2e keer thailand TIPS!!

Discussie in 'Thailand' gestart door Kevin1986, 20 sep 2014.

1. Kevin1986

Kevin1986 New Member

Lid geworden:
    20 sep 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

Wij (stel 28-27) zijn in 2012 voor het eerst naar thailand geweest en verliefd geworden op het land. Nu gaan wij half december voor een maand terug en eerlijk gezegd weten we nog niet zo goed waar we naartoe willen. Vorige keer zijn we 25 dagen geweest en zag er zo uit:

na aankomst BKK gelijk door naar
    Kanchanaburi
    Koh tao
    Koh Samui
    Khao sok
    Krabi
    Bangkok

Nu hebben we globaal het volgende bedacht. Bij aankomst eerst in BKK verblijven, daarna nachttrein naar chang mai( omdat je geweest moet zijn?), naar pai, naar khao yai NP (omdat khao sok zo is bevallen weer een natuurpark). We twijfelen of we de grens met cambodja over moeten gaan (angkor wat, boottocht phnom penh-siem reap) daarna door naar zuiden (westkust) phuket, koh lanta, khao lak, koh phi phi.

Wij zijn types die als je 1 tempel hebt gezien heb je ze allemaal gezien (cultuurbarbaren wat dat betreft) Houden van actieve activiteiten, respect voor mens en dier (we hebben een dag vertoeft in elepant world waar we hebben genoten en veel geleerd), houden van gezelligheid, eten, natuur en toch ook wel lekker luieren op een strand. We zijn op zoek naar de autentieke plaatsjes en eerlijk gezegd niet zozeer het massatoerisme (bv full moon party). Het slapen in een bamboo hut met een matras en een klamboe in het khao sok park was dan ook ons hoogtepunt.

wat is nou de vraag?

we willen graag tips en adviezen over onze trip. Evt alternatief reisschema. Andere ideeen of suggestie om naartoe te gaan.

Vorige keer hebben we min of meer alles vast laten leggen waardoor we weinig vrijheid meer hadden is ons reisschema en de transfers vielen ons ook tegen. We willen niet dezelfde fout maken en door alleen bkk vast te leggen en een paar dagen langer te gaan is het begin daarmee gemaakt.

we hopen op leuke reactie's waar we wat mee kunnen!

Groetjes Kevin en Janet

2. hans2007

hans2007 New Member

Lid geworden:
    7 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee Kevin en Janet,

Je zult wel niet anders kunnen, maar de meest ongeschikte tijd om op de bonnefooi te reizen vangt 15 december aan, en duurt tot ong, 10 januari.

Je schrijft dat de transfers je tegenvielen, bedoel je dan de transfers zelf of de afstanden ?

De afstanden die je nu wilt afleggen zijn groter, en als je zelf transfers wilt regelen ( Vrijheid is een groot goed) , dan duurt het over het algemeen alleen maar langer.

Je denkt misschien Kanchanaburi te hebben gezien, maar ben je in Erawan geweest, en in Sai Yok ? Daar kun je op een raft slapen, te boeken in de hoofdtsraat van Kanchanaburi.

Hans.

3. Etienne

Etienne New Member

Lid geworden:
    19 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hans heeft gelijk . In die periode is het op de toeristische eilanden in het Zuiden heel druk.(en duur)
    Een uitstap naar Cambodja is zeker aan te raden ( Siem Reap enz )
    Maar ... dan moet je tegenwoordig opletten met je visum ! Dan heb je een "double entry visum " nodig . Die regels zijn in de laatste maanden gewijzigd en niemand weet eigenlijk goed hoe het nu moet . Zeker is dat je slechts één gratis 30 dagen free entry krijgt En als je bij aankomst binnenkomt en in die maand naar Cambodja gaat en terug binnen komt zijn dat twee entries is 30 dagen.

4. Kevin1986

Kevin1986 New Member

Lid geworden:
    20 sep 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    beste Hans en Etienne...

onze tickets zijn al geboekt en waarschijnlijk is het veel te duur om dat te wijzigen.

