auto huren

Discussie in 'Mallorca' gestart door Hilda, 7 aug 2006.

1. Hilda

Hilda New Member

Lid geworden:
    7 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vriend en ik gaan 6 september naar Mallorca, El Arenal. Ik wil wel graag een auto huren, maar mn vriend vindt dat helemaal niet zo'n goed idee. Bang dat er iets gebeurt en dan dikke kosten moeten betalen...
    Hoe kan ik mn vriend overhalen om toch een dagje een auto te huren?
    Hebben jullie tips? En waar kunnen we dan het "veiligst" een auto huren?
    Groetjes Hilde

2. Inmar

Inmar New Member

Lid geworden:
    8 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Het beste kun je een auto huren bij een gerenommeerd bedrijf en vergeet niet om een extra verzekering (bij het autoverhuurbedrijf)af te sluiten voor geval je zelf schade veroorzaakt. Vergeet ook niet voor je de autosleutel gebruikt een rondje om de auto te maken om te kijken of er al een eventuele schade is. Op de autohuur kost de verzekering maar een paar eurocenten. Wij huren al jaren een auto op Ibiza bij Europcar. Eventueel kun je ook info inwinnen bij de Nederlandse Europcar.
    Succes.

3. Twan Breugem

Twan Breugem New Member

Lid geworden:
    9 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil misschien van de zomer met mijn vriendin naar mallorca gaan en ook een auto huren. Ik heb dan iets meer dan 2 jaar mijn rijbewijs en ben dan 21. Is het dan toegestaan om een auto te huren op Mallorca?

4. Shooters Mallorca

Shooters Mallorca New Member

Lid geworden:
    13 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Yep geen probleem, je kunt dan overal een auto huren zonder problemen.
    Wel even de prijzen na-checken want er zijn er zoveel en de prijzen liggen overal verschillend !

5. thehome-and-gardendoctormallorca

Lid geworden:
    20 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    een goedkoper is europagoldcar -zitten over het gehele eiland en dus ook op de luchthaven -hebben all inn prijzen - alleen tegen meerprijs kan je nog bijverzekeren voor lekke banden - bij schade is eigen risico NUL

6. Big Ren�

Big Ren� New Member

Lid geworden:
    25 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet je voor het huren van een auto een creditcard hebben?

7. jan_pit

jan_pit New Member

Lid geworden:
    28 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil dkkdjks

8. boonstracrew

boonstracrew New Member

Lid geworden:
    29 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    heb een auto gehuurd via het reisburo bij sunny cars als er problemen voordoen kan je gewoon naar huis dan regelen hun als vanuit nederland

9. Gabster

Gabster New Member

Lid geworden:
    11 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Indien mensen een auto willen huren, de beste plek is hiper rent a car. Deze zit in can pastilla. Je kan via www.transavia.nl al in nederland boeken. Lekker goedkoop en leuke autos.

10. yvdsteeg

yvdsteeg New Member

Lid geworden:
    19 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    In mei gaan wij een weekje naar Mallorca. Ik heb gezien dat een auto huren bijna nog goedkoper is dan een transfer boeken (voor 5 personen). Ik heb nog geen ervaring met het huren van een auto. Is het verstandig om al vooraf een huurauto te reserveren of denken jullie dat je dat op het vliegveld ook nog wel kunt regelen? Wat is dan het prijsverschil? Alvast hartelijk dank voor het advies.

11. maurice_santbergen

maurice_santbergen New Member

Lid geworden:
    10 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    En als je daar nu een fietser ofzo aanrijdt?

heb je dan geen mega groot probleem en moet je alsnog niet super veel betalen?

In Amerika bijvoorbeeld, worden buitenlanders ook niet echt vriendelijk behandeld als je dat soort problemen hebt.

Iemand een idee hoe dat gaat?

12. Edwin Stal

Edwin Stal New Member

Lid geworden:
    29 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Goedkoopst is boeken via internet bij een "broker", die verhuren wereldwijd en hebben daarom kortingsafspraken met de gerenommeerde verhuurbedrijven als Herz, Sixt, Goldcar, Europcar etc.. De prijzen die zij bieden kun je niet eens als local krijgen. Boeken over het internet met creditcard en de auto staat klaar op de sites. Er zijn meerdere brokers. Wij hebben een doorlink op onze website voor onze gasten, maar die is voor iedereen bruikbaar www.cala-dor.nl

13. vrolijk

vrolijk New Member

Lid geworden:
    17 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij Goldcar en wellicht ook andere verhuurders wordt een toeslag van € 20,00 gerekend voor de benzine als je meer dan 3 dagen een auto huurt. Je krijgt de tank dan vol mee en levert hem leeg in. Die toeslag is nergens te lezen maar als je de tank betaalt dan merk je dat het bedrag absurd hoog is. Ik noem dit oplichterij.
    Verder proberen verhuurders je ter plekke tot extra (comfort) verzekeringen te krijgen. Weiger je dit dan willen ze een hoge borgsom op je creditcard blokkeren. Bij Sunnycars is een extra verzekering absoluut niet nodig want zij hebben alles afgedekt, dus trap er dan niet in. Door de felle prijsconcurrentie probeert men in eerste instantie goedkoop te lijken maar ter plekke komen er allerlei apen uit de mouw en wordt je alsnog gestrikt. Je hebt dan weinig tijd en zin om alles uit te zoeken en trapt er dan gauw in. Niet doen !!!

14. van Lieshout

van Lieshout New Member

Lid geworden:
    9 apr 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je op zeker wilt spelen, dan kun je het beste bij een broker terrecht. Ik heb goede ervaringen met cardelmar.nl.

Ik huur al een jaartje of 4 direct via hun en ben dik tevreden. Prijzen zijn scherp en hebben bijna alle aanbieders (hertz, Avis, Europcar en veel lokale verhhurders). Neem maar eens kijkje: www.cardelmar.nl/autohuur/mallorca.php.

Doordat je bij hun alles zelf bepaalt (bij wie je huurt, wat voor verzekering, wat voor benzine regeling etc.) weet je wat je krijgt en heof je bijvoorbeeld geen peperdure tank benzine te betalen bij aankomst. Je kan zelfs voor het boeken de lokale huurvoorwaarden doorlezen zodat je geen onverwachte kosten om je oren krijgt. Succes allemaal!

15. Ellyvh

Ellyvh New Member

Lid geworden:
    23 apr 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo
    ik lees op de meeste verhuursites dat er een creditcard nodig is voor het huren van een wagen. Geldt dit ook bij het huren van een scooter? of als je een auto huurt bij de local verhuurders?

16. Saci

Saci New Member

Lid geworden:
    10 mei 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    30 april 2014 via de Sunweb-host bij Europcar in Alcudia voor 128 euro 3 dagen een leuke auto gehuurd. Ik had geen creditcard, wel een betaalpas daar hadden ze niks aan. Wel kon ik de auto meenemen door die 128 euro te betalen en geen borg! Ssn het einde van de periode de sleutels bij de receptie van het hotel af gegeven. Mallorca, zover ik het begrijp, is vakantie zonder zorgen.

Deel Deze Pagina