andalusie met kind

Discussie in 'Andalusië' gestart door ram, 1 jan 2011.

1. ram

ram New Member

Lid geworden:
    1 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. We willen graag in sept met onze zoon van 3 naar Andalusie, erheen vliegen en daar een auto huren zodat we wat uitstapjes kunnen maken. We zoeken dus een beetje centrale lokatie vanwaar we wat uitstapjes kunnen maken, niet al te cultureel, maar paar leuke bezienswaardigheden of stadjes/plaatsjes. Ook zou het leuk zijn om niet te ver van een strand te zitten.
    We zoeken een kindvriendelijke accomodatie.
    Wie heeft er tips?

2. cortijovalavero

cortijovalavero New Member

Lid geworden:
    6 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Ram,

Mijn eerste raad is: indien U met een kindje reist is het belangrijk ermee rekening te houden dat het tot midden sep nog heel warm kan zijn in het binneland van Andalusië. Sevilla, Cordoba, en Granada halen dan nog gemakkelijk temperaturen boven 30 graden.De kust of dichtbij de kust is dus geen slechte optie. De kust van Malaga is heel toeristisch maar hoe verder oostelijk U gaat hoe minder toeristisch het wordt. Er is voordien in dit forum al gepraat over Nerja. Dit is een badplaatsje met een gezellig centrum, vlak aan de kust en met heel wat mogelijkheden om uitstappen te maken. Het is er wel toeristischer (vooral Brits) dan de rest van de kustlijn. Een beetje verder oostelijk begint de Costa Tropical met als interessante dorpen Almuñecar en Salobreña. Puur Spaans en ook vlak aan de kust. Misschien ook eens kijken op onze site: www.cortijovalavero.com

3. fritz wunderlich

fritz wunderlich New Member

Lid geworden:
    16 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Almuñecar is als basis, niet zo'n slecht idee.
    Het plaatsje heeft een leuk centrum en er is een aquarium, zeker de moeite om te bezoeken.
    Vanuit het grote busstation kan men met lokale bussen vele tripjes in de omgeving maken. O.a. naar Granada met op de terugweg een tocht door de Alpujarras.

4. fritz wunderlich

fritz wunderlich New Member

Lid geworden:
    16 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Vanessa,
    Uw onderkomen ziet er indrukwekkend uit.

Deel Deze Pagina