Accomodaties tussen BKK en het noorden

Discussie in 'Thailand' gestart door Guest22480, 31 jan 2009.

1. Guest22480

Guest22480 New Member

Lid geworden:
    10 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    We gaan er weer voor als de prijzen van de tickets iets gaan dalen. Waarschijnlijk wordt het weer eind juni en dan drie weken.
    Idee is om langzaam naar het noorden te rijden en daar een beetje te blijven hangen.
    Dan onze huurauto achter laten en eventueel naar het zuiden vliegen voor nog een weekje zon en zee.
    Wij hebben deze route ooit eerder gedaan maar toen waren alle hotels al geboekt en veel daarvan vielen ons vies tegen. Met nadruk op vies. Muffe kamers, ranzige badkamers etc.
    Wie heeft er tips?
    Het mag best iets kosten, we zijn geen low budget travelllers.
    Probleem is vaak dat een hotel dat een paar jaar bestaat al in verval raakt.
    Wij hebben toen bijvoorbeeld heerlijk gezeten in het Belle Villa resort in de buurt van Chiang Mai maar misschien is dat wel een stuk minder nu.
    Gaarne jullie tips.
    Andere optie is naar het Noorden vliegen en daar een auto huren...

2. Chiang Rai Info

Chiang Rai Info New Member

Lid geworden:
    16 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    wat zijn je wensen en eisen neele?

3. Guest22480

Guest22480 New Member

Lid geworden:
    10 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    In ieder geval een mooie en superschone kamer met een terras of balkon, lekker eten en een zwembad.
    En SCHOON is heel belangrijk.
    Het leukst vind ik hotels die ingericht zijn in Lana style maar het hoeft niet perse.
    We gaan reizen met de auto dus hoeven niet in de bebouwde kom te zitten.

Chiang Rai info, jij weet naturulijk wat de top hotels zijn bij jullie in de buurt.

Tijdens een autorondreis die we maakten en waar de hotels vooraf geboekt waren zaten we in het Little duck in chiang Rai en dat vonden we echt niet leuk. Groot en troosteloos.
    Dat dus niet.

4. Guest22901

Guest22901 New Member

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi Neele, wat denk je van vilavilla in chianmai? zoals eerder gemeld heb ik foto's geplaatst op mijn site. hier de site van vilavilla
    http://www.vilavillachiangmai.com/index.html
    helaas geen zwembad maar volgens mij voor jou een geschikte lokatie zker gezien jullie net als wij iets meer luxe verwachten (ondanks de extra kosten) ik hoop dat je er iets aan hebt en mocht je me prive foto's van vilavilla willen zien kan ik je ze mailen alvast veel suc6 gr. oscar

5. Chiang Rai Info

Lid geworden:
    16 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Little Duck is inderdaad erg troosteloos....Er zijn in de regio tal van mooie, betaalbare, schonen hotels/resort. Weet niet wat je budget is. Je kunt via de site een mail sturen naar ons en dan kunnen onze mensen je een advies geven.

6. Maikel

Maikel New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Neele,
    Net als jij ben ik in die Noordelijke zone nog nooit geweest, wellicht door moto ‘onbekend is onbemind’ en ook omdat me de laatste tijd de angst om solo te avonturen me wat benauwd.
    Zal wat met stramme ouderdom te maken hebben.
    Ik had voor Chiang rai het hotel met die onaantrekkelijke naam La luna opgeslagen, het leek me te voldoen aan mijn criteria. In mijn geheugen zat verder een idyllisch gelegen resort en via internet denk ik het gevonden te hebben = Thaton Riverview resort het ligt echter in Mae Ai een zone die ik omwille van sfeer enkele dagen wou opzoeken, samen met een basic resort die ergens Track of the Tiger noemt … of zoiets en in Fang ligt.

http://www.guiderooms.com/thailand/thaton-riverview-resort.htm

http://www.lalunaresortchiangrai.com/Photo%20Gallery.htm

7. Guest22480

Guest22480 New Member

Lid geworden:
    10 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Het meeste dat ik afgelopen juni heb betaald was 5000 baht per nacht. Dit was voor een ongelooflijk mooie bungalow op Koh Pagnan.
    Inclusief ontbijt, een super terras met mooie ligbedden, een jaccuzzi, een twee persoons douche, dvd speler, muziekinstalatie en noem maar op.
    Was echt helemaal geweldig.
    Moest eigenlijk 6000 kosten maar hebben toen afgedingd.
    In BKk betaalden we 4700 inclusief ontbijt voor het Marriott.
    We hebben ook in Kanchanaburi voor 2700 in het oriental river kwai gezeten en dat was ook helemaal te gek.
    Nu begrijp ik dat het noorden een stuk goedkoper is dus...

8. Mojo5

Mojo5 New Member

Lid geworden:
    24 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @Neele, het noorden is idd stukken goedkoper op allerlei fronten...behalve de Mac. en Burgerking ha-ha die zijn door heel Thailand dezelfde prijs en gelijk aan de prijzen wereldwijd. Dat is voor ons altijd een goed argument naar de kinderen toe om er in T

9. baahjun@gmail.com

baahjun@gmail.com New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Maikel, Track of the Tiger (eigendom van een vriend van mij) heeft geen resort in Fang, het resort dat jij bedoelt is waarschijnlijk het www.maekok-river-village-resort.com. (De eigenaars van MRVR en TOTT werken wel veel samen). Het ligt niet in Fang maar een paar kilometer verderop in Thaton. Ben er een paar weken geleden geweest en ik zou zeggen; zeker de moeite waard. Volgens mij staat er ook wat op Chiang Rai Info z'n site over dit resort. De omgeving is prachtig.

