Camping Kroatië rijfstand plitvice meren

Discussie in 'Kroatië' gestart door Wendie Rooseboom, 17 jan 2017.

1. Wendie Rooseboom

Wendie Rooseboom New Member

Lid geworden:
    17 jan 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo!

Wij zouden aankomende zomer graag met de auto naar Kroatië willen.
    Nu ben ik op zoek naar een leuke camping met name voor onze dochter van dan 7, in een leuke omgeving
    Alleen willen we niet in een tent maar graag in een huisje of stacaravan of iets dergelijks.
    We zouden in ieder geval graag ons eigen sanitair willen hebben en zelf kunnen koken.

Volgende wat we graag zouden willen is dat de camping eigenlijk op rijafstand van de plitvice meren moet liggen omdat dat hoofdzakelijk de reden is waarom we (ik haha) graag naar Kroatië willen. Het is niet een ramp als we hiervoor een uurtje of anderhalf moeten rijden maar liever niet veel langer.

Ik maak het wel moeilijk of niet haha
    Ik hoop dat jullie iets leuks weten of ervaringen hebben

2. Croatia4me

Croatia4me New Member

Lid geworden:
    30 jan 2017
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoi Wendie,

Ik ben net lid geworden, want ik zag je vraag staan. Ik kom uit Nederland, maar ik woon nu in Kroatie en vind het een prachtig land met veel mooie natuur en er is veel te zien. Ik heb zelf een website gemaakt met allerlei informatie over Kroatie (www.croatia4me.com) deze is in het nederlands en engels. Ik heb ook even voor je gezocht naar een leuke camping, want in de buurt van de Plitvice meren zijn de campings redelijk verouderd (ik ben er niet onlangs geweest, maar denk niet dat er veel veranderd is) en zijn wel prima om even te kamperen, vooral als je naar de meren wilt. Maar ik heb via de kroatische camping club, link staat hier http://croatia4me.com/nl/information/practical-information/accommodation-campings/
    eentje gevonden die redelijk handig gelegen is als je behalve Plitvice ook nog andere natuurparken wilt bezoeken, NP Krka is ook mooi, met watervallen en natuur alleen weer heel anders dan Plitvice. Mij leek deze camping wel nieuw met de mogelijkheid om een huisje te huren http://www.camping.hr/nl/campings/zrmanja, maar je kan op de site ook verder zoeken naar een andere plek natuurlijk. Of toch twee nachtjes bij Plitvice staan en dan naar de kust, of juist de rust en natuur opzoeken in een ander natuurpark in het binnenland (bv NP Risnjak of NP Zumberak-Samobor), vooral als het erg heet is zijn de bergen en bossen lekker verkoelend.
    Ik raad je aan om vooral in de drukke zomermaanden zo vroeg mogelijk 's ochtends te gaan, want het is altijd heel erg druk bij de nationale parken en vooral bij NP Plitvice en NP Krka (bij Krka kan je ook zwemmen in de zomermaanden).
    Neem ook zelf eten en drinken mee, want vooral met een kleiner kind is het soms nog best even wandelen tot je ergens bent waar je wat te eten of drinken kan kopen. Er is ook een goede website met allerlei info over alle nationale parken (https://www.parkovihrvatske.hr/homepage), helaas kan je alleen voor de parken Telascica en Kornati (beide zijn eilanden groepen) in de webshop op deze site van tevoren toegangkaartjes kopen. Hopelijk zal het ook snel mogelijk zijn om voor andere parken via internet een kaartje te kopen, want dat scheelt flink wat wachten bij de ingang.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze info, en dat je veel plezier zal hebben met het plannen van je reis en natuurlijk tijdens de vakantie zelf!

3. Wendie Rooseboom

Lid geworden:
    17 jan 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Hartstikke bedankt voor je reactie! Ik heb inmiddels een vakantiehuisje geboekt in lukovo sugarje dat is geloof ik zo'n 2 en half uur rijden naar de plitvice meren maar dat hebben we er graag voor over. Heeft u misschien meer tips om te gaan doen of bekijken in dat deel van Kroatië? En dan met name voor kinderen? Ik weet niet of er bijvoorbeeld een leuk pretpark of dierentuin is ofzo. Of andere dingen waarvan je zegt dat moet je gezien hebben haha. We hebben geen probleem met een eindje rijden maar het moet niet al te gek worden natuurlijk. Ik zal ook eens even opnieuw website kijken. Ik heb er zo ontzettend veel zin in onze vakantie, nog maar 7 maandjes wachten haha

4. Croatia4me

Croatia4me New Member

Lid geworden:
    30 jan 2017
    Leuk Bevonden:
    1
    Zo te zien zit je lekker aan de kust, goede keuze vooral met kinderen is water altijd fijn dan hebben ze altijd wat te spelen en is er verkoeling.
    In de buurt heb je de natuurparken noordelijke Velebit en Paklenica, dat zijn wel echte berggebieden, maar er is altijd een makkelijke route voor kinderen te doen. Ga wel 's ochtends vroeg want in de zomer wordt het echt heet en neem veel water iets mee tegen de zon, want er staan niet veel bomen. Je kan Zadar bezoeken dat is de grootste stad in de buurt daar zijn ook grotere winkels en een oud centrum. Er zijn geen dierentuinen of pretparken in de buurt, die zijn er sowieso bijna niet in Kroatië. Het is uiteindelijk een groot land met maar 4,2 miljoen inwoners waarvan er al 1 miljoen in de hoofdstad woont. Bij het plaatsje Gospic (Smiljan) is het museum van Nikola Tesla, niet groot en misschien meer iets voor als je er onderweg langs rijdt en even wilt stoppen voor een pauze, http://www.mcnikolatesla.hr/ om te vertalen is er rechts een beetje naar beneden toe een vakje met 'prevedi' en daaronder kan je een andere taal kiezen.

R.l84 vindt dit leuk.
  5. Wendie Rooseboom

Lid geworden:
    17 jan 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Hartstikke bedankt voor je reactie we gaan er een leuke vakantie van maken

Deel Deze Pagina