Bizar goedkope KLM-tickets

Discussie in 'India' gestart door sebbiekelder, 31 jan 2012.

1. sebbiekelder

sebbiekelder New Member

Lid geworden:
    31 jan 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds een tijdje kan je bizar goedkoop vliegen met KLM naar allerlei steden ter wereld. Ik ben al naar Rio de Janeiro gevlogen voor slechts €420 en vlieg binnenkort naar Delhi voor €400.
    Je vertrekt vanuit Brussel en neemt dan de trein naar Amsterdam of Parijs (dit is opgenomen in de ticketprijs), hiervandaan vlieg je rechtstreeks naar je eindbestemming. Op de terugweg volg je hetzelfde traject, alleen dan andersom.
    Een ticket naar Brussel vanaf Nederland is rond de €30. Als ik naar Amsterdam zou moeten reizen zou ik ook €15 kwijt zijn. Maar vliegtickets vanaf Amsterdam kunnen tot €200-300 duurder zijn.
    Bij mijn reis naar Rio de Janeiro heb ik geprobeerd het treingedeelte te skippen en direct te vertrekken vanuit Amsterdam. Maar na vele telefoontjes bleek dat dit niet kon. In Brussel zou dan een no-show zijn en het gehele traject worden geannuleerd. Op de terugweg hoefde ik niet helemaal via Brussel. In Amsterdam nam ik gewoon de trein terug naar huis, dat het laatste gedeelte van mijn reis (lees: de trein van Schiphol naar Brussel) geannuleerd zou worden maakte natuurlijk niet meer uit.
    Blijkbaar wil men het reizen vanuit Brussel stimuleren en ontstaat de bovenstaande bizarre situatie. Natuurlijk is het niet ideaal om eerst naar Brussel te reizen en vervolgens weer terug, maar dat kan dus ontzettend veel geld schelen! Een rechtstreekste vlucht met KLM is het waard, toch?!
    Tot op heden vindt ik deze tickets alleen bij cheaptickets.nl en ebookers.nl. Waarvan de laatste weer zo’n €20 goedkoper is.

Deel Deze Pagina