chinees nieuwjaar

Discussie in 'China' gestart door liesje1982as@hotmail.com, 3 okt 2008.

1. liesje1982as@hotmail.com

Lid geworden:
    23 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi allemaal,
    van 8 januari 2009 t/m 31 januari ga ik op vakantie naar china. (heen naar beijing terug van hong kong)
    nu blijkt het 26 januari chinees nieuwjaar te zijn.
    HOe zit het nu met reizen? is het echt zo moeilijk om treinen/bussen/vliegtuigen te boeken?
    hoe ver van te voren moet ik deze dan boeken?
    ik weet nog niet precies waar ik heen ga, dus ik wil niet te veel vastleggen. Maar als het echt lastig word, dan moet ik toch wel wat tickets gaan boeken.
    hebben jullie nog tips mbt het boeken van vluchten? wanneer is hiervoor de beste tijd, ik hoorde zo'n 3 weken van te voren.
    alvast bedankt!
    groeten elizabeth

op mijn website is vanaf 8 januari 2009 mijn reis te volgen: www.elizabeth-ontheroad.nl

2. ponginbkk

ponginbkk New Member

Lid geworden:
    7 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    treinen KAN je pas 5-10 dagen tevoren boeken-en enkel op het station waar jouw trein ook vertrekt-en dat is inderdaad ''mayhem--VANAF alle grote steden oost naar het land vooraf-en terug nadien. je schreef niet duidelijk of je op eigen houtje reist-of georganiseerd.
    vliegen-diverse webistes geven je zo'n 20-10 dagen tevoren goedkopere tickets-zoals elong. ctrip, 9588-maar natuurlijk niet als iedereen ook wil en ze ze dus wel tegen de gewone prijs kwijtraken-gewoon proberen.
    Maar de meeste reizigers met ervaring-en duimen dat het geen overstroming-sneeuwval etc wordt als 2008-raden je aan gewoon te blijven waar je zit-en te reizen OP NwJr zelf-net als bij ons op 25/12 en 1/1-dan wil toch niemand van de sjinezen.

3. liesje1982as@hotmail.com

Lid geworden:
    23 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi,
    Dankje voor je antwoord.
    Ik wil graag op eigen houtjer reizen. Als dat dan nog gaat ivm het visum.
    En hoe zit het met busreizen? Daar kan ik ook niet echt een site van vinden om die te kunnen boeken.
    het liefst ga ik een paar x met een nachtbus. Maar hoever van te voren kan ik die terplekke boeken? is dat uberhaupt rond de nieuwjaarstijd wel te boeken?
    en weet iemand al meer over het visum of deze ook nog word versoepeld. Als dit niet het geval is dan moeten we sowieso al van te voren vliegttickets vastleggen.
    En waar kan ik het beste treintickets boeken? kan dat ook wel online?
    alvast bedankt

4. Wies

Wies New Member

Lid geworden:
    31 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    dag Elizabeth
    wij gaan ook naar China en landen op 10 /01/09 in Hong Kong maar gaan terug via Bangkok..het blijkt inderdaad heel druk te zijn de periode van het chinees nieuwjaar wat betreft trein en binnenlandse vluchten..we gaan ook voledig op eigen houtje en hebben tot hier toe enkel de vlucht van Shenzen naar Guilin geboekt bij Connections voor ongeveer 90Euro daarna willen we van Guilin naar Hanoi met de trein via Nanning..zoals Pong zegt kan men maar enkele dagen op voorhand een ticket kopen ( we hebben ons ook bevraagt bij chinezen die in de buurt wonen )op de site
    http://www.seat61.com/China.htm vind men veel info....veel succes en goede reis..als je tips hebt laat het gerust weten aub

5. kvsrr

kvsrr New Member

Lid geworden:
    17 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo alllemaal ik ben gek op china 's nieuwjaar. Ik ben al eens geweest . Het was fantastich. Ik kan niks over vertellen dat het ongeloofelijk moooooooooooooiiiiiiii :d :d :d

6. bfokke@post.com

bfokke@post.com New Member

Lid geworden:
    23 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Verschrikkelijk man. Ik heb urenlang in de rij gestaan om een (bus)kaartje te kopen! Geen slaapplaatsen in de trein dus 19 uur moeten zitten op een hard seat... Ook nog eens 2x te veel betaald voor een treinkaartje.

Behalve dat is het Chinese Nieuwjaar natuurlijk onvergetelijk. :p Het was het wachten zeker waard.

Zie hier en verdere posts voor foto's en verhalen:
    http://bfokke.blogspot.com/2009/01/chun-jie-chinese-new-year.html

Deel Deze Pagina