contact gezocht met andere Nederlanders in Sao Luis

Discussie in 'Brazilië' gestart door Guest22472, 22 apr 2010.

1. Guest22472

Guest22472 New Member

Lid geworden:
    10 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ik was gisteren bij de Policia Federal om mijn visa permanente af te halen en hoorde daar dat er een flink aantal Nederlanders in Sao Luis wonen.
    Ik zou graag wat contact willen hebben met wat Nederlanders, die met wat voor kritiek dan ook, een een positieve levenshouding hebben.
    Geef alleen je emailadres en ik zal reageren.
    groeten, Nicolas

2. Davidinho

Davidinho New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was er laatst nog en kom binnenkort terug.

3. Hazel

Hazel New Member

Lid geworden:
    10 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is je leeftijd true?

4. nicolas

nicolas New Member

Lid geworden:
    22 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hazel, woon je in Sao Luis?

mijn naam is niet true, maar Nicolas

5. Hazel

Hazel New Member

Lid geworden:
    10 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Vlakbij (São Mateus), ik ben 67, ik trek niet zo met jongeren op.

6. thkaspers

thkaspers New Member

Lid geworden:
    19 jan 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    beste nicolas,

ik zou graag met jou in contact komen over jou ervaring in sao luis.
    ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen nederlanders hier.

mijn mail adres is thkaspers@hotmail.com

alvast bedankt,

theo kaspers

7. Maarten van Tilburg

Maarten van Tilburg New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    @theo

Ik zou niet durven zeggen of nicolas dit forum nog steeds actief volgt, of daar nog woont.

Je haakt aan op een vrij oude draad, en dat zou een heel verkeerde indruk kunnen geven.

8. gerardus

gerardus New Member

Lid geworden:
    7 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Theo, ik woon nog steeds in Sao Luis e, heb je op je prive emailadres mijn tel. gestuurd.
    Mijn emailadres is gerardusgoossens@gmail.com

Zou leuk zijn contact met je te hebben.
    groeten.
    Nicolaas

9. CeesH

CeesH New Member

Lid geworden:
    30 dec 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Maarten,

Vooruit ziende blik, inderdaad woont Guus, Gerardus of Nicolas Goossens sinds september 2013 niet meer in São Luís, Maranhão. Hij is hier gescheiden van zijn Braziliaanse vrouw en daarna leeg geplukt terug gegaan naar Nederland.

10. Bert Ernste

Bert Ernste New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm, nogal privé-informatie over derden. Hoort niet op een open forum.

Moderator?

11. CeesH

CeesH New Member

Lid geworden:
    30 dec 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Bert & Maarten,

Ik weet dat ik tegen jullie shenen shop maar Braziliaanse vrouwen zijn nu eenmaal geluk zoekers die hun nationale wetgeving uitzonderlijk goed kennen.

Plukken, plukken, plukken en nogmaals plukken is over het algemeen het devies.

Guus, veel succes terug in Nederland en probeer de shit die dit land bij heeft aangericht snel te vergeten, ik weet 1 miljoen Euro doet zeer.....

12. Maarten van Tilburg

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach Cees, al je al wist dat je mij tegen de schenen schopt met je discriminerende en generaliserende opmerking, dan hoef je dat er niet nog extra dik op te leggen.

Nergens voor nodig.
    Of had je het over je eigen ervaringen, dat kan natuurlijk.

Maar je woont nog steeds niet in dat belastingparadijsje, begrijp ik.

13. Maarten van Tilburg

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Overigens ging het Bert om het over het internet schreeuwen van privé info van derden.
    Nou was gerardus zelf al wat onverstandig om zijn e-mail hier open en bloot neer te zetten (er is echt veel mee te vinden, als je daar naar op zoek zou zijn, en dat kan vervelend uitpakken) maar het is echt heel erg not done om de huwelijksperikelen van anderen hier breed uit te meten.

Ik begrijp er trouwens weer eens geen drol van. Dat zal wel komen omdat ik geen financieel wonder ben die een miljoentje kan missen, en omdat ik (in schrijnende tegenstelling tot mensen zoals de poster) WEL behoorlijk inzicht heb in de Braziliaanse wet en de rechten, maar ook PLICHTEN, die daaruit voortvloeien.
    De vrouwen (jouw vrouw ook hoor) eten het heus niet beter, ze DENKEN het misschien wel, want er zijn altijd wel louche advocaten te vinden.
    Zaak is, om het ZELF beter te weten, of een advocaat te nemen die dat weet. Goedkoop is duurkoop.
    En uiteindelijk beslist de rechter, en misschien weet onze huisjurist me te verbeteren, maar ik kon me niet voorstellen dat de vrouw meer krijgt dan de helft.

