beste caiparinha ooit in nederland

Discussie in 'Brazilië' gestart door Guest30, 5 jul 2010.

1. Guest30

Guest30 New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn vriendin heeft limoenen en no 51 meegenomen naar nederland en maakt fantastische caiparinhas.doet je beseffen hoe vaak je bedonderd word in brazilie.wat mij opvalt dat hoe duurder hoe slechter.vaak is het op een strandbar beter en goedkoper ze heeft ook alle ingredienten voor feizoado meegenomen. helaas is het vlees onderschept op schiphol.alles opnieuw in nederland gekocht inclusief varkensoren en poten.volgens haar was het 90 procent

2. Hazel

Hazel New Member

Lid geworden:
    10 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Goh René, iedereen is jalours op jou.

Jammer van de fejiaa maar mischien kun je een Black Label proberen i.p.v. die 51 bocht, gooi je die varkenspoten de prullenbak in en leer je haar de wetten van buitenspel voordat je haar op het vliegtuig zet nadat je een heerlijke Pakistaanse of Argentijnse maaltijd hebt genuttigd. Koop geen bonen!

3. paulgroenland@hotmail.com

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Collega van mijn vrouw zei laatst nog dat ze altijd zo moet lachen om die "toeristen" die die "no 51" bocht mee naar huis nemen.....

4. Maarten van Tilburg

Maarten van Tilburg New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Die 51 is niet de ergste, maar zeker ook niet de beste. Die kon (kun ?) je trouwens ook bij Gall&Gall kopen.
    Die jonge (=witte) cachaça is meestal nogal scherp, vuurwater dus. Probeer de volgende keer eens de gerijpte die gelig is. Volgens mijn zegslieden komen de beste uit Minas Gerais (Salinas bijvoorbeeld).

Verder is het eigenlijk rum. Je zou bacardi kunnen gebruiken. Of de variant met wodca.

Limoenen meenemen? Die vind je bij AH toch ?
    Zo niet, het kan ook met sinasappel, of ananas. Heel lekker met wat verse munt (blaadje) of zo.

En vlees voor de feijoada ? Geheel onnodig volgens mij. Ok, carne seca is wat moeilijk geloof ik, maar dat vervang je gewoon door een stooflapje. Varkensoren en -poten is niet lekker, je kan verschillende vleesjes gebruiken, en ook gewoon rookworst. Een pittige braadworst doet het ook goed.

Het probleem is de zwarte bonen, die vind je in Nederland niet. Maar het gebruik van witte bonen is niet verboden (en het oogt beter, ik haat zwart voedsel).

5. Davidinho

Davidinho New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Zwarte bonen? De toko en de Albert Cuyp bieden uitkomst!

6. Barend

Barend New Member

Lid geworden:
    29 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk, René heef zn moppie over en deelt zijn vreugde met zijn vrienden hier. Zo worden we nooit op de bruiloft uitgenodigd he

7. El Gato

El Gato New Member

Lid geworden:
    23 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    De beste caipirinha is voor mij toch een caipiroska (con Smirnoff).
    Na een 5tal ciapirinha met bv Pitu (en al de rest van eerste distilatie van suikerriet) krijg ik een scheur in mijn voorhoofd waarbij het uren of een nacht kan duren voordat deze er weer uit gaat.

8. Davidinho

Davidinho New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    De beste caipirinha is voor mij die met sake.

Als ik p de bruiloft wordt uitgenodigd dan is de sake van mij!

9. Hazel

Hazel New Member

Lid geworden:
    10 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Sake met kiwi.

10. Barend

Barend New Member

Lid geworden:
    29 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    aardbeien zijn in seizoen, in Nederland. Kiwis 2 maanden terug in Chili. Je zit er helemaal naast

11. El Gato

El Gato New Member

Lid geworden:
    23 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    De caipikiwi is meestal goed te pruimen. Zelfs met cachaça.

12. Maarten van Tilburg

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    dat noemen wij batida

13. Guest30

Guest30 New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    maarten, bedankt voor je positive bijdrage.ik heb het mijn vriendin op haar manier laten doen.zoals het beste vind.tuurlijk kun je hier limons kopen maar met een paar kilo heb je wel een andere prijs

14. Guest30

Guest30 New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    zoals ze het beste vind

15. Guest30

Guest30 New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    zoals zij het beste vind het is laat

16. Maarten van Tilburg

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi René
    Ik zie dat je wat caipirinha hebt genomen :)

Natuurlijk wil ik je Braziliaanse vriendin niet afstrijden. Ik zou niet durven.....

Maar ter vergelijk hoe ik een caipirinha maak:

Ik neem een hele, middelmaat limoen. Met een scherp (kartel) mes snij ik die in plakjes en vervolgens in +/- zessen. Deze partjes doe ik in de vijzel, met een bodempje water. Met de stamper flink kneuzen. Dan gaat de cachaça (Ypioca) of wodca (Orloff) erbij (een dose = een jeneverglaasje, plus een extra scheutje voor de lol) en ca 5 scheppen suiker.
    Werderom stampen en roeren, tot de suiker is opgelost.
    Een whiskyglas wordt iets meer dan de helft gevuld met ijsblokjes, daar bovenop gaat de inhoud van de vijzel. Roerstaafje er in. Schoteltje met servetje er onder, klaar (R$7,50)

17. Ernie

Ernie New Member

Lid geworden:
    6 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    R$7,50 Maarten? Dat vind ik persoonlijk flink aan de prijs. Je vraagt voor zo'n drankje meer dan dat je voor een bord eten vraagt.

18. Davidinho

Davidinho New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    @ ernie
    De prijzen van Caipirinha is een apart fenomeen. Inderdaad zeer aan de prijs. Zit m.i. ook een veel grotere marge op dan op 600ml bier, dat voor aannemelijk minder op tafel komt en ook nog eens langer meegaat.

Wie het weet mag het zeggen!

19. Maarten van Tilburg

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Je loopt wat achter Ernie. Een bord eten kost mij inkoop ongeveer R$4, maar dan is het nog niet klaargemaakt en geserveerd. Alles inclusief kost het ca R$10.

Op eten zit maar een kleine winstmarge, dus. Dat moet worden goedgemaakt door een veel ruimere winstmarge op dranken. En het gaat ook om aantallen. Als ik 100 caipirinhas per dag verkoop, kan dat makkelijk voor een paar reais weggaan. Maar ik verkoop er op zijn hoogst 1.
    En je kan gaan beknibbelen. Geen hele limoen, maar slechts een halve. Goed veel water er in, dan lijkt het meer. Dat doe ik dus niet.

Ik wil het wel eens zien. Die tenten die 600 ml bier kunnen verkopen voor bijna de inkoopsprijs, hoe lang houden ze dat vol. Hebben ze personeel, een vergunning, betalen ze huur, electra etc? Volgens mij kan het gewoon niet.

Maar goed, ieder zijn mening natuurlijk.

20. Hazel

Hazel New Member

Lid geworden:
    10 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Maarten:
    Huur: Noodzakelijk kwaad, flinke achterstand.

Personeel: Gratis, zonen, vrouw, rest v/d familie. Ze werken overdag en helpen daarna in de zaak. Ze eten zelfs niet mee omdat ze dat op hun werk doen. Dus in feite neemt het personeel geld mee naar de zaak.

Electriciteit: GATO

Vergunning: Wa's da???? O que???

Bier: Inkoop 1,50 verkoop 1,89

Zaak: vandaag op naam van da Silva, overmorgen de Souza.

Deel Deze Pagina