Chiquita bananen

Discussie in 'Brazilië' gestart door Nordestino, 24 okt 2014.

1. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    De "Kust-Vaart" om bijv. 10-duizenden tonnen per dag van het zuiden naar het noorden, of omgekeerd, te transporteren.
    Het MOET hier per vrachtwagen gedaan worden.
    Ook al kost het, mij de consument, vermogens.

2. Dutch_man

Dutch_man New Member

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze video vult Nordestino aan:
    http://www.youtube.com/watch?v=B3InPdLjCnE

3. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, mooie film.
    Belangrijkste voor Brazilie zouden goederentreinen zijn.
    Antonio Ermiril de M. heeft zo'n 20 jaar geleden eens een stukje over het vraxhtwagen verkeer geschreven en toonde aan de één (1) vrachtwagen hetzelfde asfalt slijtage tot gevolg heeft als 10.000 personen autos.
    Dit een normaal afgeladen vrachtwagen, we weten allemaal dat er praktisch geen controle bestaat (wegen) en de meeste vrachtwagens voor over het max. toegestane gewicht rijden.
    De snelwegen zijn in erge staat, veelal door vrachtverkeer veroorzaakt.

Personen verkeer lijkt me niet zo zeer noodzakelijk via de trein lijkt me.
    Korte afstanden misschien.
    Tot zo'n dikke 10 jaar geleden had je nog de personen nachttrein van SP naar Rio. De Trem de Prata.Erg moi schijnt dat geweest te zijn.
    Dutch man, mocht je een mooie reis willen maken per trein, ik weet dat de reis Belo Horizonte/MG - Vitoria/ES erg mooi schijnt te zijn.

4. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Dutchman
    2 filmpies over de treinreis BH-Vitoria.
    De trein wordt zo te zien ook door de Vale gerunned.

http://m.youtube.com/watch?v=vPta6YwVN48

http://m.youtube.com/watch?v=QplayEo6zEU

Reis duurt 13 uur, erg mooi zo te zien.

5. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    En kijk hier, de Trem de Prata uit 1995.
    Erg mooi, jammer dat het afgelopen is, die nachttrein.

http://m.youtube.com/watch?v=FuiJUotijIo

6. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb die reis BHZ Vix in de jaren 70 twee keer gemaakt. Je deed er iets van 18 uur over. Alleen om in Governador Valadares te komen duurde al de hele nacht. En 's nachts had je er ook minder aan want je zag weinig en het kon onverwacht koud zijn. Met de bus was je in iets meer dan acht uur van Belo Horizonte in Vitória.

De naam Belo Horizonte is overigens niet gekozen omdat er zo'n mooie horizon was, maar omdat bij het stichten van de stad gehoopt werd dat hij een mooie toekomst zou bieden. En om nog even toeristisch door te gaan, het originele centrum is gebouwd volgens het stratenplan van Washington DC.

7. Dutch_man

Dutch_man New Member

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Er rijdt toch nog wel een trein tussen Rio en Sampa?

8. Dutch_man

Dutch_man New Member

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Belachelijke prijzen trouwens:
    http://pt.m.wikipedia.org/wiki/TAV_Rio-S%C3%A3o_Paulo
    Een ritje zou niet meer mogen kosten dan een paar tientjes...
    Oude lijn repareren en dieseltje met wat wagons erachter...
    Als ze iets doen in dit land dan schieten ze weer door in het extreme...
    Daardoor blijft de rest weer liggen...
    Politici, een volk apart...

9. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Gedurende een paar jaar en Dilma's verkiezing in 2010 werden we er mee doodgeslagen.
    Lula e Dilma zouden met deze bullettrain Brazilie tot een super modern land transformeren.
    Bla bla bla bla .......
    Supersnel van Galeao via Guarulhos naar Viracopos.
    Een beetje helder iemand kon al sinds 2003 zien dat alles wat Lula beloofde slechts bla bla bla bla was.
    Een ieder weet wat je van mensen die opgestaan zijn uit Braziliaanse vakbonden kan verwachten. NIETS, NOPPES.
    Het enige wat je kan verwachten is dat je s'morgens wakker wordt en ontdekt dat ze je portemonee leeggemaakt hebben.