Jij ziet dat kennelijk anders, maar het is nou eenmaal vaak zo dat een beeindiging van een huwelijk (wat in wezen ook een financiele kant heeft) niet gratis is. Trouwen schept verplichtingen.
    Ook dus bij die minderwaardige braziliaanse vrouwen. Die je overigens om te beginnen al niet had moeten trouwen. Wantrouwen en trouwen gaan niet echt lekker samen.

14. CeesH

CeesH New Member

Lid geworden:
    30 dec 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ohhhhh die schenen en lange tenen....

BTW, maak je over mij geen zorgen :)

15. Maarten van Tilburg

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik weet het niet Cees, maar ik heb geen problemen met mijn vrouw, over dat plukken en zo.
    Ik kan trouwens zo 3 a 4 Nederlanders noemen van hier uit de buurt die hier duidelijk heel gelukkig zijn.

Maar goed, kan je ook een minder laatdunkend antwoord proberen te geven op de vraag hoe je zo goed weet hoe de Braziliaanse wet in elkaar zit in geval van scheiding?

Of laat je het bij borreltafelpraat.

16. CeesH

CeesH New Member

Lid geworden:
    30 dec 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Maarten, Ik had even over het hoofd gezien dat je praat over "Minder waardige Braziliaanse Vrouwen" wellicht gaat dat op voor jouw vrouw. Ik heb het niet zo benoemd, ik noem ze gewoon "Opportunisten" zeker niet "Minder Waardig"

Toch niet zo gelukkig getrouwd???

17. CeesH

CeesH New Member

Lid geworden:
    30 dec 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Borrelpraat.........

Ik weet dat Guus hier in 2009 gekomen is met 1,5 miljoen Euro. Ik weet wat ze bezaten... (Ik heb hievan de door Guus getekende documeten) Ik weet met hoeveel geld hij nu terug is naar Nederland, een getal minder als een Ton Euro....

Jij weet meer....?

OPPORTUNISTEN

18. CeesH

CeesH New Member

Lid geworden:
    30 dec 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Guus, jij moet nu stilletjes glimlachen..

19. Maarten van Tilburg

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Lesje Nederlands:
    De spatie tussen minder en waardig geeft het een andere betekenis.

Mijn vrouw is Braziliaanse, maar daarom nog niet minderwaardig of minder waardig.
    En ook al geen opportunist.

Opportunisten zijn gelukszoekers. Laten we een voorbeeld geven: mannen die denken dat een land als Brazilie het paradijs is vol met prachtige vrouwen, die heel meegaand en willig zijn en niet kunnen praten. En om daar te mogen wonen een belofte doen die ze daarna niet meer nakomen.

Maar waarom vertel je alles over die Guus hier, kan hij zelf niet schrijven? Vreemde zaak.

20. henk@jan.com

henk@jan.com New Member

Lid geworden:
    6 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    CeesH.
    Was het niet jij die zo trots op je vrouw was?
    Die bij Dhr. Eike Batista mocht werken in een "hoge functie" in één van z'n X-bedrijven?
    Nog geen jaar geleden.
    Dat jullie er zo trots op waren om voor dat financiele wonder (en z'n wonderbaarlijk zoontje) te mogen werken.
    Ondertussen is die Eike als grootste financiele flop aller tijden tenonder gegaan.
    Dat werd je toen al verteld, dat alle X-een op een flop zouden uitlopen, maar goed jij .... met je ondenemers blik.

Getuigd mij genoeg van je inzicht.
    Over financieen en vrouwen.

Dat nu je voorhoofd jeukt ivm uitgroeiende horentjes, geef niet de Braziliaanse vrouw de schuld.

Het is lachwekkend hoe jullie je als pubers gedragen als er een (verkeerde) Braziliaanse vrouw in het spel komt.
    Jullie stonden erbij, keken er na, en trapten erin.
    De zgn geslaagde (volgens eigen zeggen) zakenlui uit Nederland.

Ik vraag me af, als je een ERVAREN zakenman bent (in Nederland).
    Hoe kan je in GODSNAAM je geld kwijt raken aan een vrouw, uit Brazilie, Thailand, Fillepijnen of waar dan ook.

Met wat ik hier mag lezen ben ik trots op de intelligentie van de Braziliaanse vrouw, en echt beschaamd over het ditem van de zgn Nederlandse zakenman.
    ZOGENAAMD, ja.

Hou op met duur te doen.
    Ik zou aan jullie nog geen R$ 10,00 geven om een pakje cigaretten te kopen.
    Wat een naast de schoenen lopende klojoos.
    Jullie spelen zeker ook golf ?

Deel Deze Pagina