Cursus Portugees in Brazilie

Discussie in 'Brazilië' gestart door Walter1975, 18 jan 2012.

1. Walter1975

Walter1975 New Member

Lid geworden:
    18 jan 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Ik woon sinds vorig jaar in Brazilie en ik wil dolgraag Portugees leren spreken en schrijven. Weet iemand waar ik in de buurt van Salvador een niet al te dure taalcursus kan volgen? Ik heb een paar taalscholen gevonden, maar die rekenen 300 euro per week. En dat valt helaas iets buiten mijn budget.

Groetjes,

Walter

2. Curitibano

Curitibano New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Walter,
    Is daar bij jou in de buurt geen Universidade Federal? Zo heb ik hier in Curitiba Braziliaans geleerd bij CELIN, wat onderdeel is van de UFPR.
    Ze bieden daar een keur aan taalcursussen, waaronder ook de Braziliaanse taal.
    Ik zou zeggen, informeer daar eens.

3. Vitozky

Vitozky New Member

Lid geworden:
    7 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,
    Ik heb een cursus in Maceio gevolg via Fast Forward. Ik had een basis pakket genomen van 3 weken en als je wil en echt studeert dan begin je te verstaan na 3 weken en dan moet je verder oefenen en beginnen te spreken ik spreek op een goed jaar vloeiend iedereen is verrast hier dat ik het zo snel onder de knie had!!! Ook het dialect hier!!!! Net simpel!!!
    Veel succes

4. Walter1975

Walter1975 New Member

Lid geworden:
    18 jan 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    @Curitibano
    Er is een universidade federal in Salvador. Ik ga daar eens informeren. Ik neem aan dat de cursussen portugees daar worden gegeven vanuit de engelse taal?

@Vitozky
    Ik heb op de site van Fast Forward gekeken. Ziet er goed uit, maar Maceio

5. Curitibano

Curitibano New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    @Walter
    In principe is het geheel in het portugees.
    Als je geluk hebt vind je misschien een leraar die ook bereid is om engels te praten tijdens de les. Ligt er natuurlijk ook aan waar je medeklasgenoten allemaal vandaan komen. Zo zaten wij met een groo

6. hector mey

hector mey New Member

Lid geworden:
    2 feb 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Walter,

Mijn vrouw is Braziliaanse en gediplomeerd lerares Engels met meer dan 13 jaar ervaring. Zij geeft ook Portugese les, spreekt vloeiend Engels en alle lessen verlopen online via Skype. Een beginnerscursus Portugees kost 200 reais. Dit zijn mee

7. Gerrit123

Gerrit123 New Member

Lid geworden:
    19 apr 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij doen al meer dan een jaar les via Skype bij http://www.portugeescursus.nl/ Dit bevalt uitstekend. Wij betalen €20,- per lesuur van 50 minuten. Dit is inclusief zeer veel lesmateriaal. Mijn vrouw (inmiddels) doet Nederlandse les en ik Portugese, bij dezelfde lerares. Het voordeel hier vindt ik dat de lessen worden aangepast aan jouw niveau en aan wat jij wilt, i.p.v. een standaard cursus volgen. Kijk maar eens.

8. piet v/d engel

piet v/d engel New Member

Lid geworden:
    22 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    portugees spreken woon nu 5 jaar hier op het werk geen probleem in de winkels soms maar op feesten
    waar je enige hollander bent gaat het mij soms toch nog te vlug.je leerd het gewoon in de praktijk mijn vrouw is brazilieaanse en echt ze wil geen woordt leren.Maar waar je mee om gaat wordt je me besmet. de taal dus.En spreken is niet zelfde als schrijven.

9. sven

sven New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb in nederland gewoon een boek gekocht... (twee eigenlijk).

10. Sil

Sil New Member

Lid geworden:
    15 dec 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb portugees geleerd door een lerares aan huis ( was absoluut niet duur). Het super grote voordeel was dat ze niet alleen de taal behandelde maar ook de cultuur; hoe viert men oudejaars avond, een huwelijk, hoe is een begrafenis, wat zijn de regels qua betalen enz. voor een empregada en veel meer. Ben haar nog steeds dankbaar

11. Gerard

Gerard New Member

Lid geworden:
    19 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb afgelopen jaar aan de UFRN Natal een cursus Portugues para Estrangeiros gevolgd. Bestaat uit 4 delen en was gratis. Dit jaar kost het voor het eerst 200 reais per onderdeel.Engelstalige leraren, tweemaal per week les, 1 les schrijven (gratis) en tevens elke vrijdag een film met bate papo (ook gratis. Erg goed....

12. MassaReal

MassaReal New Member

Lid geworden:
    22 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb beginnerscursus hier in nederland en we gebruiken deze boeken; http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/Ntt/avenida+brasil/Nty/1/N/8299/Ne/8299/search/true/searchType/qck/sc/books_all/index.html?_requestid=76289
    Deze zijn VOLLEDIG in het portugees en bevat geen vertaling.
    Indien je iemand hebt die je een beetje kan ondersteunen kan je zelfstudie doen, maar dat hangt echt van je zelf af. Het is met een luistercd erbij en gaat uit van praktijk situaties.

13. paulgroenland@hotmail.com

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hetzelfde gedaan als Sil en dat beviel mij heel goed.

Je kunt bij een school bij jou in de buurt aankloppen of er een lerares/leraar is die jou privéles wilt geven.

14. ixke

ixke New Member

Lid geworden:
    15 okt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Walter,

Je kan ook altijd eens kijken bij http://linguas.basix.cc/ site van mijn dame die privé-lessen verzorgt hier in Salvador (waar wij ook wonen, nl in het Centro Historico nabij de Convento do Carmo)

Los van de talenkwestie is het altijd leu

Deel Deze Pagina