BKK naar CM

Discussie in 'Thailand' gestart door AnkeM, 11 okt 2012.

1. AnkeM

AnkeM New Member

Lid geworden:
    8 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi all,

We willen van BKK naar CM, bus of trein of vliegen? Afweging is de tijd vs kosten... En hoe kom je aan tickets?
    Net geprobeerd om treinkaartjes te fixen maar mijn Thais is nog niet optimaal ;)...

2. Daantje

Daantje New Member

Lid geworden:
    6 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan de treintickets pas 60 dagen van te voren boeken en dit kan je doen op http://www.thairailticket.com/esrt/Default.aspx?language=1 volgens mij is dit nu gelijk in het Engels anders moet je rechtsboven even op EN clicken.
    De trein vinden wij wat tijd en kosten betreft het handigste, je reist 's nachts, je spaart een hotel overnachting uit en denk aan ongeveer €15,- pp, je hebt hier wel een creditcard voor nodig anders lukt het niet, dit is ook zo als je een vlucht wil boeken, dus die creditcard heb je echt nodig, je kan evt ook die van iemand anders gebruiken voor het boeken van de nachttrein, er wordt niet meer na gevragen tijdens je reis.

3. AnkeM

AnkeM New Member

Lid geworden:
    8 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank je wel Daantje! Gaan we voor de trein!

En op welk eiland maken we nog een beetje kans om kerst en O&N te vieren met strand, palmbomen en betaalbaar hotel?

4. Annelies

Annelies New Member

Lid geworden:
    14 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Koh Tao, Koh Samui, Koh Phangan, Koh Chang enz :)

5. AnkeM

AnkeM New Member

Lid geworden:
    8 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank je Annelies! Hoewel we weten dan zo kort van te voren alles plannen niet heel slim is konden we niet anders en zijn alle tips heel welkom.
    Mag ik zo brutaal zijn om zelfs tips voor specifieke acc. te vragen?

6. Daantje

Daantje New Member

Lid geworden:
    6 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij vinden de salad hut op Koh Phangan helemaal geweldig, of ze er ook een kerstdiner hebben weet ik niet maar het eten is er heerlijk.
    Ik zal zo nog even een link plaatsen.

7. Daantje

Daantje New Member

Lid geworden:
    6 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.saladhut.com/new/Home.html
    Het is misschien niet de goedkoopste maar ook zeker niet de duurste, dat is dan gewoon je kerstcadeautje.
    :)

8. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Koh Lanta - Red Snapper bungalows.
    Maar die had ik al aan je doorgegeven.

9. Thainewbie12

Thainewbie12 New Member

Lid geworden:
    31 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een tip voor Anke en andere mensen die er over denken een binnenlandse vlucht te boeken. je kunt ook via bijv. world ticket center of vliegwinkel.nl een tickect boeken. je betaalt dan 2 tientjes meer vanwege admin.kosten maar een creditcard heb je niet perse nodig dan.

wel is zo dat Enkel Air asia er staat als lowcost flyer.

10. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat raden jullie aan?
    Ik vertrek vanuit Kanchanaburi naar Ayuthaya in de morgen en heb dan nog de middag om in Ayuthaya rond te kijken.
    Nu wil ik dezelfde avond de nachttrein naar CM pakken.
    Welke kan ik het beste nemen?
    19.45-08.15 of de 21.01-09.55uur.
    Ik ben alleen reizend dus ik weet niet of het bijvoorbeeld vervelend is langer te moeten wachten op het station in Ayu of dat ik daar nog rond kan lopen etc....

11. Daantje

Daantje New Member

Lid geworden:
    6 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Tegen 18.30 is het echt donker, dus ik zou denk ik gewoon de vroegste trein nemen.
    Over het algemeen is het nog best wel druk op zo'n station, daar zou ik me niet zo'n zorgen over maken.

12. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok.
    Denk dat ik dat dan maar doe.
    Ook al ben je wel heel vroeg in CM dan.
    Zo'n idee had ik ook al met dat donker, vandaar dat ik het even na wou vragen.

13. Daantje

Daantje New Member

Lid geworden:
    6 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Op zich valt de aankomsttijd wel mee, in Thailand hebben de treinen eigenlijk altijd wel wat vertraging, 1 tot 2 uur later aankomen is hier niet zo heel erg raar.
    Aangekomen ga je naar je hotel, even douchen en dan gaat het al wel weer tegen 12.00 uur waarschijnlijk.

14. jackm

jackm New Member

Lid geworden:
    22 jan 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Afgelopen juni ben ik vanuit Bangkok (Naam treinstation is Hua Lamphong) naar Chiang Mai afgereisd. Op de heen weg had ik wel zo'n 5 uur vertraging. De reden van mijn vertraging is mij tot op de dag van vandaag onduidelijk gebleven. Maar de treinreis is echt een aanrader, de trein rijdt door zo'n overweldigend mooie natuur....echt een feestje.
    Ik betaalde 795 bath voor een enkele reis.
    Tijdens mijn treinsreis terug had ik overigens nauwelijks vetraging.

P.S. Ik heb gewoon kaartjes op het station gekocht!

15. AnkeM

AnkeM New Member

Lid geworden:
    8 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank voor de tips!
    Red Snapper is zeker een optie Jisketje, maar omdat we daarna weer naar BKK willen om daar eea te doen en uiteindelijk onze vak willen eindigen met weekje strand is RS ook een optie voor daarna ivm vliegticket/reistijd...

16. AnkeM

AnkeM New Member

Lid geworden:
    8 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Was een boven of een onder bed aan te raden...? Mijn reisgenootjes is best een lange dame

17. AnkeM

AnkeM New Member

Lid geworden:
    8 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh en waar kan ik de tickets het beste halen? Wij komen aan om1 4.30 en stappen om 19.15 in de nachttrein

18. Daantje

Daantje New Member

Lid geworden:
    6 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou gewoon alvast de kaartjes op internet kopen ( zie boven staande link), dan weet je zeker dat je een bed hebt, ik zou ook gewoon een boven en onder bed nemen, als jullie beide vrij lang zijn dan zou je twee onder bedden kunnen nemen maar dat is niet zo gezellig omdat je dan ook met een vreemde zit als er nog geen bedden zijn.

19. Hanneke

Hanneke New Member

Lid geworden:
    12 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij nemen altijd alleen onderbedden en kunnen het bij elkaar zitten altijd wel regelen door te ruilen. Bovendien is het zitten maar relatief een korte tijd, dus als je je zitplaatsen toch niet om kunt wisselen dan zit je maar kort niet bij elkaar. Eén van onze treinritten afgelopen keer heb ik door omstandigheden zowel een boven- als een onderbed op hetzelfde traject ervaren. In het bovenbed kon ik door de kou niet in slaap komen, in het onderbed viel ik daarna zo in slaap en geen last van de koude airco gehad hier. Zeker als je ook nog vrij lang bent, is het onderbed veel prettiger. Ik zou het risico van niet bij elkaar kunnen zitten er voor over hebben.

20. Daantje

Daantje New Member

Lid geworden:
    6 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij vinden zonder airco wel fijner, die airco is zo koud, maar soms kan het niet anders.

Deel Deze Pagina