Wat ik bedoel met dat de transfers tegenvallen is dat als je dat vooraf regelt alles fout gaat(chauffeur komt te laat of niet opdagen bijv)....je kan beter op het moment zelf de transfer regelen is ons idee.

Inderdaad de afstanden zijn groter...maar dat is het probleem niet.....te veel in een maand proppen is eerder ons probleem.

misschien is het dan een idee om naar koh chang te gaan....

ook hebben we zitten denken om bijv tussendoor naar de filipijnen of maleisie te gaan, ik weet niet wat jullie idee hierover is.

Is die double entry te verkrijgen bij aankomst of krijg je die als je de grens overgaat of moet je die vanuit hier (NL) aanvragen?

We zijn inderdaad toen wij in kanchanaburi waren naar de erawan watervallen geweest. als je zoals ons vroeg komt een mooie belevenis, ben je iets te laat heb je gezelschap van honderden russen.

groetjes Kevin en Janet

5. hans2007

hans2007 New Member

Lid geworden:
    7 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee Kevin en Janet,

Tips voor jullie zouden bijv. Prachuap Khiri Khan of Bang Saphan Yai zijn.

Beiden zijn dat strandplaatsen waar zich weinig bleekgezichten vertonen. 5 tot 10 per dag, meer kom je er zeker niet tegen.

Aan dat soort plaatsen kleven ook nadelen:
    Er wordt weinig engels gesproken.
    Er zijn leuke restaurantjes, maar niet dozijnen, zoals in de toeristengebieden.
    Men kijkt ervan op als je in bikini gaat zwemmen, dit klinkt raar voor Thailand, maar het is echt zo. Thaise vrouwen gaan met T-shirt en korte broek zwemmen. Ik zou zeggen: Pas je daaraan aan, toon respect.

Transfers ben ik niet zo van, ik neem bus of trein. Deze plaatsen zijn met beide goed bereikbaar.

Vanuit Hua Hin of Cha Am (beide toeristisch) zijn Khao Sam Roi Yot en Kaeng Krachan NP goed te bereiken. Het kan ook vanuit Phetburi, wat veel minder toeristisch is.

In Bang Saphan Yai is er Coral Hotel, In PKK Sun Beach Guesthouse, en in Phetburi slaap ik altijd in Khao Wang Hotel.

Hans.

6. hans2007

hans2007 New Member

Lid geworden:
    7 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    En nog een tip voor mensen die als ze een tempel hebben gezien, ze allemaal hebben gezien:

Wanneer je toch Khao Yai als stop in plant, dan ook Phanom Rung of Phimai inplannen, deze tempels hebben dezelfde stijl als Angkor Wat.
    Dan hoef je niet de grens over, het is min of meer in de buurt van Khao Yai.

Hans.

7. Etienne

Etienne New Member

Lid geworden:
    19 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Filipijnen of Maleisië heb ik ook gedaan...maar nooit in combinatie met Thailand. De combinatie verhoogt je budget aanzienlijk. Reizen op de filipijnen is erg tijdsintensief ! boot , land , weer ferry enz.
    Maleisië vind ik dan weer erg tegenvallen. Is ook geen Boedistisch land maar 100% moslim.
    Ik voelde mij er getolereerd maar niet echt welkom .

Double entry visum is volgens mij enkel hier op voorhand aan te vragen . Is ook niet gratis.
    Ivm met visum moet je heel recente informatie opzoeken (ambassade ) Als de info dateert van voor mei 2014 is het niet meer actueel.
    Ik weet dat er enorm veel verwarring over is op dit moment.

ALs je toch wil combineren denk dan eens aan Vietnam ? Gebied Hanoi naar Ha Long Bay . Wondermooi en een heel leuk land om te bereizen .

Tijdsverlies bij transfers : Tja het is de "Asian way of life " Daar moet je tegen kunnen.Wij Westerlingen leven met agenda's en uren . Zij helemaal niet ! en toch komt de zon elke dag op ! Mai pen Rai .

Deel Deze Pagina