Boot naar Cozumel / uitstapje Tulum

Discussie in 'Mexico' gestart door mamaonbekend, 9 apr 2014.

1. mamaonbekend

mamaonbekend New Member

Lid geworden:
    9 apr 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Binnenkort gaan we voor de 1e keer naar Mexico met onze twee zonen van 7 en 10 jaar. Erg spannend allemaal. We verblijven in Sandos Caracol.

Ik ben nog aan het nadenken over de excursies, en ik neig ernaar om bijvoorbeeld zelf naar Tulum te gaan. Maar hoe werkt dat dan? Ons hotel ligt net buiten Playa del Carmen volgens mij. Moet ik dan eerst een taxi nemen naar het busstation en daar dan een bus nemen naar Tulum? Hoe weet ik welke bus ik moet hebben en waar ik er dan precies weer uit moet? We spreken wel een béétje Engels, maar als zo'n Mexicaanse buschauffeur geen EN spreekt wordt het lastig....

En is die ferry naar Cozumel een drama of is het te doen? Aangezien ik elders lees dat er bij voorbaat al plastic zakjes worden uitgedeeld ?
    Ik heb uiteraard reistabletjes bij me, maar helpt (Primatours) voldoende hiertegen? Zou het zo zonde vinden als we alleen maar ziek worden en niet van het uitstapje kunnen genieten.

2. HelenDB

HelenDB New Member

Lid geworden:
    16 apr 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt deze vraag natuurlijk ook stellen aan de medewerkers van het hotel waarin jullie verblijven. Jullie zijn vast niet de eerste gasten die naar Tulum willen, en niet zo goed weten hoe en wat ;) Tulum is mooi, vooral de befaamde klif en de Maya tempel. Verder lees ik dat je kinderen hebt, het waterpark Xel Ha (nabij Tulum) is erg leuk om een dagje heen te gaan!

3. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Cozumel is prima te doen met de boot. Circa 35 minuten, Met Primatour zeker goed te doen.

Waarom niet gewoon met de Taxi naar Tulum. Voor 100 dollar rijden ze je heen en weer vanaf Playa del Carmen. De bus kan natuurlijk ook, maar lijkt mij wat omslachtig, zeker als je met meerdere gaat is een taxi het overwegen waard.
    Veel plezier!

Deel Deze Pagina