, in the end, is het niet ons land ...

Gooi de naam Dambisa Moyo eens op google .. dan weet je precies wat er mis is gegaan in Afrika, en nog steeds mis gaat..

Het verzorgen van voedsel (giro 555) hoort daar niet bij, mits donaties enkel bedoeld zijn voor het verzorgen van basisbehoeften voor noodlijdende mensen ..
    Er zijn ook andere manieren en motivaties om te helpen .. eerder al genoemd.

Kenia is wat betreft landbouw een zelfvoorzienend en zelfs exporterend land, hoewel de druk op voedselproductie onder druk staat door vluchtelingen uit omliggende landen en droogtes ..

Er is enorm veel potentie om meer te kunnen produceren, wat in het verleden werd verstoord door gratis verstrekken van voedsel uit het buitenland voor niet-noodlijdende mensen, waardoor de landbouw geen impuls had om zich verder te ontwikkelen.

Dat lijkt deze keer echt anders te gaan ..

Ik heb niets tegen fair-trade, behalve dat moeilijk aan te tonen is waar opbrengsten dan wel heen gaan en hoe deze worden besteed.

Kenia heeft geen tekort aan geld .. ook niet aan grondstoffen ..
    Kenia heeft wel een tekort aan werkgelegenheid, aan zelfontwikkeling ..
    Geld doneren voor noodlijdende mensen, vluchtelingen in dit geval, OK.

Veel verder moet het westen ook niet gaan, dat brengt alleen maar reden tot corruptie en vriendjespolitiek.
    Het haalt de impulsen uit de vrije markt, waardoor Kenia afhankelijk zal blijven van hulp ..

10. harrie.

harrie. New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    hou maar op en denk echt maar niet dat wij iets in kenya kunnen veranderen
    dat kan alleen de tijd en de kenyas
    wij willen alleen goede en goedkope spercibonen,en rozen jaarrond
    voor mij geen all-inclusife hotel een veilige compound met wastobe is ook goed
    kijk ook maar eens hoe en waar men de petrol en diesel lorrys wast
    en over lokal shops te spreken, waar gaat ook de kenyan in grotere plaatsen naartoe?
    ja ik verbaasde me daar ook over ja naar de nakumatt terwijl de melk daar geen schilling goedkoper is

FAIR TRADE???? handel is veelal niet eerlijk
    alleen keihard daarom stinkt geld ruik er maar eens aan!!!!!

del-monte
    unilever
    coca cola
    safaricom
    lipton
    pollman
    barclay

11. Saskia Hillenaar

Lid geworden:
    15 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    U bent goed in constant veranderen van uw standpunt en argumenten. Maar niet in het beantwoorden van mijn vragen. Vindt u ze vervelend?
    Dambisa Moyo, is dat uw naam ? Zal wel niet he? Had u wel gewild. Maar ik denk niet dat die zoiets zou zeggen.
    Mag ik u nog citeren ?

De discussie is wat mij betreft afgelopen bij mensen die denken dat het niet erg is om hun geweten af te kopen. Of dat wanneer je in een land verblijft dat van 'hun' is en niet van jou je geen enkele persoonlijke verantwoordelijkheid hebt voor wat je daar doet.

Harry natuurlijk tijd en de Kenyas. Maar Kenya krijgt ook geen eerlijke kans door het noorden (of westen) van de wereld. De rijke landen, het is maar hoe je het bekijkt. Kenya wordt op allerlei mogelijke meer en minder zichtbare manieren belemmerd om mee te doen in de wereld. Kenya wordt nog steeds uitgebuit. Om geld. Door de rijke landen. En waarom laten die dat toe? Omdat die hun geweten hebben afgekocht. En omdat toeristen, en enkelen die al wat langer in Kenya verblijven en beweren dat ze daardoor weten waar ze het over hebben, hun ogen niet open doen. Omdat westerse mensen die lang in het land zelf zijn beweren dat het niet erg is om je geweten af te kopen.

Kenya, ik denk niet dat u begrijpt waarom ik tijdens deze dicussie zoveel Tusker heb moeten nemen?
    wat dacht u van de bierkaai ...

12. harrie.

harrie. New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    velen van ons hier weten of voelen wel aan hoe het in kenya en in de wereld het er aan toe gaat.
    maar hebben niet het vermogen om het plotsklaps te veranderen

dus gaan we niet aan een dood paard trekken
    en ook niet tegen de bierkaai .......

maar doen de kleine dingen die wel in ons vermogen liggen

regard

13. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies ..
    @ Saskia .. je begrijpt me verkeerd, en ik begin te geloven dat het echt geen opzet van je is ..

14. makena

makena New Member

Lid geworden:
    13 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    precies harrie, we doen wat we kunnen,en laten we het daar bij houden.

15. Frebe

Frebe New Member

Lid geworden:
    9 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Kenya, ik begrijp u precies. Heel precies. U begrijpt er zelf geen ene zak van. En wilt dat ook niet. Wat doet u eigenlijk in Kenya? Een handeltje ? U doet zeker ook alle kleine dingen die in uw vermogen liggen.