10. Mojo5

Mojo5 New Member

Lid geworden:
    24 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    p.s. voor een ieder die het interessant vindt, de foto's van de kamers van de Quarter in Pai die je ziet is ook werkelijk hetgene wat je krijgt omdat ze allemaal hetzelfde zijn. Veel website's tonen alleen hun allerduurste kamers, dit resort(je) heeft dus alleen dezelfde soort kamers. 1 boven en 1 naaste buur.

11. dhans

dhans New Member

Lid geworden:
    24 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan inderdaad wel eens een probleem zijn. Hadden jullie 1 of 2 kamers met z'n vieren?

12. Mojo5

Mojo5 New Member

Lid geworden:
    24 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hadden 1 kamer voor ons vieren. Een eenpersoons kingsizebed en een opklapbed erbij laten zetten. Vrienden van ons zaten naast ons in een doubleroom, 2 ruime 1p.bedden.
    Ik bedoel dus niet dat elke indeling hetzelfde is maar wel de inrichting, luxe inloopdouche met stortdouche enz. de kamers zijn heel netjes en luxe. Er staan zelfs mooie pantoffeltjes klaar en koffie- en theefaciliteiten/ waterkoker. Zowat elke cottage kijkt uit op het zwembad en bar/restaurant wat prettig is als de kinderen al slapen. Het is klein opgezet maar heel goed en ernaast zit een leuk barretje. Alles op loopafstand van het centrum van Pai.

13. Maikel

Maikel New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    @ baahjun

Leuk toeval dat je in Thaton geweest: bent bedankt voor de info en ja de omgeving lijkt me sfeervol en charmant en zo zie ik het graag … ook in drukker steden. Ik kick erg op the thai touch. Je link over de Maekok village resort kende ik n

14. baahjun@gmail.com

baahjun@gmail.com New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Maikel, volgens mij rijden er bussen vanaf Chiang Rai maar da moet je even aan CRInfo vragen, ik heb het op de motocy gedaan vanuit Chiang Mai, een mooie tocht door de bergen.

15. Theo Meijer

Theo Meijer New Member

Lid geworden:
    25 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Maikel,

met de boot van Thaton naar Chiang Rai is zeker ook aan te raden. De tocht duurt een paar uur en er wordt onderweg ook nog gestopt.
    Het Thaton Chalet is goed en aan de overkant van de rivier zijn meerdere grotere en kleine resorts. Zowel de wat thaton (fraai uitzicht over de bergen van Birma) als de chinese tempel is de moeite van het bezoeken meer dan waard.
    In Chiang Rai heb ik overnacht in het Wiang Inn
    hotel mooi en luxe en een andere keer in het White House Guesthouse met zwembad (veel kwaliteit voor de prijs)

Veel plezier in het Noorden.

16. chila@chila.nl

chila@chila.nl New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Neele,

Wellicht niet voor deze trip, maar wij hebben in een heel luxe accommodatie gezeten in de buurt van Udon Thani. In de middle of nowhere, prachtige villa met zwembad, ontbijt, lunch en diner inbegrepen (en dat was echt voortreffelijk lekker), ontzettend aardige gastheren/vrouwen. Niets in de buurt, behalve echte Isan omgeving en wij hebben genoten.
    www.geckovilla.com

17. Maikel

Maikel New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Theo Meijer,
    ook bedankt voor de suggesties, ik kan nu al liggen mijmeren en zal op het gepaste ogenblik een rubriekje met streekplanning daaromtrent openen.

18. Chiang Rai Info

Lid geworden:
    16 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Je ziet het, er zijn in het noorden tal van mogelijkheden om te overnachten tegen een redelijke prijs.
    Verder kan ik zeggen dat er vanuit Chiang Rai busdiensten richting Thaton gaan, en uiteraard ook luxe VIP busjes.
    Veel plezier!

19. Maikel

Maikel New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Om terug op het topic komen,

Halverwege Bangkok en het Noorden ligt het bekende Sukhothai.Onderstaand resort ligt ideaal bij het domein zodat je het ook bij valavond in zijn aparte sfeer kan heropzoeken.

Iets verder ( op 55km) op je reisweg richting Chiangmai/ Lampang, ligt een onbekende parel: Si Satchanalai-Chaliang, ideaal is het bezoek via fiets vanaf Chaliang langsheen de Yom rivier
    al was het maar voor de fotogenieke grote hangbrug en al die vriendelijke mensen die je onderweg begroeten .. ik waande me opnieuw in die zoooo charmante sfeer uit die vroegere jaren …

http://www.tharaburiresort.com/index_EN.php

20. Maikel

Maikel New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat Sukhothai betreft logeerde ik echter hier:

http://www.lotus-village.com/

Deel Deze Pagina