Arkefly maakt er een zooitje van

Discussie in 'Fortaleza' gestart door Peter Janssens, 1 feb 2008.

1. fasto

fasto New Member

Lid geworden:
    19 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ja "Arme zwabber" zegt tie gniffelend achter zijn PC
    Maar Woensdag ben ik in Armazem, desnoods leen ik de vlieger van Andre Hazes

2. enschede110@hotmail.com

Lid geworden:
    6 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    het vliegtuig wat naar fortaleza gaat van arkefly staat nog steeds op curacao met een kapote bezinetank.Kan allemaal nog wel even gaan duren.

3. fasto

fasto New Member

Lid geworden:
    19 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    beter een half ei dan een lege dop ;-)

4. spartelrat

spartelrat New Member

Lid geworden:
    12 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    na al die problemen met de´vloot´snap ik niet dat jullie nog met Arke meedurven.Mij krijgen ze dus écht niet meer in dat vliegtuig!

5. peregrino@zonnet.nl

peregrino@zonnet.nl New Member

Lid geworden:
    3 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat apart, het vliegtuig dat naar Natal zou moeten komen had vertraging omdat de baan verlichting op St Maarten stuk was.

6. antonhs

antonhs New Member

Lid geworden:
    17 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    krijg de indruk dat de vlucht naar curação waarschijnlijk de lichtmasten op st maarten geeft geramd met als gevolgd st maarten in het donker (nieuwe lampen worden nu overgevlogen vanuit psv-stad) en de benzinetank van het toestel richting curação kapot (nieuwe tank wordt per scheepsvracht - goedkoper - vanuit feyenooit stad overgebracht).

tegen de tijd dat de lampen weer branden, de tanken niet meer lekken zal de bemanning wel aan een verplichte rustpauze van 48 uur toezijn - ook dit kan eenvoudig worden opgelost - nieuwe bemanning wordt per zeiljacht vanuit ajx-stad overgezeild

nu maar hopen dat tegen de tijd dat zo'n arkevlieg weer de lucht in kan het niet mist op schiphol, de wind niet harder waait dan kracht 3, de film van wilders nog niet is uitgebracht

zal toch wel goed komen allemaal???

7. peregrino@zonnet.nl

peregrino@zonnet.nl New Member

Lid geworden:
    3 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    En de chauffeurs van de kofferkarretjes in de Republic Dominicana moeten ze maar eens uitleggen dat Arkefly vliegen vleugellam raakt als je met zo een karretje tegen een vleugel aan rijdt.

8. dr.flecha

dr.flecha New Member

Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Arkefly maakt er geen zooitje van, het IS een zooitje met geen enkel respect voor zijn passagiers. Misschien is het eens te overwegen om met al die benadeelde passagiers samen een rechtszaak aan te spannen.

9. jermaine

jermaine New Member

Lid geworden:
    1 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    De vlucht OR460 FORT - AMST is weer uitgesteld.
    Het vliegtuig vertrekt nu op woensdag 20-02 om 13:00 (Fortaleza tijd).

Er waren problemen met het toestel en tevens moest de bemanning 24 uur uitrusten, voordat zij weer aan boord van het vliegtuig mogen.

10. dorus1000@hotmail.com

Lid geworden:
    23 okt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze zijn vanmiddag om 14.10 aangekacheld,
    vanavond zijn ze dus op de plaats van bestemming, alleen 30 uur later dan gepland....

11. h.londen

h.londen New Member

Lid geworden:
    8 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    toch wel 2 dagen van je vakantie naar de maan....ga 2 maart met TACV hoop dat me dit bespaart bllijft

12. jermaine

jermaine New Member

Lid geworden:
    1 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik heb alleen maar extra kosten aan de taxi gemaakt. Tevens is mijn vriendin ook niet gewaarschuwd dat er tot 2 x toe vertraging is opgetreden. Eerst zou die maandag vertrekken.
    Vervolgens is door de Arkefly Balie op Fortaleza verteld dat ze dinsdag om 9:45 zouden vliegen. Mijn vriendin voor niets naar de luchthaven gekomen en kon ze weer naar hui vertrekken. Dit keer heb ik zelf naar Arkefly gebeld, en toen hebben ze aangegeven dat ze vanaf 20-02 vertrekken om 13:00.

Kan Arkefly hiervoor aangeklaagd worden en kan ik een schadeclaim indienen voor de extra gemaakte kosten? Heeft bijna 200 euro extra in totaal gekost door deze ongein.