Dilma had het over niets anders tijdens haar vekiezing in 2010, de bullettrain. En nu ? Er met geen woord over gerept.

Nog steeds die pre-sal briljante toekomst als je ze gelooft..
    Ook dat, vergeet het maar. Ook gebakken lucht.
    Morgen zouden we de balans van het 3e trimester van Petrobras onder de ogen moeten krijgen. De wet.
    Ze heben nu zelfs de euvele moed om dat een maand op te schorten. Zeer slechte toekomst lijkt mij.

Nu kunnen ze er niet meer onderuit en kunnen we zien dat de staat zelf in de financiele afgrond is gedonderd.
    Wanbeleid, incompetentie en dubieuze mentaliteit.
    Wij allemaal, het hele volk.
    Afgelopen al die bla bla bla.

10. Dutch_man

Dutch_man New Member

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik sprak vandaag met een ondernemer uit Vitoria ES. Terug naar Nederland wil ie niet maar hij gaat wel weg naar een ander ontwikkeld land.
    Wij zijn nu ook met Braziliaanse vrienden die hier op vakantie zijn, aan het praten over onderdak en werk enzo. Buiten Brazilië dus!
    Het schiet niet op hier...
    Ik wil wel maar het land wil niet of je moet je ook gaan bedienen van discutabele maniertjes...
    Of je moet drank gaan verkopen, èh nee, dan ga je voor bank spelen...
    Het schiet gewoon echt niet op...
    Waarom gaan al die klaplopers op de diverse fora het gewoon niet toegeven.
    Een enkeling boert goed maar het is allemaal gescharrel in de marge in deze bananenrepubliek.
    Sorry!

11. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet hoe prioritair een trêm bala zou zijn, tussen RIO en SAO misschien wel. Tussen Brasília en Goiânia zou (zou) er ook een komen. Dat je nog maar weinig over die dingen hoort is misschien omdat ze toch niet zó nodig zijn en het geen eerste behoefte is van het algemene publiek. De PT is niet meer bang om te privatiseren, ze doen het voortdurend met wegen en luchthavens.

Over het pré sal hoor je ook niets meer. Dat is een ontzettend dure operatie die alleen maar de moeite waard is als de olieprijzen de pan uit rijzen. Hoe dat technisch gezien moet is mij als leek ook al een raadsel. Hoe hou je die boorbuizen recht zonder dat ze gaan buigen en hoe voorkom je dat ze door hun eigen gewicht breken? Het gaat tenslotte om kilometers diepte.

Wat de 'bananenrepubliek' betreft, je moet hier leren leven, uiteindelijk is het hetzelfde als overal maar dan met een andere jas aan.

12. Dutch_man

Dutch_man New Member

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    @Felix,
    Kan jij de deuren hier op een kier krijgen dan?
    Voorbij het "deixa nas minhas mãos" dus!
    Gekke gringo dat ik ook ben.
    Ik had twee miljoen mee moeten nemen dat had ik met wat geluk nu nog een miljoen gehad. ;-)

13. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Een trem bala tussen Rio en SP lijkt me wel een perfecte oplossing.
    Maar alles hangt van de kosten af en de prijs per rit die ze uiteindelijk de passagier gaan berekenen.
    Maar het Lula/Dilma idee was belachelijk. We gaan dit en dat doen en gaat zo en zoveel kosten. Toen aannemers op de proppen kwamen bleek hiets bekend te zijn, hoe de lijn en waarlangs het zou gaan lopen, hoeveel tunnels en bruggen en viaducten enz.
    Niets was bekend, dus geen enkel bedrijf ging erop in.
    Wel werd al snel bekend dat de prijs het 3-of 4-voudige zou worden, minstens.
    De bekende PT/Dilma planning.
    2 weken geleden hebben ze in Mexico een bullet train contract afgesloten, vergelijkbaar met onze, maar voor een prijs van 30% van de onze. Ik geloof dat daar een Japans bedrijf de klus gaat doen.

