Carnaval in salvador gevaarlijk?

Discussie in 'Brazilië' gestart door ben kersten, 27 jan 2006.

1. ben kersten

ben kersten New Member

Lid geworden:
    17 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    sven jij woont al een tijd in brasil, is de carnaval in salvador gevaarlijk!!weet wel dat het moeilijk is om een pousada te vinden!!heb jij nog tips omtrent salvador waar je het best kunt verblijven (gedeelte vd stad)uitgaan ,omgeving ect?
    mvg ben kersten

2. sven.vantveer

sven.vantveer New Member

Lid geworden:
    6 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nog nooit met carnaval in Salvador geweest. Wel buiten carnaval om en ben daar beroofd. Het is in Salvador net z veilig als elders in Brazilie.

3. fredo

fredo New Member

Lid geworden:
    24 okt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    nu nog boeken voor carnaval 2006, gaat je geld kosten.

4. andremirella

andremirella New Member

Lid geworden:
    25 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    kost een vakantie boeken niet altijd geld ?????????

5. Martine

Martine New Member

Lid geworden:
    2 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Salvador is zowel tijdens als buiten de carnaval helemaal niet gevaarljk. Je moet natuurlijk niet de verkeerde plekken/wijken opzoeken, maar dat doe je hier in NL toch ook niet?

Vorig jaar zelf met de carnaval is SSA geweest, Pelourinho vond ikzelf wel iets minder, hing een raar zweertje. Maar opzich iedereen is vrolijk, wel goed opletten. Verder is het uitkijken in de bloco's en camarotes. Maar ach, geld goed opbergen en gaan met die banaan. Lekker feesten en zo min mogelijk meenemen! Een camarote kan ik je zeker aanraden, kost wel iets, maar je krijgt er ook een knalfeest voor terug. Nou misschien tot in Salvador?

6. markooijevaar

markooijevaar New Member

Lid geworden:
    11 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Tip als je met meerdere mensen bent,huur een appartement, huisje aan het strand. Dan ben je net zoveel geld kwijt als in een hostel maar je zit wat rustiger en luxer.

7. maartent@yahoo.com

maartent@yahoo.com New Member

Lid geworden:
    26 okt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    @Martine:
    Het punt is, dat in een vreemd land, waarvan je de taal niet spreekt enz, het niet altijd zo duidelijk is wat de verkeerde plekken en/of wijken zijn.

Pelorinho is de plek, waar alle toeristen komen. En dus ook de boeven, het is niet anders.

8. Esperanza

Esperanza New Member

Lid geworden:
    3 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet hoe lang je in Salvador blijft maar het is zeker de moeite om de eilanden te bezoeken voor de kust. Itaparica en Morro de Sao Paulo. Is fantastisch. Op Morro de Sau Paulo zou je ook een boot kunnen nemen naar Itacare, dit is een hippy dorp wat bekend is vanwege de goede mogelijkheden om te surfen. En wel om 5 a 6 uur s'morgens want dan zijn de omstandigheden super.

9. andremirella@hotmail.com

Lid geworden:
    15 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    was voor mij inderdaad ook droom die werkenlijkheid werd morro de sou poulo kruiwagen was de vervoersmiddel voor koffers en we hadden op het 4e strand een pousada
    echt paradijsenlijk daar mmmmmmmm

10. Esperanza

Esperanza New Member

Lid geworden:
    3 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja en Pelorinho, wat moet je daarvan zeggen. Beetje dubbel gevoel, ben het zeker met Maarten eens. Is hartstikke mooi en moet je ook zeker bezoeken maar goed op alle zaken letten. Ik zat in Salvador in het Sofitel, is buiten de stad, vlakbij de luchthaven. Dit heb ik gedaan vanwege de veiligheid in Salvador. Je betaald wat meer maar dan zit je er ook goed, hahaha, hartstikke goed was het daar.

11. andremirella@hotmail.com

Lid geworden:
    15 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vond de show in pelorinho gaaf met olodum was een wereldse avond.

trouwens ik ben ook naar saoupie folio geweest een soort pre carnavals feest met bekende zangeres van brazilie..danielle ...... getver kom niet op haar naam
    gr mirella

12. andremirella@hotmail.com

Lid geworden:
    15 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    yvette sangalo heet ze hoe kom ik nou weer bij danielle ??????
    nou ja was in elk geval helemaaaaal geweldig en ik liep daar echt als gringo tussen de brazilianen maar was heel leuk feest keekk mijn ogen uit daar.
    iedereen had een soort doek om zijn arm en zat er steeds aan te snuiffen mijn schoonzus waarschuwde ons wel dat we moesten uitkijken dat ze niet een doek in je gezicht zouden duwen.

