Bauhaus, kekke gekke winkeltjes, Gropiuspassage

Discussie in 'Berlijn' gestart door annemariehosper, 14 jan 2008.

1. annemariehosper

annemariehosper New Member

Lid geworden:
    14 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo mensen,

Ik ben zeer goed geluimd want ik ga eind Maart 3 daagjes naar Berlijn!
    Het is mijn eerste keer en ik verheug me er ontzettend op. Nu is mijn vraag of er hier ook mensen zijn die mij leuke adresjes kunnen geven van kleine, geinige winkeltjes (het liefst een beetje 'off the beaten track', dus de grote bekende winkelstraten vermijden). Ik zoek namelijk kekke hebbedingetjes voor mijn huis, het liefst kleurige spulletjes in India-stijl ofzo. En ik zoek ook leuke, eettentjes in Kreuzberg en die andere alternatieve wijkjes waar je voor een habbekrats iets aparts kunt eten of kunt winkelen!

Graag zou ik het museum Bauhaus willen bezoeken; is dit iets? Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij er over kan vertellen?
    Verder ben ik nog benieuwd of de Gropiuspassage iets is om te winkelen (ik heb gehoord dat het een enorm winkelcentrum is).
    Nog een laatste ding; zijn er ook plaatsen of verkooppunten in de stad waar ik iets kan vinden over Christiane F? Een (nieuw) boek ofzo wat over haar uitgegeven is of enkele artikelen die je kunt kopen...?
    Graag reacties!!

2. Sander

Sander Administrator
    Medewerker

Lid geworden:
    27 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Annemarie,

Ik ben een paar jaar terug in Berlijn geweest. Ik weet nog één bijzonder winkeltje. Dit is over het stoplichtmannetje, Ampelmann. Zie de website: http://www.ampelmann.de/html/shops.html .

Het is maar klein, maar als jij een geinig winkeltje zoekt mag je die zeker niet missen! Kleurige spulletjes is wat eentonig, de meeste zijn groen :)

Helaas kan ik je op de rest van je vragen geen antwoord geven, wel heel veel plezier!

3. ton mandemaker

ton mandemaker New Member

Lid geworden:
    11 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    wij gaan 14 juli a.s. 8 dagen naar berlijn
    kan iemand mij vertellen waar wij het monument kunnen vinden die op de foto site staat
    bij de 15 foto's.

4. marjolein@berlijn-blog.nl

Lid geworden:
    22 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Annemarie, voor eten en winkeltjes kun je prima terecht in de Bergmannstrasse in Kreuzberg. Ook Warschauer Strasse en Kastanienallee zijn hier prima voor. Museum Bauhaus ken ik niet, en winkelcentra zijn over het algemeen vrij eentonig en hetzelfde. De laatste tijd is het vrij stil rond Christiane F. maar altijd leuk is om dingen te bezoeken uit het boek, ik vond het altijd vrij indrukwekkend om rond Bahnhof Zoo te lopen bijvoorbeeld. Achter het Bahnhof Zoo gebeuren nog steeds lugubere dingen trouwens.

Ton, het plaatje genoemd "momument" staat aan de rand van Tiergarten, tussen de Reichstag en de Brandenburger Tor in. De blokken op een lagere foto is het Jüdisches monument wat je kunt vinden tussen de Brandenburger Tor en Potsdamer Platz. Veel plezier tijdens je daagjes Berlijn.

Voor meer tips kunnen jullie kijken op mijn Berlijn website berlijn-blog.nl, hoop jullie daar te zien!

5. Paulientje

Paulientje New Member

Lid geworden:
    17 nov 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Berlijn is echt 1 van mijn top steden om te bezoeken. Er is zoveel te doen en te zien. Van kunstgallerijtjes tot underground parties, heerlijk eten tot wandelen door de parken, drukte opzoeken of gewoon rustig je boekje lezen in de metro.. het is een prachtstad!

6. Jules

Jules New Member

Lid geworden:
    25 jan 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de artistieke wijde van Berlijn moet je zeker in Kreuzberg zijn. Ook in Friedrichshain vind je best wel wat leuke plaatsen.

Berlijn is echt een fantastische stad. Ik werk er nu een maand en heb me geen enkel moment alleen gevoeld. De mensen zijn zeer sociaal en er heerst een gezellige drukte. En zoal Paulientje hierboven verteld je kan ook lekker rustig een plaatsje vinden om te ontspannen.

Dit is mijn persoonlijke aanrader. Lekker eten, Lekker rustig, Rustgevende muziek...
    http://www.qype.com/place/1631119-Ristorante-Vira-Berlin

7. Jules

Jules New Member

Lid geworden:
    25 jan 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kom even kijken of er al geantwoord is op men post... niet dus... Maar wat ik wel zie is de tik fout die ik gemaakt heb.
    Natuurlijk heb ik het niet over de artistieke wijde in Berlijn maar de artistieke WIJK hahaha

Deel Deze Pagina