Ik zal me niet meer in houden en precies zeggen wat ik denk.
    Doordat er mensen als u bestaan mr/mw Kenya (die onder anderen niet geciteerd willen worden dat het niet erg is om je geweten af te kopen). Doordat zulke mensen overal, over de hele wereld bestaan, gaat onze beschaving waarschijnlijk op niet al te lange termijn ten onder.
    Wat betreft Kenya, waar we nou toevallig zijn, vecht ik tegen mensen als u mr/mw Kenya, ja die zijn er ook onder de Kenyanen zelf, maar ik sprak toevallig u. Ik vecht tegen de bierkaai door te proberen het geweten aan te spreken van iedereen die daarmee te maken heeft. De Kenyanen, de westerse overheden, de visie van de mensen in bv. Nederland over Kenya, de toeristen en u dus. Niet voor de korte termijn, ik weet wel dat dat geen enkele zin heeft, maar voor die hopelijk nog langere termijn. Mensen als u mr/mw Kenya zorgen ervoor dat ik nog maar weinig hoop heb voor de langere termijn. Voor Kenya niet, en voor de hele wereld niet. U luistert niet eens naar wat ik zeg. Datgene wat u niet aanstaat negeert u, maar een opmerking van mij die maar een beetje in uw straatje past grijpt u met beide handen aan. U wringt zich in allerlei bochten, misinterpretaties, veranderende standpunten, vreemde argumenten, feiten die totaal niet kloppen (wat een beetje doordenkend mens wel zou inzien), en leidt het onderwerp wat u niet aanstaat af. Om vervolgens te zeggen dat ik het onderwerp afleid. Ik heb u zwaar beledigt als u het door had, maar u negeert dat volkomen. Nee ik zal het wel verkeerd begrijpen. En ik beledig u niet met een of andere opzet, ik doe dat als mens die een medemens aanspreekt op onmenselijke uitspraken.(en denk nou ingodsnaam niet dat ik bij een of ander christentuig hoor)
    Maar u negeert dat volkomen. Datgene waar het uiteindelijk allemaal om gaat negeert u.
    U kunt Kenya niet ten goede veranderen nee, ik zou ook niet zo goed weten hoe dat moet. (dit gaat u zeker weer quoten?) Ik weet wel hoe het niet moet. Er zal niks ten goede veranderen zolang er genoeg mensen zijn die denken en handelen zoals u. En die dat doorgeven aan andere mensen. U bent de pest van de wereld.
    Ik ben maar een luis in de pels. Ik veroorzaak hooguit een beetje jeuk.

U zult dit ook allemaal wel weer verdraaien. U zult hier weer willekeurige stukjes uit citeren. Ik ben degene die het niet begrijp. En vervolgens gewoon doorgaan met uw discussie.
    Ik hoop dat toch een ding overkomt van wat ik vind. Ik vind dat u u moet schamen als mens. (maar u zult vast zeggen dat dat niks met de discussie te maken heeft; terwijl de discussie uiteindelijk draait om mensen als u)
    Kenya en Africa is een gewetenskwestie. Ik val u aan op uw geweten, maar u begrijpt dat waarschijnlijk niet eens.

Kenya, u maakt het mij makkelijk. Ik stop met de bierkaai (u dus o.a.).
    Ik ga eens een tijdje flink vloeken.

16. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Goede tip waar U Uw frustraties kwijt kunt ..
    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/07/waarom_geeft_u_eigenlijk_niks.html

17. harrie.

harrie. New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0

nou ik niet !!!!!
    waarom u wel ?
    omdat een ander niet in uw ogen naar u wil luisteren?
    of begrijpt een ander u niet?
    dan moet u het beter uitleggen

p.s
    volgens mij drinkt u geen tusker
    maar zuipt u changaa

18. Saskia Hillenaar

Lid geworden:
    15 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Harrie, helaas blijkt u ook bij de bierkaai te horen.
    Jammer. Ik had nog hoop voor u.

Blijkbaar mag men mensen niet aanspreken op hun geweten. Dat is gooien met modder. Dan heb je geen respect voor je medemens. Wie heeft er hier nou geen respect ??? Bovendien heb ik niet zomaar wat lopen schelden. Ik heb alles met veel argumenten uitgelegd. Kenya heeft zichzelf bloot gegeven. Ik heb daar alleen wat comentaar op gegeven.

Wie ik ook ben, ik vind het getuigen van respect voor de rest van de mensheid om diegenen aan te spreken die overal hun handen vanaf trekken. Wat u inderdaad van mij kunt zeggen is dat ik geen respect heb voor IEDERE medemens. Dat hebben de Kenyanen trouwens ook niet.

Adios

19. Saskia Hillenaar

Lid geworden:
    15 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    ps. dit gesprek met u heeft op u geen positief effect gehad. Maar ik ga het aan zoveel mogelijk andere mensen laten zien als voorbeeld hoe mensen idiote dingen goedpraten. Daarvoor uw dank.
    pps. doet u gerust hetzelfde.

changaa? is dat modder?

20. Sander

Sander Administrator
    Medewerker

Lid geworden:
    27 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

Ik heb het topic even doorgenomen, de vraag van de topicstarter is inmiddels beantwoord (in de eerste 5 berichten), de rest is soms interessant, het merendeel niet. Ik heb besloten om het topic op slot te gooien omdat dit niet meer op een normale manier gevoerd kan worden.

Het is jammer, je ogen sluiten voor grote problemen in een land doe ik niet, maar op een normale manier met respect op het forum omgaan is er helaas ook niet bij.

Mvg,
    Sander

Deel Deze Pagina