13. Esperanza

Esperanza New Member

Lid geworden:
    3 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Yvette Sangalo, waanzinnige muziek.
    Ben ook naar een concert geweest.

Pueraaaaaaaaa, pueraaaaaaaaaaaa

lef on topuera

Weet niet hoe je het schrijft. Schitterende muziek. Opwaaiend zand op zijn NL vertaald, dat weet ik wel.
    En de muzieksoort is Ache muziek.

14. andremirella@hotmail.com

Lid geworden:
    15 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet t nummertje heeel erg goed.
    maar was heel grappig wand mijn schoonzus zei tegen mij dat ik me niet kon indenken hoe bekend zei is in brazilie omdat ik nog nooit van haar gehoord had.
    en ze stond op zon soortemet muziek vrachtwagen te zingen en ze vroeg in het portugees of er ook buitenlanders waren en mijn broer spreekt wel portugees en die heel hard roeppen hollanda en zei keek echt mij aan en zwaaide best raar he..
    maar het nummertje pueraaaa pueraaaa
    ja de vertaling is dat het zand inderdaad opwaait
    nou lekker he nu zit het liedje in mijn hoofd
    weet je wat ik ook leuk nummer vind van zangeres luka

15. Esperanza

Esperanza New Member

Lid geworden:
    3 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij komt ze binnenkort in Rotterdam samen met andere Braziliaanse artiesten op een Braziliaans muziek festival.
    Geloof dat Cicletta Bananas ook komt of zoiets. Maar Yvette Sagalo is helemaal top. Er zit in Arraial d'Ajuda een pousada welk van een Nederlander is. Pousada Princess, deze is al meerdere malen afgehuurd door Yvette Sagalo. Wat een energie heeft dat mens, blijft maar gaan en gaan.

16. andremirella@hotmail.com

Lid geworden:
    15 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ze was inderdaad top.

17. sven.vantveer

sven.vantveer New Member

Lid geworden:
    6 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    @esperanza:
    Daniela Mercury, Ivete Sangalo, Oludum, ze noemen het wel leuk Axé, maar het is gewoon macumba/candomblé.

Olodum: Hoofd god in Candcomblé/Macumba.
    Axé: energie.

Die flessen met cachaça/dooie kip/sigaretten en een kaars zijn giften

18. Esperanza

Esperanza New Member

Lid geworden:
    3 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hola Sven

Mooi deze uitleg.
    Je noemt het maar ''gewoon'' macumba. Maar dat is dan gewoon geweldige muziek. Maar goed dat je het ook geen verkeerde muziek vind. Maar ik ben in Salvador wel eens naar zo'n muziek bijeenkomst geweest. Volgens mij is de muziek over komen waaien rond 1500 door de slaven uit Afrika maar dat kan ik wel helemaal verkeerd hebben.

19. maartent@yahoo.com

maartent@yahoo.com New Member

Lid geworden:
    26 okt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben wel musicus, maar geen musicoloog. Ik denk dat die Axe inderdaad voornamelijk de Afrikaanse muziek is, die inderdaad met de slaven is meegekomen, maar dan wel met andere invloeden erbij. Niet helemaal zuiver meer dus.
    Hetzelfde zal gelden voor de godsdienst, of bijgeloof, of hoe je het ook noemen wilt. Macumba lijkt ook een beetje op de Voodoo (van Haiti, toch?) en de Sinti (?) van Suriname.
    Er is veel meer Afrikaanse cultuur meegekomen, denk aan de capoeira, en diverse etenswaren/gerechten.
    En dan voornamelijk in Bahia, waar de meeste slaven heengingen.
    Overigens kwam de slavenhandel uit Afrika pas rond 1700 echt op gang, dacht ik. Daarvoor gebruikte men de indianen, maar dat lukte niet erg goed.

20. Esperanza

Esperanza New Member

Lid geworden:
    3 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Die slavenhandel is in 1500 op gang gekomen. Maar van die muziek klopt dus allemaal wel een beetje. Het is toch goed dat de Portugezen ons eind 1400/begin 1500 verjaagd hebben daar in Brazilie anders had je er nu muziek met NL invloeden gehad. Kan toch nooit zo zwingend hebben geklonken.

Deel Deze Pagina