13. h.londen

h.londen New Member

Lid geworden:
    8 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk jerry dat je even met eu claim contact moet opnemen www.euclaim.nl.....suc6

14. bentisport

bentisport New Member

Lid geworden:
    18 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    jerry,
    als je voor je extra gemaakte kosten de rekening bonnetjes hebt mag het geen probleem zijn om je geld terug te claimen,het kost wel wat tijd en geduld je moet arke schriftelijk op de hoogte brengen met kopijtjes van je onkosten nota's(dat is wel een vereiste) en je boeking van die bewuste datum en liefst alles aangetekend verzenden,je kan al een e-mail vooruit sturen met daarin de melding dat er een aangetekende zending met de claim onderweg is en vooral arke blijven bestoken met brieven,e-mails en telefoons,ik heb een gelijkaardig geval meegemaakt in 2006(18u vertraging) en heb er destijds 400€ van terug gehad,het duurt wel enige tijd maar volhouden is de boodschap!

15. jermaine

jermaine New Member

Lid geworden:
    1 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi Marc en Henri,

bedankt voor al jullie info.
    Bonnetjes heb ik alleen niet, omdat die taxi-chauffeurs in Fortaleza geen bonnenboekje of mobiele printer hebben in de taxi.
    Het is geen Nederland, waar alles (bijna) zo goed geregeld is...hehe.

Maar ik ga sowieso wel een claim indienen via EUclaim, wat Henri aangaf en hoop dat ik door hun geholpen kan worden.

In ieder geval nog bedankt voor jullie info en zal wel een message posten mocht ik bericht hebben van EU-claim.

16. bentisport

bentisport New Member

Lid geworden:
    18 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    jerry,ik bedoel niet alleen van de taxi maar ook recu's van eetmalen,kosten verblijf hotel of appt enz.dat is toch geen probleem evenals van de taxi maar dan moet je het wel even vragen natuurlijk als het een officieele geregistreerde taxi is zal ook die zonder problemen een bonnetje uitschrijven maar daar heb je nu natuurlijk niks meer aan dat is te onthouden voor de toekomst al is het te hopen dat dit niet meer voorvalt.
    groetjes
    marc

17. Dorin

Dorin New Member

Lid geworden:
    21 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeg beste mensen, Kom net terug uit Mexico totaal geen vertraging gehad. Hoe komt het dat de vluchten naar Brazilie bijna altijd vertragingen hebben? Komt dit misschien omdat flybrasil zijn rekeningen niet op tijd betaalt aan Arke....??? Ga volgende week voor de tweede maal richting Natal, heb nu al schrik voor de te doden uren....

gr Dorin

18. dududu1976@yahoo.com.br

Lid geworden:
    11 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een tip voor de volgende keer:

http://www.rinconpardo.nl/component/option,com_frontpage/Itemid,1/

19. marcopolo49

marcopolo49 New Member

Lid geworden:
    16 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een verschrikkelijke organisatie. 30 uur vertraging op de heen vlucht, netjes een brief gestuurd voor enige vorm van compensatie voor het feit dat ik nu meer dan een volledige BETAALDE! dag van mijn vakantie kwijt ben.
    Maar nee hoor, is overmacht dikke pech voor de klant. Doen een standaard verhaaltje aan de telefoon waarin geen enkele compassie is voor het feit dat ze niet de beloofde dienst hebben geleverd en dat je dus geld hebt uitgegeven voor goederen/diensten die je niet ontvangt. Wat een firma list en bedrog, het is je rijnste diefstal. Niet eens de dag in je hotel krijg je terug betaald van deze oplichters benden. Voel me echt bestolen door ArkeFly, wat een waardeloos bedrijf. Zal er nooit meer iets van kopen en ook iedereen die ik ken afraden ooit iets met deze figuren te doen.
    Dat zo'n ellendige organisatie maar eindeloos door kan gaan met reizen verkopen terwijl ze blijkbaar niet in staat zijn enige mate van kwaliteit te leveren in hun diensten.
    Nou ja, dan maar uit handen geven die claim.

20. fasto@planet.nl

fasto@planet.nl New Member

Lid geworden:
    22 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Succes
    ik heb het geweldige bedrag van € 100.00 terug gekregen (reis 18febr) 23 uur vertraging.
    Eu Claim nam hem niet inbehandeling omdat de vertraging minder dan 24 uur was !!!
    www.euclaim.nl/
    aangezien jij 30 uur vertraging had ben ik benieuwd wat ze nu doen?

Deel Deze Pagina