Pre-Salt.
    De problemen zijn vele. Niet zo zeer de waterdiepte, maarmeer het ontzettende keiharde zout. Materialen etc.
    Bovendien bestaan die kilometers zout uit vele lagen die constant over elkaar schijven en gewoon de pijpen in stukken snijden, shearing.
    Nu natuurlijk de gangbare olie prijzen, 25% gezakt dit jaar. Is maar de vraag of het niet verder zal zakken en of het economisch nog verantwoordelijk is door te gaan.

En wat zijn de belangrijkste problemen ?

http://josiasdesouza.blogosfera.uol.com.br/2014/11/14/na-petrobras-brasil-atinge-pre-sal-da-corrupcao/

Enkele details:

http://www1.folha.uol.com.br/poder/2014/11/1548163-objetivo-da-lava-jato-e-prender-os-corruptores-e-comecar-a-passar-o-pais-a-limpo.shtml

Dit betreft slechts PetroBras.
    Alle PAC of wat dan ook zal wel zo werken.
    Ze zijn het topje van de ijsberg aan het onderzoeken.

Dit alles geeft de burger moed.

14. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    "Bovendien bestaan die kilometers zout uit vele lagen die constant over elkaar schijven..."

SCHUIVEN.

15. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    En dan nog even terzijde: Over de biocombustíveis hoor je ook niets meer. Die waren ook een stokpaardje van Lula. Waar is trouwens ook het fome zero programma gebleven, dat zou HÉT programma van de Lul-A regering worden?

16. henk@jan.com

henk@jan.com New Member

Lid geworden:
    6 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    "Bananen Republiek".

Onderwerp valt perfect onder m'n Chiquita topic dus, nu.

Niet zo wenselijk in Brazilie misschien, maar bij toeval, of niet, werd vandaag Brazilie een " Republica das Bananas" genoemd.

"Lava Jato poderá tirar do Brasil imagem de 'república das bananas', diz jurista"".

"Na opinião do jurista Walter Maierovitch, presidente do Instituto Giovanni Falcone de Ciências Criminais, a Operação Lava Jato da Polícia Federal --que nesta sexta (14) cumpriu 85 mandados de prisão em sedes de empreiteiras em seis Estados-- pode representar um avanço para que o Brasil perca a imagem negativa que tem de si mesmo. "Ela pode mudar a nossa imagem de país de impunidade, de república das bananas"

http://noticias.uol.com.br/politica/ultimas-noticias/2014/11/14/lava-jato-podera-tirar-do-brasil-imagem-de-republica-das-bananas-diz-jurista.htm

Natuurlijk heb ik al tientallen jaren, wegens persoonlijke ervaring, mijn HAAT tegen ALLES wat de PT, CUT, MST, PCdB ......... enz .....enz..... vertegenwoordigd.
    Ze hebben NOOIT werkelijke interesse getoond om Brazilie of het Braziliaanse volk een beter leven aan te bieden.
    Elke PT-er of vakbonds CUT lid is niets meer dan een crimineel. Criminele mentaliteit.
    Mussolini gedoe.
    Ze hebben allemaal de mentaliteit van ratten.

Ik heb enkele van ze hier ontvangen, thuis, toendertijd.
    In de jaren 80. Ze waren "studenten" toen, hadden "verkering" met vriendinnen. Elk weekend was m'n zwembad vol met ze, studenten toen. Dezelfde hobbies als ik toen, hoofdzakelijk bier zonder limieten.
    Heb er nog wel 8mm filmpies van.
    Kort erop werden ze vakbondsleiders, PT-ers, en stegen boven onze status, ze vergaten ons.
    Ons allemaal.
    Nu zijn ze PT deputados, corrupt als de pest.

