Beste plaatsen om te verblijven Kroatië

Discussie in 'Kroatië' gestart door BTamara, 19 jan 2018.

1. BTamara

BTamara New Member

Lid geworden:
    19 jan 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vriend en ik willen voor begin Juni een reis naar Kroatië plannen. Helaas vinden wij het moeilijk om een verblijfplaats te vinden. Vooral omdat we graag grotten willen bekijken zoals de Odysseus grotten in Mljet, naar het strand willen gaan, lekker willen eten en toch 's avonds naar een leuk levend barretje (geen nacht club) gaan.

Split, vooral omdat we op Airbnb kijken voor overnachtingen, lijkt voor de hand liggend. Alleen is het bijvoorbeeld lastig om van hier naar Mljet te reizen (4-5 uur met de auto, terwijl wij met het vliegtuig naar Kroatië gaan, en hierna 1 uur met de boot). Voor degene die ervaring hebben met vakanties in Kroatië; is het beter om dan naar Dubrovnik te gaan in verband met onze wensen? Of is er een andere plaats of eiland die beter geschikt zou zijn.

2. Croatia4me

Croatia4me New Member

Lid geworden:
    30 jan 2017
    Leuk Bevonden:
    1
    Er zijn een aantal mogelijkheden. Je kan naar Dubrovnik vliegen en vandaar met de ferry naar Mljet gaan (weinig overnachtingsmogelijkheden op Mljet en veel meer mogelijkheden in en om Dubrovnik). Vanuit Dubrovnik op georganiseerde sea-kayak trips gaan, welke je naar diverse eilandjes en grotten brengt.
    Hier zijn diverse links
    toeristen bureau Mljet
    vliegveld Dubrovnik
    vliegveld Split
    ferry Jadrolinija
    catamaran gv-line.hr

Andere opties voor zee-grotten zijn op en nabij het eiland Vis (zuidkust Vis - Stiniva inham) en (zee-kayak of boot) excursie naar het eiland Bisevo, eiland Ravnik (green grotto), Vis ligt ver van de kust en het zal duurder zijn.

Bij Split (eiland Hvar) heb ik nog het volgende gevonden (ik ken het bedrijf niet en misschien zijn nog andere bedrijven die soortgelijke excursies aanbieden) http://www.ilirios-hvar-tours.com/three-caves-tour/booking-online/blue-cave-tour-split/

Op het veel noordelijker gelegen eiland Cres (ten hoogte van de stad Rijeka en het eiland Krk) heb je de Blue cave en rondom dit eiland kan je ook boot en kayak excursies doen en afgelegen strandjes, rotsen en grotten bezoeken. Het eiland Krk is groter heeft veel mogelijkheden tot overnachten, stranden en uitgaansmogelijkheden. En je kan vanaf Krk met de ferry naar het eiland Cres welke met een weg verbonden is met het eiland Losinj. Het is dan wel handig om een auto te hebben en je kan vliegen naar Pula of Rijeka.

Deel Deze Pagina