arkefly

Discussie in 'Brazilië' gestart door remcobezemer1980@hotmail.com, 24 mei 2006.

1. ietsmet

ietsmet New Member

Lid geworden:
    24 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ja snel inchecken en meteen door de douane rennen en dan horen dat je vlucht 3 uur vertraagd is en dat je na de douane niet meer mag roken.....

Voor de douane perikelen neme men een rollator van de kringloop a 10 euro; daar kan je lekker je handbagage op laden en mag je iedere rij op je gemak voorbij wandelen.
    (vooral op schiphol tegenwoordig een drama)

Ter plaatse is er altijd iemand HEEL
    gelukkig mee te maken ;)

2. mandylucien

mandylucien New Member

Lid geworden:
    25 okt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hadden gelukkig geen vertragingen met Arke Fly. Helaas op de heen en terugreis wel slechte video-kwaliteit (vind ik wel altijd belangrijk).De vertraging bij de douane werd bij ons ondermeer veroorzaakt omdat er van de 2 formulieren die ingevuld dienden te worden, er eentje niet meer op voorraad in het vliegtuig was. Die kregen we ter plekke uitgedeeld. Het leukste was wel dat we bij de douane aangekomen vriendelijk werden verzocht de op de grond geschilderde lijnen te volgen en daar niet overheen te stappen, al stond er niemand voor ons. Dus zijn we vrolijk gaan zigzaggen naar de douane toe. Wij konden er wel om lachen, maar ik kan me voorstellen dat als je niet georganiseerd reist je er snel doorheen wilt. Op Schiphol race ik ook altijd zo snel mogelijk naar buiten. Veel plezier op vakantie Remco!

3. rondenise@wanadoo.nl

Lid geworden:
    19 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij onze hostess van FlyBrasil kon je VIP boeken voor de terug reis.
    Dat betekent dat je niet in de rij hoeft te staan voor het inboeken, voorrabg krijgt bij de douane en in een arco kamer met gratis drank kan wachten en internetten. Dit kost iets maar super!!!!

4. Piet van den Engel

Piet van den Engel New Member

Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Arke Fly Comfort Class € 49,- per enkele reis (extra beenruimte)
    Arke Fly Star Class € 178,- per enkele reis voor deze bedragen kun je toch wel lekker eten en drinken buiten je airco kamertje waar het dan wel (gratis)mag zijn.

5. squadra_bassie

squadra_bassie New Member

Lid geworden:
    26 mrt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Arkefly is een groot drama naar Natal toe... Slechte service, veel vertraging gewoon @#$@#. Als je goedkoop wil een goed alternatief, anders kun je beter met TAP gaan. Zie je nog wat van Portugal ook....

6. dududu1976@yahoo.com.br

Lid geworden:
    11 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gaan voor het eerst met Condor (Lufthansa) dit jaar vanuit Frankfurt...

Als je meer dan 1000 euro kan besparen, voor 2 personen...is dat mooi meegenomen voor in Brazilie.

Zo kan ik ook mijn schoonmoeder helpen met nieuwe elektra-bedrading in haar huisje;)

Ik vind trouwens dat rennen naar de douanepost in Brazilie, juist bij mijn vakantie horen...des te eerder je kan gaan genieten van je caiparinha !!

7. dududu1976@yahoo.com.br

Lid geworden:
    11 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vrouw won de vorige keer...3 minuten en 25 seconden...maarre, ssssssssst: Ik heb haar expres laten winnen;)

8. djamerkx@home.nl

djamerkx@home.nl New Member

Lid geworden:
    7 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Eddie,jij hoeft niet zo hard naar de douane post te rennen.Gewoon met je Braziliaanse vriendin bij de post voor brazilianen melden met je paspoort.Ikzelf was daar de laatste keer in precies 3 minuten doorheen,inclusief wachten op 10 personen voor me.Rennen hoort zowieso niet bij mijn vakanties....
    Condor is super...

9. Guest8876

Guest8876 New Member

Lid geworden:
    7 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Dave

Kan dat? Als gringo bij de douane door de poort voor Brazilianen als je vrouw Braziliaanse is?

10. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet op alle luchthavens.

11. ferzxman@telenet.be

ferzxman@telenet.be New Member

Lid geworden:
    11 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    @Eddie

Ook ik vlieg in Juni met Condor va Frankfurt.
    Eerste keer, ben benieuwd.
    Besparen 1600 Euro t.o.v. Tap.(2volw.+3kids)
    Kan je id veel mee doen in Brasil.

Ik mag als gringo altijd door het poortje "Brasileiros" samen met vrouw en kids.
    Gewo

12. rob_van_riet2

rob_van_riet2 New Member

Lid geworden:
    14 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Vliegen jullie nu zo goedkoop,of vlieg je niet naar São Paulo? Ik begrijp dit niet.
    Nu net mijn jaar vliegticket gehaald bij Vliegwinkel maar ik betaal 830 euro`s .Ik bespaar niets want ik vindt dit al genoeg.
    vlieg met Swiss.

13. ferzxman@telenet.be

ferzxman@telenet.be New Member

Lid geworden:
    11 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    @Rob van Riet

Condor gooit sinds enkele weken af en toe wat aanbiedingen ertussendoor.
    Ik meen alleen naar Salvador en Recife.
    Rechtstreeks va Frankfurt.
    Ik heb geboekt aan 538 Euro.
    Geen kinderkorting.
    Bij Tap waren de vluchten op dezelfde data 9

14. djamerkx@home.nl

Lid geworden:
    7 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt.Condor heeft enkele data spotgoedkoop maar aangezien ik niet gebonden ben aan een speciale datum vlieg ik lekker goedkoop.Wel goed timen wanneer je het ticket koopt,want er kan per dag veel verschil zitten.Zelf ook 538 euro,en mijn vriendin voor 3 maanden 690 euro.In Salvador is het geen probleem Jack, als gringo door het poortje van de Brasileiros.Mits je aanhand daar vandaan komt natuurlijk...

15. Guest8876

Guest8876 New Member

Lid geworden:
    7 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhh, sorry?

16. djamerkx@home.nl

Lid geworden:
    7 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Aanhang Jackie!!!

17. Guest8876

Guest8876 New Member

Lid geworden:
    7 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah. Duidelijk!
    Bedankt.

18. micosafado

micosafado New Member

Lid geworden:
    24 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ArkeFly krijgt binnenkort een aantal vlieguigen erbij, hopelijk ook voor de vluchten naar Fortaleza en evt andere bestemmingen naar Brazilië van Arke in de toekomst en dat zal waarschijnlijk vertragingen kunnen voorkomen!
    Misschien wordt het nog wel wat met dat Arke ;-)

Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=20216

19. micosafado

micosafado New Member

Lid geworden:
    24 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Bron: http://www.nu.nl/news/1504588/37/Luchtvaartmaatschappijen_aan_schandpaal.html

Luchtvaartmaatschappijen aan schandpaal
    Uitgegeven: 31 maart 2008 17:08
    Laatst gewijzigd: 31 maart 2008 18:59

BRUMMEN - Luchtvaartmaatschappijen moeten vanaf maandag rekening houden met een nieuw, dagelijks geactualiseerd, overzicht van vertraagde vluchten op internet.

Het bedrijf EUclaim heeft op de eigen website (www.euclaim.nl) een lijst gepubliceerd met 600 probleemvluchten.

20. dududu1976@yahoo.com.br

Lid geworden:
    11 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, bedankt Dave.

Zal het vragen...idd, Condor scheelt een hoop...laatst was een actie, waarmee je tot 1 juli, zonder luchthavenbelasting kon vliegen naar Salvador. 2 personen was 750 euro maar !!!

Tap staat idd op zon 1200 euro per ticket...
    Het verschil is mij te groot!
    En binnenlandse vluchten gewoon via familie/vrienden boeken als er een promotion is...Ik heb er alle vertrouwen in.

Nu moet alleen die euro nog iets meer waard worden, en dan wordt het een leuke reunie alweer!!

Deel Deze Pagina