Niet aleen dit.
    De CUT vakbond en vakbonden.
    Ik heb ze als Nederlander leren kennen zoals een Nederlandse Jood in de jaren 40 de Nederlandse NSB en Mussert heeft leren kennen.
    De PT en de CUT zijn schrikbare organisaties voor welke Nederlander dan ook.
    Ik hoop dat de Nederlandse pers eindelijk eens objectief gaat bezien wie die Lula of Dilma eigenlijk zijn,hoe ze te werk gaan, maar voraal de Braziliaanse vakbonden, CUT o.a., wat voor echte criminele organisaties zoals de CUT, zichzelf "lekker" proberen te maken buiten Brazilie.
    In Nederland bijv.

Lula of Dilma, het zijn de opper-ratten.

Mijn idee:

http://2.bp.blogspot.com/-ZRBsv0fCaVs/VGaUCQNErsI/AAAAAAAAbdM/qw839acn1P4/s1600/a1.jpeg.png

17. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    @Felix,
    Juist de zgn bio-combustiveis in Brazilie.
    Lula haalde er de wereldpers mee, weinig jaren geleden.
    Nu ligt dat ales op z'n gat, failliet.

Is LULA wel zo'n held voor Brazilie?

NEE !!!!!

Sinds zo'n 8 of 10 jaar geeft Lula GEEN ENKELE

18. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Dutch man, persoonlijk denk ik dat je sinds jaren en tot op heden gewoon goede kansen hebt of had om hier geld te verdienen.
    Maar dit alles hangt ervan af wat je doet en weet.
    Je moet je waar maken.
    Aantonen dat je een extra-kennis hebt enz.
    Onderschat de Brazilianen veelal niet.
    Van de andere kant, ja onderschat ze ook veelal.
    Maar ik denk dat je kansen als Nederlander nu beter zijn dan 10-20-30 jaar geleden.

19. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Om op topic te blijven: 'Juanita Banana', 'Jaffa sinaasappels', United Fruit Company en Anastácio Somoza (wiens naam daarbij ook nog aan ananas doet denken).

Dan ben je geneigd te denken dat dit schandaal verstrekkende gevolgen zal hebben. Helaas is de kans klein, ook al omdat het 'supremo' vol verkochte PT vazallen zit. Binnenkort is het kerstmis en dan zomervakantie en dan moeten we nog voorbij carnaval en dan is de storm misschien gaan liggen. Maar dan nog, in de regentijd de straat op gaan is ook al niet zo aantrekkelijk, bovendien heb je dan ook nog BBB 28 of zoiets om mensen dom te houden.
    Wie weet er nog over het schandaal van de Pasta cor de Roze (niet van Peter Sellers). Ik in ieder geval wel. Maar wat er in zat kan ik me bij god niet meer herinneren. We gaan over een achtbaan van schandalen en zodra je het oude een beetje vergeet kom je weer voor een nieuwe afgrond te staan.
    Misschien dat de sociale media de zaken wat gaan veranderen en het volk meer veeleisend en militant maakt.
    Je vraagt je zo onderhand af waarom de incompetente Dilma zo graag herkozen werd want ook zonder deze enorme corruptie krijgt ze al genoeg zwaar weer voor de kiezen.
    Een bananenpresidente dat is ze, met excuses aan de bananen.
    Je zou er zo heimwee van krijgen naar de militairen. Een Waarheidscommissie voor de afgelopen 12 jaar lijkt wenselijk.

20. Dutch_man

Dutch_man New Member

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    @true, Felix, Nordestino,
    Ik vraag weleens vaker "hulp" van medelanders zoals die akela op die berg maar je krijgt weinig los.
    Dus zo groen is dat gras niet of ze hebben Braziliaanse maniertjes gekregen;
    Veel lullen maar feitelijk niets doen.
    Soort Va

Deel Deze Pagina