Chauffer/ gids Java

Discussie in 'Indonesië' gestart door jakartagangers, 4 okt 2008.

1. djaelani

djaelani New Member

Lid geworden:
    30 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    I'm Djaelani tourist driver and guide from west java. if you need me you could contact me at : kojel1974@yahoo.co.id

2. djaelani

djaelani New Member

Lid geworden:
    30 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    I'm Djaelani from west java Indonesia. I'm tourist driver and guide. please contact me if you wanna have a wonderful holiday in Java.
    kojel1974@yahoo.co.id or djaelani1974@gmail.com

3. rachman priatna

rachman priatna New Member

Lid geworden:
    11 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    hello reiziger
    i am rachman priatna the guide from bogor
    my job is to make all of the touristes are happy en gote nice experience in my lovely country.so please find me at www.rachmantravel.com or indonesie reisforum zoek u een goede gids op java?by rolland bakker68
    i see u in my lovely country indonesia
    mbl +6281383532438

4. djaelani

djaelani New Member

Lid geworden:
    30 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo traveler ...
    I would like to introduce my self my name: djaelani I am a tourist driver and guide who has long experience, has tourist and language educational background.

Please come and visit my wonderful country especially java, It's the island where I live. here in our country we have a lot of culture,ethnic, languages, beautiful view and other thing you may enjoy it.
    Once more please come visit My wonderful country, find me and believe me to be your driver and guide.
    I believe you will have a fantastic moment in Indonesia.....
    Djaelani@gmail.com, kojel1974@yahoo.co.id
    and Mobile : +6281210825415

finally I would like to say thank you very much
    for your big attention to read this small advertisement.
    Have a nice day and SEE YOU ALL IN INDONESIA....

Warm Greeting
    Djaelani

5. sandraklam

sandraklam New Member

Lid geworden:
    12 mei 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Tijdens 1 van mijn vele reizen in Indonesie ontmoete ik Arya.Hij heeft mij plekken op java laten zien die ik nog nooit eerder had gezien.Ik ben namelijk al enkele malen op Java geweest, maar hij bracht me naar plekken om het echte Indonesie te laten zien. Inmiddels is hij zijn eigen reisbureau begonnen met zijn Nederlandse vriendin! De mooite waard om eens te bekijken. www.pamitrantours.com.

Veel plezier met je reizen in Indonesie.

6. Marc en Jolanda

Marc en Jolanda New Member

Lid geworden:
    5 sep 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste allen,

Voor een rondreis op Java kan ik ook de heer Rachman Friatna aanraden. Wij hebben met Rachman in de zomer van 2008 een rondreis op Java gemaakt. Waarna we zijn doorgereisd naar Bali.

Rachman spreekt goed Nederlands en probeert dit nog steeds te verbeteren. Zijn site www.rachmantravel.com werkt nog steeds. Ik kan u verzekeren dat u niet teleurgesteld zal zijn.

7. Sanne&Martijn

Sanne&Martijn New Member

Lid geworden:
    19 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat zijn wij ontzettend BLIJ dat wij op de tweede dag van onze reis door Indonesië Rachman (www.rachmanreizen.nl) tegen het lijf zijn gelopen! We hebben vier fantastische dagen met hem doorgebracht en we hadden van tevoren alleen maar gehoopt dat we de Indonesische cultuur van zo dichtbij zouden meemaken! Hij heeft ons echt de typisch Indonesische gebruiken, plekken en cultuur laten zien. Wij vonden het super indrukwekkend om juist de niet-toeristische dingen te bezoeken! Samen met chauffeur Abu bracht hij ons overal heen en we hebben 2 nachten bij hem thuis geslapen. Het fijne was dat Rachman goed Nederlands spreekt waardoor we werkelijk alles konden vragen wat in ons opkwam. Door hem zijn we zo ontzettend te weten gekomen over de Indonesische gebruiken, cultuur etc. En het leuke is dat Rachman ook veel vragen stelt over hoe het er in Nederland aan toe gaat. Na de dagen met Rachman hebben we nog drie weken door Indonesië (Java, Bali, Lombok) gereisd, maar de ervaringen met Rachman hebben echt het meest indruk op ons gemaakt en staan echt in onze top 3! Als je ECHT het Indonesische leventje wilt ontdekken, dan moet je ZEKER met Rachman op pad!

Hieronder een beschrijving van de dingen die hij ons heeft laten ervaren:
    Op de eerste middag heeft Rachman ons meegenomen naar een typisch Indonesisch marktje waar je normaal als toerist echt nooit zou komen. Vervolgens nam hij ons mee naar een volkswijkje in Bogor waar we met thee en pisang goreng werden verwelkomt in zijn moeders huisje. Wat een andere wereld, maar wat een gastvrijheid!! De volgende dag heeft hij ons meegenomen naar de gongmaker, de wayangpoppenmaker en hebben we gewandeld door de prachtige rijstvelden! Wat wij ook heel leuk vonden was dat Rachman ons onderweg bij kraampjes verschillende soorten fruit liet proeven, heerlijk! Daarna heeft hij ons meegenomen naar zijn huis in de bergen. Hij heeft een gastenverblijf op de eerste verdieping waar we de komende 2 nachten zouden overnachten. Geweldig om echt zo midden in die andere wereld te zitten! Smiddags gingen we samen met Rachman, zijn dochter en zes van haar vriendinnetjes uit het dorp naar de warmwaterbron, midden in de natuur. Ook op de weg daar naartoe loop je weer tussen prachtige rijstvelden! Savonds hebben we gekookt met zijn vrouw, wat een smaken, daar kan echt geen restaurant tegen op!

De volgende dag hebben we met Rachman´s zoon, zwager en vriend een vulkaan beklommen. Hiervoor moet je wel echt een beetje conditie hebben, dus het voelde als een hele overwinning toen we bij de top aankwamen! Na nog een waterval te hebben bezocht hebben we later op de dag met een scootertje de omgeving verkend. Dat is echt een aanrader! Heerlijk gevoel om zo vrij te bewegen en om onderweg te zien hoe alle mensen leven. Savonds weer heerlijk genoten van alle heerlijke gerechten van Rachmans vrouw!

De volgende dag hebben we afscheid genomen van Rachmans vrouw en dochtertje omdat we met de Rachman en chauffeur Abu met de auto richting Bandung gingen. Onderweg zijn we nog gestopt bij een marktje en daarna bij een basisschooltje. Dat was echt fantastisch! Zo´n 70 kindjes stormden op ons af om ons te begroeten en we mochten zelfs even in de klas op het bord schrijven wat woorden zoals goedemorgen in het Nederlands waren. In Bandung hebben wij in een hotel geslapen en de volgende dag heeft Rachman ons meegenomen naar Ereveld Leuwigajah omdat de vader van mijn oma daar begraven ligt. S´middags hebben we een bezoek gebracht aan de Aklung (muziekinstrument) school, een vrolijke show van kindjes die het muziekinstrument bespelen.. Erg leuk en overweldigend!

Deel Deze Pagina